
TT




 Sada je na 74000. Za slučaj da je ovo, imate li neku preporuku oko marke zamenskih bobina? Inače, postoje dve (svaka za dva cilindra) i lako su pristupačne - odmah desno pored motora. To je dosta glupo rešenje što ne postoje 4 odvojene, nego jedna trpi duplo veći broj "naponskih udara", jer se koristi za dva cilindra. Podseća me na Citroen Dijanu, koja je imala dvocilindrični bokser i samo jednu bobinu sa koje su išli kabovi na oba cilindra. Ali u doba mehaničke komutacije to je imalo smisla, da bi se kompletno izbegla razvodna ruka i kapa. Ovo sada je totalno debilno, kao uštedeće nešto ako umesto 4 stave dva niskonaponska tranzistorska drajvera u ECU. A efektivno duplo skraćuju vek trajanja bobina. Takođe je glupo što su bobine montirane na pola metra od svećica, pa se koriste standardni visokonaponski kablovi. Visokonaponski kablovi za svećice bi isto morali biti stvar prošlosti. Kad sam imao Lanciu Kappu, imala je odvojenu malu bobinu za svaki cilindar, direktno montiranu na svećici. Do svake je vodio samo niskonaponski kabl, tj. čak nije ni kabl, nego jedna ploča sa šinama, koja se samo nasloni gde treba.
 Sada je na 74000. Za slučaj da je ovo, imate li neku preporuku oko marke zamenskih bobina? Inače, postoje dve (svaka za dva cilindra) i lako su pristupačne - odmah desno pored motora. To je dosta glupo rešenje što ne postoje 4 odvojene, nego jedna trpi duplo veći broj "naponskih udara", jer se koristi za dva cilindra. Podseća me na Citroen Dijanu, koja je imala dvocilindrični bokser i samo jednu bobinu sa koje su išli kabovi na oba cilindra. Ali u doba mehaničke komutacije to je imalo smisla, da bi se kompletno izbegla razvodna ruka i kapa. Ovo sada je totalno debilno, kao uštedeće nešto ako umesto 4 stave dva niskonaponska tranzistorska drajvera u ECU. A efektivno duplo skraćuju vek trajanja bobina. Takođe je glupo što su bobine montirane na pola metra od svećica, pa se koriste standardni visokonaponski kablovi. Visokonaponski kablovi za svećice bi isto morali biti stvar prošlosti. Kad sam imao Lanciu Kappu, imala je odvojenu malu bobinu za svaki cilindar, direktno montiranu na svećici. Do svake je vodio samo niskonaponski kabl, tj. čak nije ni kabl, nego jedna ploča sa šinama, koja se samo nasloni gde treba. 
 Da, lose sam procitao post tj pogresno razumeo.snork napisao:Svećice zamenjene pre 8000, pisao sam ovde u temi da sam naručio sa https://www.sparkplugs.co.uk/
Nego je problem što je to bila prva zamena.
Što se tiče OBD interfejsa, da li su ovi što rade preko bluetootha adekvatni, ili je ipak bolje imati neki sa "kablovskom" vezom do računara?