ja bih na svim avionima/kamionima/autobusima pravio ovako nesto
Vazduhoplovi
Re: Vazduhoplovi
ja bih na svim avionima/kamionima/autobusima pravio ovako nesto
Re: Vazduhoplovi

Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...

Re: Vazduhoplovi
Evo mozda boljeg odgovora, odlican tekst sa Tango 6snork napisao:Kako ti se čini ova najava kupovine Airbusa za JAT?
http://tangosixblog.com/2012/10/24/1001 ... 1481237582
Re: Vazduhoplovi
Pa dobro, 20 % nije malo.zuzazu napisao:A 320 NEO. Magarci samo vide manju potrosnju (20%). Za ostalo su slepi. Al sila Boga ne moli, pa se tako i ponasaju. Mozda tu i ima neke racunice, ja ne znam.
Hvala! Pročitao sam tekst i prilično je zabrinjavajući. Čak i da Emiraćani hoće da ulažu novac u naše firme, brinu me političke posledice takve saradnje. Lično bih pre sarađivao i sa najgorim neprijateljima sa Zapada, nego sa raznim Turcima i Arapima.zuzazu napisao: Evo mozda boljeg odgovora, odlican tekst sa Tango 6
http://tangosixblog.com/2012/10/24/1001 ... 1481237582
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
1 galon je 3,2 USD
u toni ımas 32 galona
avion na sat za oba motora trosi 2,4 tone
Koliki deo ukupnih troskova je gorivo, ne znam
Placa se sve, najvise uzima aerodrom za usluge landing i handling.
Landing se placa po max tezini aviona za poletanje (meri se hiljadama dolara)
Handling u zavisnosti od zadrzavanja, parking pozicije i toga da li su na avion prikljuceni aviomost, agregat za struju, agregat za vazduh, koje je doba dana, koliko ekipa opsluzuje avion, da li te izgurava push-back...
Prelet ide po duzini rute u toj zemlji i broju promenjenih sektora (valjda je tako)
Svaki detalj se naplacuje - npr. dodatak za nocno tankovanje goriva je 70 evra na regularnu cenu usluge punjenja goriva.
Cena posade.
Cena najma aviona po satu (ako je lizovan) - 737 je pre krize bio 2400 usd na sat.
Cena potrosnih delova (gume, ulje, blokovi za bremze...)
İ sada neko pocne da pametuje da low cost kompanije prave profit od prodaje putnickih karata...
u toni ımas 32 galona
avion na sat za oba motora trosi 2,4 tone
Koliki deo ukupnih troskova je gorivo, ne znam
Placa se sve, najvise uzima aerodrom za usluge landing i handling.
Landing se placa po max tezini aviona za poletanje (meri se hiljadama dolara)
Handling u zavisnosti od zadrzavanja, parking pozicije i toga da li su na avion prikljuceni aviomost, agregat za struju, agregat za vazduh, koje je doba dana, koliko ekipa opsluzuje avion, da li te izgurava push-back...
Prelet ide po duzini rute u toj zemlji i broju promenjenih sektora (valjda je tako)
Svaki detalj se naplacuje - npr. dodatak za nocno tankovanje goriva je 70 evra na regularnu cenu usluge punjenja goriva.
Cena posade.
Cena najma aviona po satu (ako je lizovan) - 737 je pre krize bio 2400 usd na sat.
Cena potrosnih delova (gume, ulje, blokovi za bremze...)
İ sada neko pocne da pametuje da low cost kompanije prave profit od prodaje putnickih karata...
Re: Vazduhoplovi
32 galona => 320 galona?
Ali, od čega drugog putnički avion ostvaruje profit nego od karata? Hoću reći, ovo sve gore nabrojano su rashodi, a prihod može da dođe samo od putnika?
Ali, od čega drugog putnički avion ostvaruje profit nego od karata? Hoću reći, ovo sve gore nabrojano su rashodi, a prihod može da dođe samo od putnika?
Ђенерал Јанковић
Re: Vazduhoplovi
1 tona jet fuel = 29.423347398010417 US Galona
Pa, normalno da putnicke karte ne donose profit. Ako je bus do Beca oko 50 eur, kako aviokarta kod low cost kompanije moze da bude toliko (ili manje)?
Snalazljivim ljudima aviobiznis sluzi za pranje novca i to samo kratke linije (jedan od nacina ubiranja novca je opisan par redova iznad, kroz preprodaju flote), a ozbiljnim prevoziocima jedini prihod donosi long range saobracaj.
Pa, normalno da putnicke karte ne donose profit. Ako je bus do Beca oko 50 eur, kako aviokarta kod low cost kompanije moze da bude toliko (ili manje)?
Snalazljivim ljudima aviobiznis sluzi za pranje novca i to samo kratke linije (jedan od nacina ubiranja novca je opisan par redova iznad, kroz preprodaju flote), a ozbiljnim prevoziocima jedini prihod donosi long range saobracaj.
Re: Vazduhoplovi
prelet se naplacuje po duzini rute i tonazi aviona ( koja se tacno racuna ne znam, moguce ova koju si vec spomenuo )...zuzazu napisao:1 galon je 3,2 USD
u toni ımas 32 galona
avion na sat za oba motora trosi 2,4 tone
Koliki deo ukupnih troskova je gorivo, ne znam
Placa se sve, najvise uzima aerodrom za usluge landing i handling.
Landing se placa po max tezini aviona za poletanje (meri se hiljadama dolara)
Handling u zavisnosti od zadrzavanja, parking pozicije i toga da li su na avion prikljuceni aviomost, agregat za struju, agregat za vazduh, koje je doba dana, koliko ekipa opsluzuje avion, da li te izgurava push-back...
Prelet ide po duzini rute u toj zemlji i broju promenjenih sektora (valjda je tako)
Svaki detalj se naplacuje - npr. dodatak za nocno tankovanje goriva je 70 evra na regularnu cenu usluge punjenja goriva.
Cena posade.
Cena najma aviona po satu (ako je lizovan) - 737 je pre krize bio 2400 usd na sat.
Cena potrosnih delova (gume, ulje, blokovi za bremze...)
İ sada neko pocne da pametuje da low cost kompanije prave profit od prodaje putnickih karata...
a kad ovako pogledas, cene nekih karata su stvarno neverovatno niske, preniske da bi bile isplative...
Re: Vazduhoplovi
Pa zar nije poenta kod low cost kompanija sto veca popunjenost?
Cene su retko kad minimalne i obicno je to period van sezone odmora kad je popunjenost prilicno mala.
Jednom prilikom sam leteo do Madrida za neke smesne pare ali i pored toga je avion bio poluprazan.
Da su prodali jos npr. 50 karata po 100e, verujem da bi im bilo bolje nego prazna sedista.
Inace i kod njih u sezoni cene znaju da budu prilicno velike...nista manje nego kod nacionalnih kompanija.
Cene su retko kad minimalne i obicno je to period van sezone odmora kad je popunjenost prilicno mala.
Jednom prilikom sam leteo do Madrida za neke smesne pare ali i pored toga je avion bio poluprazan.
Da su prodali jos npr. 50 karata po 100e, verujem da bi im bilo bolje nego prazna sedista.
Inace i kod njih u sezoni cene znaju da budu prilicno velike...nista manje nego kod nacionalnih kompanija.
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
zuzazu napisao: Placa se sve, najvise uzima aerodrom za usluge landing i handling.
Landing se placa po max tezini aviona za poletanje (meri se hiljadama dolara)
Handling u zavisnosti od zadrzavanja, parking pozicije i toga da li su na avion prikljuceni aviomost, agregat za struju, agregat za vazduh, koje je doba dana, koliko ekipa opsluzuje avion, da li te izgurava push-back...
Prelet ide po duzini rute u toj zemlji i broju promenjenih sektora (valjda je tako)
Svaki detalj se naplacuje - npr. dodatak za nocno tankovanje goriva je 70 evra na regularnu cenu usluge punjenja goriva.
Cena posade.
Verovatno stjuardse peru klonju i usisavaju avion posle svakog leta, piloti toce gorivo...Svuda gde moze da se ustedi.

Re: Vazduhoplovi
@Floyd, nase karte su od 70e do Dubaija i 50e do Skoplja, Beca, Nemacke. Moze avion da bude pun do poslednjeg mesta, za 100 god ne moze da se otplati a kamo li da pocne da donosi zaradu.
Zato je ovo jedina grana gde veliki igraci legalno peru pare. Sve je u kesu, nista na kredit. Das pare - dobijes kartu, das pare - lizujes avion.
@ BAJKER, stevke ciste avion a piloti pune gorivo i rade kontrolne preglede aviona u tranzitu. Sta da ti pricam? Dok jedan sprema avion za poletanje, drugi otvara ventile i kontrolise hidro ulje i ostale gluposti. Pitaj me gde je bezbednost?
Zato je ovo jedina grana gde veliki igraci legalno peru pare. Sve je u kesu, nista na kredit. Das pare - dobijes kartu, das pare - lizujes avion.
@ BAJKER, stevke ciste avion a piloti pune gorivo i rade kontrolne preglede aviona u tranzitu. Sta da ti pricam? Dok jedan sprema avion za poletanje, drugi otvara ventile i kontrolise hidro ulje i ostale gluposti. Pitaj me gde je bezbednost?
Re: Vazduhoplovi
Znaš li šta znači termin 'pranje novca'?
Re: Vazduhoplovi
Molim te, objasni mi. Ako imas neki razumljiv izvor, postavi link. Puno ti hvala.
Re: Vazduhoplovi
Sa sajta uprave za sprečavanje pranja novca - http://www.apml.gov.rs/REPOSITORY/650_o ... 4%87ir.doc
Dakle teško neko može koristiti aviokompaniju za pranje novca kad tu za svaki dinar prihoda ili investiranja moraš imati debelo pokriće. Nevezano za ovo kod nas se taj termin često meša sa terminom ispumpavanje novca.1. Шта је прање новца?
Прање новца је процес прикривања незаконитог порекла новца или имовине стечених криминалом. У случајевима када је имовинска корист стечена извршењем кривичног дела, криминалац или организована криминална група, траже начин да користе стечени новац или имовину тако да својим активностима не привлаче пажњу надлежних органа. Стога врше читав низ трансакција са крајњим циљем да се наведени новац или имовина прикажу као законито стечени. Новац у овом процесу често мења свој облик и пребацује са једног на друго место.
2. Како се новац пере?
Прање новца је процес који се може поделити у три основне фазе, с тим што треба имати у виду да је ова подела на фазе ипак теоријског карактера, те да се у пракси оне каткада преклапају или неке од њих пак изостају.
Прва фаза је прекидање директне везе између новца и незаконите активности којом је стечен и назива се фазом «улагања». У фази улагања, незаконито стечен новац се уводи у легалне финансијске токове. Много је начина на који се то може остварити. Један од начина је да се готовина прибављена криминалним пословима уплаћује на банковне рачуне, најчешће под изговором неке регуларне делатности где се плаћање углавном врши у готовом новцу, као што су на пример ресторани, комисиони, бутици итд. Уколико се готовина помеша са приходима законитог пословања смањује се могућност брзог откривања «прљавог» новца. Друга могућност је оснивање лажне или «фантомске» фирме која не послује већ служи искључиво за полагање «прљавог новца». Даље, велике суме новца се могу уситнити и полагати на рачуне у износима мањим од законског цензуса или износима који нису сумњиви и нису предмет пријављивања надлежним органима. Новац се може пребацивати и у готовини у државе које немају јаке системе за спречавање прања новца и тамо полагати на рачуне код банака и других финансијских институција. У јавности је добро познат појам пребацивања новца у «коферима».
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Vazduhoplovi
Tokom 90-tih je tadasnja vlast za vreme sankcija upravo koristila drzavnu JAT kompaniju da bi iznosila novac u koferima na Kiparftj napisao:
Dakle teško neko može koristiti aviokompaniju za pranje novca kad tu za svaki dinar prihoda ili investiranja moraš imati debelo pokriće. Nevezano za ovo kod nas se taj termin često meša sa terminom ispumpavanje novca.
