Stranica 1 od 2

Zamena katalizatora

Poslato: 09 Dec 2025, 12:56
od grujicd
Propao mi je katalizator na Jazz-u. Od simptoma za sada imam samo tandrkanje kad se pali auto. U Hondi su mi rekli da je propao i da je za zamenu. Do sad sam skoro sve radio u ovlašćenom servisu, ali pošto bi kod njih to koštalo koliko vredi ceo auto, prvi put razmišljam da stavim nešto zamenski. Da li to ima smisla, hoće li to biti prihvatljiv kvalitet, da izdrži 5-6 godina, da normalno prolazi tehnički? Jazz je već punoletan ali se i dalje dobro vozi i pouzdan je, neka ideja je da ga zadržim dok i mlađe dete ne položi i izvoza godinu dve.

Da li mogu da odem u bilo koji servis koji se bavi auspusima? Negde gde bi mogao da sve završim, a ne da ga kupujem na drugom mestu, pa da li je to taj, da li fali još neki deo, da izbegnem zezanje tog tipa. Neka preporuka, po mogućstvu NBG, ali ićiću gde god ako treba.

Naučite me sve što treba da znam o zameni katalizatora :)

Re: Zamena katalizatora

Poslato: 09 Dec 2025, 13:03
od Heinz
Da li postoji polovan ispravan?
Da li postoji zamenski?

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Re: Zamena katalizatora

Poslato: 09 Dec 2025, 13:11
od grujicd
Ima nekih oglasa za zamenske na PA, na kupujem prodajem ima i neki polovan - ali taj polovan je varovatno isto 18 godina star, što će mi to, i na slici izgleda zarđao.

Re: Zamena katalizatora

Poslato: 09 Dec 2025, 13:13
od Bax
Ma to samo cev stavis, dok oni krenu da primenjuuju pravila o cistoci izduva, ko zna kad ce se to desiti......
Uostalom to ce ti naplate par 1000ki, uvek mozes da trazis neki katalizator ak ose stvari zakomplikuju

Cak i taj tvoj mozes dobro da prodas....

Re: Zamena katalizatora

Poslato: 09 Dec 2025, 13:25
od YUgisa
Ako te brine ekologija, onda plati nov original. Ako te ne brine ekologija, onda opcija je da se stavi cev ili neki univerzalni lonac kako bi izbegao potencijalno povecanje buke/rezonanciju.

Za te univerzalne katalizatore nisam cuo, a ni licno video neke super rezultate i nece imati karakteristike kao OEM (cak ni trkacki od 600 do 3000 evra nisu na tom nivou po pitanju ekologije), tako da ti niko ne garantuje da ces moci proci tehnicki po pitanju izduvnih gasova cak i da ugradis ako neko hoce da trenira strogocu.

Sa druge strane, ispravnom autu koji je na radnoj temperaturi katalizator skoro ni ne menja kolicinu zagadjenja koje pretezno dolazi u uslovima tokom zagrevanja.

Re: Zamena katalizatora

Poslato: 09 Dec 2025, 13:30
od Bax
auspuh Ljuba zeleznik.

Re: Zamena katalizatora

Poslato: 09 Dec 2025, 14:56
od Heinz
Vreme je za novi Jazz.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Re: Zamena katalizatora

Poslato: 09 Dec 2025, 18:51
od pedja
Ja sam na SX4 zamenio katalizator, tj saće, u Zrenjaninu, kod najpoznatijih koji se time bave.

Da li su ispravni gasovi i sl? Nemam pojma.

Dali su mi moj, da prodam ako želim. Eno ga, dve godine čami u podrumu :D


Ne sećam se cene.
Uglavnom, zvao ih, saopštio koji je auto, dogovorili se. Otišao, ostavio, proskitali po Zrenjaninu, pokupili ga i zapalili u Grčku

Послато са SM-G980F помоћу Тапатока


Re: Zamena katalizatora

Poslato: 09 Dec 2025, 19:08
od grujicd
Ti u Zrenjaninu mora da su ovi:

https://magnumauspuh.rs/

Evo šta sami kažu na temu zamenski vs originalni katalizator:
Univerzalni katalizatori koštaju manje jer nisu originalni delovi sa oznakom proizvođača vozila. Takođe, sadrže manju količinu plemenitih metala (platina, paladijum, rodijum), pa im je i radni vek kraći – oko 50.000 do 100.000 km, dok fabrički katalizatori mogu trajati i preko 250.000 km.
A tvrde i da taj prolazi tehnički pregled:
Da, univerzalni katalizator je legalan ukoliko zadovoljava propisanu EURO normu vozila i ispunjava granične vrednosti emisije gasova. Važno je da vozilo prođe eko-test – a naši katalizatori redovno ispunjavaju te zahteve ako su pravilno ugrađeni.
A ovo je Ljuba iz Železnika:

https://www.auspuhservisljuba.com/

Moguće je da i jedni i drugi ugrađuju iste zamenske, kod Ljube piše da su belgijski Bosal.

Re: Zamena katalizatora

Poslato: 09 Dec 2025, 19:18
od Bax
Bratanac tera Astru G 1.7 dizelku, gde su mi maznuli kat pre 10 godina, uredno prolazi tehnicki sa cevkom. A za Ljubu moja preporuka, cena, kvalitet, usluga.

Re: Zamena katalizatora

Poslato: 09 Dec 2025, 19:24
od ljubitelj
Sa Bosalovim imam iskustva, odlični su. Isto kao fabrika.
A što se tiče tehničkog prolaska svaki ispravan auto ako je benzinac sa elektronskom lambda kontrolom, a takav je i Jazz prolazi analizu gasova sa velikom marginom.

Katalizator je bitan za hladni start motora i hladne gasove kada je smesa po pravilu namerno bogata.

Kada biraš katalizator bitno je da navedeš kubikažu motora, i da li ima turbo. Kako je Jazz slabašnog motora male zapremine verujem da 99,99% svih katalizatora koje bi mogao da nadješ je više nego dovoljnog protoka zapreminski.
Da biram, uzeo bih Bosal i ne bih dalje tražio/ razmišljao.

bax, katalizator kod dizela je skoro pa nebitan, niti se meri niti na tehničkom da li postoji ili ne postoji ni da li je ispravan ili neispravan. Svaki dizel sa ili bez katalizatora prolazi bez greške tehnički što se tiče gasova.
Kat je bitan za rad DPFa jer podiže temperaturu izduvnih gasova pre ulaska u filter.
Bez njega DPF je, može da bude, češće u problemu.

Meri se dimnost izduva, sastav CO CO2 nije bitan za tehnički (kod dizela).

Re: Zamena katalizatora

Poslato: 09 Dec 2025, 19:34
od dragvorl
Koliko znam, katalizator je pri hladnom startu vrlo neefikasan, tek kad se zagreje pocinje da bude efikasan.

Re: Zamena katalizatora

Poslato: 09 Dec 2025, 19:36
od OMP
Odes kod nekog ozbiljnijeg majstora koji se bavi auspusima i predlozice ti sta je najbolje resenje oni ipak najbolje znaju i imaju iskustva sa tim, sigurno su mnogo toga na tu temu uradili.... licno ja bih skinuo taj kat i stavio neki zamenski lonac umesto njega da smanji buku tj onu glupu rezonancu kad nemas kat, to su radili mnogi i na mnogo ozbiljnijim automobilma pa niko problema nije imao ni sto se auta tice ni tehnickog a kad nekad i bude bilo problema na tehnickom lako ces onda staviti neki zameniski katalizator

Re: Zamena katalizatora

Poslato: 09 Dec 2025, 19:37
od YUgisa
MIslim da ne bude zabune, niko ne kaze da ne postoji sansa da se prodje tehnicki legalno sa univerzalnim katalizatorom, sigurno da moze jer u zavisnosti u koju kategoriju upada auto moze da prodje nekad i samo sa cevkom. Za mog Yuga nisam siguran jel limit 3.5 ili 4.5% za CO pa ima oko 0.5 i pored cinjenice da je skinut katalizator i da je modifikovan motor. Ili drugi koji je bio pred generalku pa je imao oko 2%, opet isto tako bez katalizatora i modifikovan motor. Bosal inace ide standardno kod Yuga :D

Problem je samo ako je vas auto blizu limita ili je mozda preko limita jer je propao standardni katalizator, da li ce nakon stavljanja univerzalnog biti dovoljno dobar da se vrati ispod limita.

Re: Zamena katalizatora

Poslato: 09 Dec 2025, 19:51
od ljubitelj
dragvorl napisao: 09 Dec 2025, 19:34 Koliko znam, katalizator je pri hladnom startu vrlo neefikasan, tek kad se zagreje pocinje da bude efikasan.
Jeste neefikasan u samom startu motora zato se i postavlja odmah uz izduvnu granu, što bliže tako da se zagreje mnogo brže nego što motor dostigne radnu temperaturu.
Kod nekih auta se ubacuje dodatni vazduh (pumpom) u izduvnu granu da bi se još brže zagrevao kat. Danas vrlo retko se primenjuje jer su katalizatori maltene integrisani u sami izduvnu granu.

Do nekih +60C antifriza benzinac je u modu bogate smese (hladni start mapa) a katalizator se dosta pre toga zagreje i već naveliko vrši oksidaciju ugljen monoksida (usled bogate smese ima ga).
E tu je kat od značajnog efekta i naveliko radi dok je motor još u fazi fiksne mape hladnog starta i ne funkcioniše lambda regulacija.