Sve u svemu....
Ratna tehnika
- Martin
- Postovi: 2909
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 17:38
- Garaža: 2021 Dacia Logan Comfort Eco-G
- Lokacija: Sremska Mitrovica
Re: Ratna tehnika
Mogu misliti koliko hektolitara votke je propratilo ovu ideju.
Sve u svemu....
Sve u svemu....
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Ratna tehnika
Ovo je vrlo česta pojava u Kanadi, granatiraju na kritičnim mestima u blizini puteva, pa čiste. Ako kažem još nešto u vezi sa snegom opet će da kažu da pominjem neke ekstraterestrijalne minerale.
Samo da dodam da su isto radili i u Švici, pa su prestali, i iz helikoptera postavljaju eksploziv na vrhu potencijalne lavine. Zašto su prestali sa artiljerijom, ne bih znao.
Samo da dodam da su isto radili i u Švici, pa su prestali, i iz helikoptera postavljaju eksploziv na vrhu potencijalne lavine. Zašto su prestali sa artiljerijom, ne bih znao.
Širim haos!
Re: Ratna tehnika
http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/ ... je.sr.html
Мајор Славко Бајић протеклог викенда имао је 14 летова у акцији спасавања грађана који су били заробљени на подручју јужно од Зрењанина, између Стајићева и Перлеза, и у рејону аутопута код Бачке Тополе. Бајић активно лети већ дуже од 22 године, али признаје да је акција била изузетно сложена, на тренутке и ризична.
– Услови су били на нивоу граничних вредности, посебно када је у питању ветар. Хеликоптер је лагана летелица и ветар може да га носи, па смо били ограничени са местима за слетање. Велики су ризици да ветар промени правац лета и доведе пилота у критичну ситуацију, да не може више да управља хеликоптером – наводи Бајић.
Ja sam bio informisan iz prve ruke o svemu (to mi je bas veoma drag i dobar prijatelj), a postoje i snimci i ja prosto ne verujem po kakvom su vremenu sletali. Kada su spasavali onu devojcicu sa dadiljom, snimak sletanja i stajanja na tom vetru je bio jeziv - kao u onim amragedon filmovima koji se desavaju na severnom polu pri nekim izmisljenim sneznim mecavama. Prosto nadrealno. Slavko leti preko 20 godina i ovo dosad nije video.
Мајор Славко Бајић протеклог викенда имао је 14 летова у акцији спасавања грађана који су били заробљени на подручју јужно од Зрењанина, између Стајићева и Перлеза, и у рејону аутопута код Бачке Тополе. Бајић активно лети већ дуже од 22 године, али признаје да је акција била изузетно сложена, на тренутке и ризична.
– Услови су били на нивоу граничних вредности, посебно када је у питању ветар. Хеликоптер је лагана летелица и ветар може да га носи, па смо били ограничени са местима за слетање. Велики су ризици да ветар промени правац лета и доведе пилота у критичну ситуацију, да не може више да управља хеликоптером – наводи Бајић.
Ja sam bio informisan iz prve ruke o svemu (to mi je bas veoma drag i dobar prijatelj), a postoje i snimci i ja prosto ne verujem po kakvom su vremenu sletali. Kada su spasavali onu devojcicu sa dadiljom, snimak sletanja i stajanja na tom vetru je bio jeziv - kao u onim amragedon filmovima koji se desavaju na severnom polu pri nekim izmisljenim sneznim mecavama. Prosto nadrealno. Slavko leti preko 20 godina i ovo dosad nije video.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
-
Heineken
- Postovi: 6451
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Ratna tehnika
Helici su opravdali svoj remont visestruko, a gledajuci slike unutrasnjosti vidi se da su u OK stanju..
Pitam se samo da li ce nekom pasti na pamet da kupi VS bar 3-4 nova helikoptera, mada kad covek pogleda kakvi debili vladaju zadnjih dvadeset godina bolje da cuti....
http://www.youtube.com/watch?v=URyKMUKlXAc
Pitam se samo da li ce nekom pasti na pamet da kupi VS bar 3-4 nova helikoptera, mada kad covek pogleda kakvi debili vladaju zadnjih dvadeset godina bolje da cuti....
http://www.youtube.com/watch?v=URyKMUKlXAc
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Ratna tehnika
Mil Mi-17, stanje unutrasnjosti od 07.04.2012. Cak ni boja poda nije bila ostecena. Tad sam poslednji put usao u 12551.



Re: Ratna tehnika
Njega treba ozbiljno nagraditi.cozmo napisao:Мајор Славко Бајић протеклог викенда имао је 14 летова у акцији спасавања грађана који су били заробљени на подручју јужно од Зрењанина, између Стајићева и Перлеза, и у рејону аутопута код Бачке Тополе. Бајић активно лети већ дуже од 22 године, али признаје да је акција била изузетно сложена, на тренутке и ризична.
A druge strane, pitam se ima li on neki mehanizam da kaže "neću bre da letim po ovoj vetruštini jer je nebezbedno"?
- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Ratna tehnika
Само осам хеликоптера за спасавање
Војска Србије има само два „новија” Ми-17 и шест Ми-8, преостале из времена СФРЈ, погодне за евакуацију људи.

Хеликоптер Ми-17 незаменљив у ванредним ситуацијама (Фото Mинистарство одбране)
За стотине људи завејаних у сметовима војвођанске равнице протеклог викенда, једини спас био је са неба. Хеликоптери Војске Србије и МУП-а, руковођени искусним пилотима, одрадили су успешно свој посао, али се и овог пута показало да су капацитети за овакве акције прилично ограничени. Србији је потребно више оваквих машина, способних за рад у најтежим условима, али их тренутно има само осам, од којих су чак шест Ми-8, старије производње, а преостала два су нешто модернија Ми-17. Ове летелице погодне су и за гашење шумских пожара. Остали хеликоптери, као што су војне „газеле”, или полицијски „бел 206” и „бел 212”, не могу евакуисати већи број људи.
Мајор Славко Бајићпротеклог викенда имао је 14 летова у акцији спасавања грађана који су били заробљени на подручју јужно од Зрењанина, између Стајићева и Перлеза, и у рејону аутопута код Бачке Тополе. Бајић активно лети већ дуже од 22 године, али признаје да је акција била изузетно сложена, на тренутке и ризична.
– Услови су били на нивоу граничних вредности, посебно када је у питању ветар. Хеликоптер је лагана летелица и ветар може да га носи, па смо били ограничени са местима за слетање. Велики су ризици да ветар промени правац лета и доведе пилота у критичну ситуацију, да не може више да управља хеликоптером – наводи Бајић.
Просечно око 20 особа може да се превезе у једном лету летелица типа Ми-8 или Ми-17. Први дан, у петак, радила су два хеликоптера, Ми-17 и „газела”, са укупно 14 летова и шест сати налета, евакуишући 85 лица, којима је делом пружена и прва медицинска помоћ у самом хеликоптеру. У суботу је била обимнија акција код Бачке Тополе, када је су били ангажовани један Ми-17, два Ми-8 и две „газеле”. Остварено је укупно 40 летова, са око 19 сати проведених у ваздуху, и евакуисано је 151 лице и превезена 62 путника, односно људи који су учествовали у акцији спасавања.
– За ову акцију биране су најискусније посаде. Приликом слетања прави се нека врста облака од снега, видљивост је драстично смањена. Ветар је био „рафални”, стално је мењао вредност и изузетно је опасан. Јак ветар може да изазове изненадна пропињања или пропадања хеликоптера, односно нагло забацивање у једну или другу страну – истиче мајор Бајић.
Војни аналитичар Александар Радић објашњава да у овом тренутку Србија има два хеликоптера Ми-17 и шест Ми-8. Реч је о хеликоптерима који споља изгледају веома слично, главна разлика је у томе што Ми-17 има јачи мотор.
– Ми-8 је летелица настала почетком шездесетих година. У Југославији их је било 93 комада, од 1968. до 1983, а преостало је ових шест из осамдесетих година и два Ми-17 који су нешто „новији” – напомиње Радић.
Војни аналитичар наводи да Ми-8 неће моћи још дуго да се одрже у наоружању Србије, јер им истиче ресурс, а све земље у региону већ су прешле на Ми-17.
– Најснажнију и најбоље организовану хеликоптерску флоту у региону поседује Хрватска, која тренутно има 24 хеликоптера Ми-8 и Ми-17. Они су проверени, поуздани и имају изузетне перформансе у екстремним условима. Ми-17 може да искрца људе у Авганистану, на надморској висини 3.500–4.000 метара, и на температурама од минус 10 степени. Због таквих карактеристика, Американци настоје да имају савезничке хеликоптере овог типа у својим мисијама. У Бондстилу се налазе ови хеликоптери, у саставу хрватске мисије – додаје наш саговорник.
Ми-17 је машина која тренутно на тржишту нуди највише, истиче овај војни аналитичар.
– Код нас је то недосањани сан, јер је увек било притисака са стране да се купи хеликоптер из неке друге земље и да се производи код нас – каже Радић.
У последњих десет година стално се истиче да би требало да купимо макар два. До пре неку годину могли су се набавити за шест милиона долара, али сада је цена три пута виша, због огромне потражње, објашњава Радић.
– Кина и Индија су купиле велике количине, као и САД, које су их платиле за авганистанску армију. Рецимо, Хрватска је 2006. од Русије купила, пребијајући стари совјетски дуг, 10 изузетно добро опремљених хеликоптера Ми-171Ш, који су наоружани и имају хидраулички покретану платформу за укрцавање и искрцавање, што је веома погодно за ситуације као сада, када је потребно пружити подршку цивилном становништву – додаје Радић.
-------------------------------------------------------------
Шта је прече – хеликоптери или „мигови”
Ако би се правила листа приоритета за нашу војску, свакако би на првом месту била куповина хеликоптера Ми-17, објашњава Радић. „Куповина нових ’мигова’ је много већи трошак, подразумева комплетну обнову инфраструктуре. Ако треба милијарда долара за ’мигове’, реч је о стотинама милиона долара за хеликоптере, а нама је потребно десетак таквих машина. Србија је једна од ретких земаља која нема организован систем пружања хитне медицинске помоћи из ваздуха, па би се делом и тај проблем решио”, каже Александар Радић.
објављено: 04.02.2014.
http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/ ... je.sr.html
Војска Србије има само два „новија” Ми-17 и шест Ми-8, преостале из времена СФРЈ, погодне за евакуацију људи.

Хеликоптер Ми-17 незаменљив у ванредним ситуацијама (Фото Mинистарство одбране)
За стотине људи завејаних у сметовима војвођанске равнице протеклог викенда, једини спас био је са неба. Хеликоптери Војске Србије и МУП-а, руковођени искусним пилотима, одрадили су успешно свој посао, али се и овог пута показало да су капацитети за овакве акције прилично ограничени. Србији је потребно више оваквих машина, способних за рад у најтежим условима, али их тренутно има само осам, од којих су чак шест Ми-8, старије производње, а преостала два су нешто модернија Ми-17. Ове летелице погодне су и за гашење шумских пожара. Остали хеликоптери, као што су војне „газеле”, или полицијски „бел 206” и „бел 212”, не могу евакуисати већи број људи.
Мајор Славко Бајићпротеклог викенда имао је 14 летова у акцији спасавања грађана који су били заробљени на подручју јужно од Зрењанина, између Стајићева и Перлеза, и у рејону аутопута код Бачке Тополе. Бајић активно лети већ дуже од 22 године, али признаје да је акција била изузетно сложена, на тренутке и ризична.
– Услови су били на нивоу граничних вредности, посебно када је у питању ветар. Хеликоптер је лагана летелица и ветар може да га носи, па смо били ограничени са местима за слетање. Велики су ризици да ветар промени правац лета и доведе пилота у критичну ситуацију, да не може више да управља хеликоптером – наводи Бајић.
Просечно око 20 особа може да се превезе у једном лету летелица типа Ми-8 или Ми-17. Први дан, у петак, радила су два хеликоптера, Ми-17 и „газела”, са укупно 14 летова и шест сати налета, евакуишући 85 лица, којима је делом пружена и прва медицинска помоћ у самом хеликоптеру. У суботу је била обимнија акција код Бачке Тополе, када је су били ангажовани један Ми-17, два Ми-8 и две „газеле”. Остварено је укупно 40 летова, са око 19 сати проведених у ваздуху, и евакуисано је 151 лице и превезена 62 путника, односно људи који су учествовали у акцији спасавања.
– За ову акцију биране су најискусније посаде. Приликом слетања прави се нека врста облака од снега, видљивост је драстично смањена. Ветар је био „рафални”, стално је мењао вредност и изузетно је опасан. Јак ветар може да изазове изненадна пропињања или пропадања хеликоптера, односно нагло забацивање у једну или другу страну – истиче мајор Бајић.
Војни аналитичар Александар Радић објашњава да у овом тренутку Србија има два хеликоптера Ми-17 и шест Ми-8. Реч је о хеликоптерима који споља изгледају веома слично, главна разлика је у томе што Ми-17 има јачи мотор.
– Ми-8 је летелица настала почетком шездесетих година. У Југославији их је било 93 комада, од 1968. до 1983, а преостало је ових шест из осамдесетих година и два Ми-17 који су нешто „новији” – напомиње Радић.
Војни аналитичар наводи да Ми-8 неће моћи још дуго да се одрже у наоружању Србије, јер им истиче ресурс, а све земље у региону већ су прешле на Ми-17.
– Најснажнију и најбоље организовану хеликоптерску флоту у региону поседује Хрватска, која тренутно има 24 хеликоптера Ми-8 и Ми-17. Они су проверени, поуздани и имају изузетне перформансе у екстремним условима. Ми-17 може да искрца људе у Авганистану, на надморској висини 3.500–4.000 метара, и на температурама од минус 10 степени. Због таквих карактеристика, Американци настоје да имају савезничке хеликоптере овог типа у својим мисијама. У Бондстилу се налазе ови хеликоптери, у саставу хрватске мисије – додаје наш саговорник.
Ми-17 је машина која тренутно на тржишту нуди највише, истиче овај војни аналитичар.
– Код нас је то недосањани сан, јер је увек било притисака са стране да се купи хеликоптер из неке друге земље и да се производи код нас – каже Радић.
У последњих десет година стално се истиче да би требало да купимо макар два. До пре неку годину могли су се набавити за шест милиона долара, али сада је цена три пута виша, због огромне потражње, објашњава Радић.
– Кина и Индија су купиле велике количине, као и САД, које су их платиле за авганистанску армију. Рецимо, Хрватска је 2006. од Русије купила, пребијајући стари совјетски дуг, 10 изузетно добро опремљених хеликоптера Ми-171Ш, који су наоружани и имају хидраулички покретану платформу за укрцавање и искрцавање, што је веома погодно за ситуације као сада, када је потребно пружити подршку цивилном становништву – додаје Радић.
-------------------------------------------------------------
Шта је прече – хеликоптери или „мигови”
Ако би се правила листа приоритета за нашу војску, свакако би на првом месту била куповина хеликоптера Ми-17, објашњава Радић. „Куповина нових ’мигова’ је много већи трошак, подразумева комплетну обнову инфраструктуре. Ако треба милијарда долара за ’мигове’, реч је о стотинама милиона долара за хеликоптере, а нама је потребно десетак таквих машина. Србија је једна од ретких земаља која нема организован систем пружања хитне медицинске помоћи из ваздуха, па би се делом и тај проблем решио”, каже Александар Радић.
објављено: 04.02.2014.
http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/ ... je.sr.html

Re: Ratna tehnika
Razgovarali smo o tome, i kad je vanredna situacija u pitanju, mora da se leti - vojska je i postoji naredjenje. Gazela ima preporucenu maks. vrednost bocne komponente vetra 21 m/s. Oko 80kmh. Ali to je preporucena beznedna vrednost, sad... kad su okolnosti takve, mora da se leti.paja napisao: A druge strane, pitam se ima li on neki mehanizam da kaže "neću bre da letim po ovoj vetruštini jer je nebezbedno"?
Naravno, ako je helikopter neispravan, ne leti se. Pokvarile su se dve Gazele. Jedna je imala indikaciju prljavog filtera za gorivo i sletela je na naplatnu rampu kod Indjije jer je gubila snagu. Ne smem da kazem koja je licnost bila u helikopteru (zakljucicete sami).
Slavko je inace i opitni pilot te sve Gazele koje su remontovane on mora da testira. Sa mehanicarima je otisao po tu Gazelu, zamenili filter, i sa oko 50 litara goriva (dosta izgori prilikom testa nakon menjaze filtera i iscuri kad se skine filter) dosli do Bataje (ostalo je oko 20-tak litara na kraju).
Prvi letovi su bili izvidjanje situacije, snimanje kamerom i foto aparatom i vracanje u stab na procenu kako i sta.
Inace su "nagradjeni" solidarnim porezom te su im sada plate mnogo manje.
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Ratna tehnika
Mi-17 je previse glomazan i skup kao ambulantni. Jeftinija varijanta, prvenstveno gledajuci tekuce odrzavanje i eksploataciju, je AgustaWestland A109K2, hot and high verzija vec predvidjena za sanitetski transport. Koristi je veliki broj zamalja EU, SAD, Kanada a kao dokaz o kvalitetu je mozda najbolji dokaz da jednu od verzija ovog helikoptera koristi i U.S. Coast Guard.



-
Heineken
- Postovi: 6451
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Ratna tehnika
Zanimljivo je da Ameri planiraju kupovinu novih Mi-17 od Rusa.. 
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Ratna tehnika
i zanimljivo je da mu je u poslednjih nekoliko godina cena skocila 3X sa 2 na 6 miliona dolara, ne mogu da ih nastancaju koliko se traze 

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Ratna tehnika
UH-60 je PAKLENO skup, i za nabavku i za odrzavanje. Nista cudno, mada UH-60 bi trebalo da ima nesto nize tekuce eksploatacione troskove. Ovo su turski, namenska eksportna verzija pod nazivom S-70A-17 Black Hawk.



- BAJKER
- Postovi: 6086
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 15:34
- Garaža: Suzuki SX4 1.5 MTB Cannondale bike
- Lokacija: Zemun,Beograd,SRBIJA.
Re: Ratna tehnika
Nnormalno kada je to provereni radni konj, doduse oni hoce da te helikoptere upotrebe u Avganistanu. A razlozi zasto su njega izabrali su vise nego jednostavni, taj helikopter u odnosu na Americkog pandana je jeftiniji u nabavci, jeftiniji u exploataciji, vise moze da ponese i na visu visinu da iznese...http://www.militaryaerospace.com/articl ... r-buy.htmlHeineken napisao:Zanimljivo je da Ameri planiraju kupovinu novih Mi-17 od Rusa..
Snimljeno negde unutar polarnog kruga

Najveca fabrika gde se prave helikopteri je u Rusiji u mestu Kazan, tu se pravi Mi8/17
http://www.russianhelicopters.aero/en/kvz/
Cica Maca okreni te slike kako je Bog rekao

Re: Ratna tehnika
Sledeci put idu rotirane kopije fotki, ovaj balvan od korisnickog servisa za fotke nece sam da ih rotira.
