Stranica 61 od 62

Re: Servis automatskog menjača

Poslato: 04 Okt 2025, 11:22
od nidza
Samo će padati cena popravke i neće više biti tema uopšte kad bude 200e

Re: Servis automatskog menjača

Poslato: 04 Okt 2025, 13:43
od ljubitelj
Ne popravlja se ovo, baca se.
Svaki komad gde je pokušana popravka ovakvih punktovanih spojeva je bila kratkog veka, da li 2 sata da li 3 dana ili mesec dana ali nijedan na taj način pravljen ECU nije rešen ma šta razni pričali i nudili po oglasima da kao rade popravke.

Bačene pare bilo kakav pokušaj da se pouzdano reši.

Continental je posebno gadan, valjda najgori kvalitet izrade a ni Bosch nije ništa bitno bolji.

Re: Servis automatskog menjača

Poslato: 04 Okt 2025, 23:44
od Heinz
EVC se hvali da rešavaju jedini kako treba.

Re: Servis automatskog menjača

Poslato: 05 Okt 2025, 08:14
od ljubitelj
Probano kod nas na više mesta. I drugi se hvale na rečima a na delu ne umeju/ ne mogu da urade popravku puknute niti.
A obično ne pukne jedna nego više njih.

Nemoguća je popravka sa tim nitima od legure aluminijuma ili čega već koje se ne mogu lemiti kalajem.
Da ne pričam da gel pravi problem samo tako.

EVC se hvalio i da popravlja baterijske ćelije na Tesli pa se pokazalo da to ne rade već da vrše zamenu.

Jedno je popraviti nešto i zadržati a drugo je zameniti novim nešto a staro izbaciti.

ps. ima u Pazovi čovek koji se hvali kao i EVC da rešava ovo na slici ali....isprobaj sam.
Moje iskustvo je da kao što sam opisao.

Re: Servis automatskog menjača

Poslato: 05 Okt 2025, 08:38
od BigMazzy
nidza napisao:Samo će padati cena popravke i neće više biti tema uopšte kad bude 200e
Teško

Sent from my SM-S926B using Tapatalk


Re: Servis automatskog menjača

Poslato: 05 Okt 2025, 22:51
od Heinz

Re: Servis automatskog menjača

Poslato: 06 Okt 2025, 06:22
od Gaginh0
Naslov videa DQ200, a na zagorsko-engleskom ispade DQ250.

Re: Servis automatskog menjača

Poslato: 06 Okt 2025, 08:04
od Ryan
Trebala bi mi mala pomoć u vidu saveta šta da radim. Imam Mercedes c180 kompresor, 2002 godište. Automobil je prešao pravih 180 000 km. Pojavio mi se problem sa automatskim menjačem. Kada prebacujem u mestu iz D u N ili iz R u N oseti se trzaj, pogotovo izražen kada je ulje hladno. Iz N u D ili iz N u R ili iz P u R nema trzaja, uvek je trzaj kada ide u N. Kada se ulje zagreje to postaje mnogo manje izraženo . Takođe kada ubacujem iz N u D osećam kašnjenje tj posle 2-3 sekunde kao da se kardan pokrene i zategne. Nezavisno od tog kašnjenja auto može da krene istog trenutka kad se prebaci u D. Bio sam kod majstora, kaže da je ulje bilo u jako lošem stanju i da je stavljen kineski filter. Provereno znam da je ulje menjano pre 15 000 km u renomiranom servisu. Stvarno je ulje bilo katastrofa a i filter je zaista bio neki krš kineski ali to je sada neka druga priča. Ponovo je zamenjeno ulje i filter, ispran ceo menjač i navodno to će nakon 200km da bude znatno bolje. Prešao sam oko 100km i ne vidim poboljšanja. Svi delove na kardanu pregledani i sve je ok . Moram da napomenem da u toku vožnje menjač radi savršeno i neosetno prebacuje brzine. Na dijagnostici nije pokazao nikakvu grešku. Ima li ko ideju šta je u pitanju.

Re: Servis automatskog menjača

Poslato: 06 Okt 2025, 08:07
od blaugrana
Rumuni su krivi.

Gesendet von meinem Blauwei mit Tapatalk


Re: Servis automatskog menjača

Poslato: 06 Okt 2025, 08:46
od ljubitelj
Heinz napisao: 05 Okt 2025, 22:51
Ajde da prokomentarišem jer vidim da o različitim stvarima govorimo.

Tanke niti nisu popravljali, ovo što si okačio rade mnogi, pa i ja sam radio na Mercedesovoj ploči od hidro serva. napojne vodove. (Blutec V dizel motor- elektro hidro servo inverter pumpa)
I menjao inverter trofazni modul (Danfoss)sa 12 tanikh...i to je radilo 20tak minuta a onda opet počelo da zeza.
Radio sam i Boschov ESP modul iz Audija A6, slična priča, kao popraviš 4-5 niti a onda neka od niti pored ili ista popravljena jednom opet se prekine...

Slao razne module i kod drugih jer sam mislio da ja negde grešim, nijedan modul nije trajno rešen gde su tanke niti u gelu uzrok.

U Rušnju naš čovek (Vlada) rutinski radi debele niti kao sa snimka , na Boš pumpama VWa i BMWa sa početka 2000tih standardno crkava jedan MOSFET i on se menja bez problema.

One tanke niti ispod gela ovi nisu takli jesu problem da se rade, za to se razni hvale da rade i o tome sam pisao da je problem.

Drugo ove prikazane cene su naduvane da bi se poredile sa baterijama EVa, možda direktno u VWu toliko traže. Za servisera daleko manje košta nabavka.

Re: Servis automatskog menjača

Poslato: 06 Okt 2025, 09:53
od Dzona
Jesi li odgledao video ili?
Upravo cela suština jeste da EV clinic popravlja ovo uspešno - jer su uspeli da "zaleme" veoma veoma tanke niti.
Imaju adekvatnu aparaturu i pre svega znanje (iako ih ne volim previše, ovo im ne mogu osporiti).

Serviseri izbegavaju ovo da rade, baš zbog toga jer nemaju odgovarajuću aparaturu i tehniku - i zapale celu ploču kada pokušaju popravku vodova (lemljenje istih)

Re: Servis automatskog menjača

Poslato: 06 Okt 2025, 22:41
od ljubitelj
Odgledao evo još jednom, gde si video da su se bavili veoma veoma tankim nitima, koja tačno pozicija vremena u klipu?

Ja vidim da su punktovali (bez otklanjanja uzroka, i dalje ostaje problem koji će se ponoviti uskoro) debele vodove napajanja, i to dupli vod za plus.
Kako znaš da je uspešno rešen problem?

Serviseri izbegavaju jer ne mogu da reše uzrok, loša konstrukcija i izabrani materijal se ne može promeniti pa se kvar javlja ponovo nakon popravke. Samo je pitanje koliko brzo ista ili sledeća nit se počupa, što veća struja to brže.
"Zalemiš" nit, instrumentima na proveri sve ok, pustiš da radi i kao ok je a onda posle par dana ili par nedelja se vraća klijent sa reklamacijom. Zašto da serviseri ne izbegavaju kada sama fabrika koja je i napravila izbegava popravku?
Kako da objasniš da si popravio prekid, naplatio rad i materijal a opet se kvar vratio?
I koja će stranka da više puta plaća za popravku istog kvara?

Obično problem i bude u nitima napajanja, gde teku ozbiljne struje.
I obično je problem u elektronici koja je direktno vezana za bezbednost upravljanja vozilom, kočioni, upravljački sistem, motorni računar, menjači računar i slično.

Ajde crkne navigacija u vožnji pa i 10 puta da se popravlja samo je novac u pitanju a za ove sisteme ja strogo preporučujem samo zamenu za novo, nikako popravke "lemljenjem" niti.
Previše je rizično jer ponavljam ni iz fabrike nije izašlo kao dobro i pouzdano rešenje a kamoli krpež raditi.
Na Mercu koji sam pomenuo sve je divno i krasno na radnom stolu i bez stvarnog opterećenja u radu dok se ne optereti inverter motor. 3 puta je radjena popravka.
Pri punom opterećenju motor pumpe povuče u piku i 90 (devedeset) Ampera. To je otprilike kao anlaser pa zamisli da anlaser napajaš sa ovakvim nitima...
Inače Mercedes je 3 puta prepravljao elektroniku unutar 4 proizvodne godine, 3 različite revizije su napravili i na kraju odustali od toga. Isti problem i istu elektroniki ima i Ford tih godišta.

OEM je TRW za taj Mercedesov modul.
To mi je najskuplji primer iz prakse, pumpa sa elektronika je kao rezerveni deo negde oko 310,000 dinara original. Po gradu Mercedesovi servisi prave liste čekanja za polovne ispravne, vrlo tražena roba i da može da se popravlja trajno i supešno taj koji to uspe bi se dobro opario.

Inače ništa se ne zapali sa lemljenjem, to je niskotemperaturno tzv. meko lemljenje na oko 290C ne tvrdo (sa srebrom na oko 800C).

Problem i jeste što NEMA PLOČE štampane, a aparaturu fabričku proizvodnu naravno da nemaju serviseri.
Ovo za punktovanje imaju i kod nas se radi ali opet ne rešava osnovni problem i kratkotrajno je.

I ovo na klipu što je fabrika uradila sa vrhunskom aparaturom u proizvodnji nije izdžalo, u klipu iz EVC kažu da je kontrukcioni kvar 20tak godina koji se vuče i ponavlja.

Sami proizvodjači elektronike ne vrše popravke već bacaju kada se dogodi prekid u nitima.
Ni Conti ni Bosch ne vrše popravke, nema refurbished u ponudi samo novo proizvedeno.
Takve informacije imam od dobavljača ovih modula elektronike.

Ovo punktovanje prosto nije dovoljno dobar spoj za velike struje. Pregreva se spoj i pretpostavljam da zato niti otvrdnu tokom vremena i pucaju same od sebe bez spoljnog mehaničkog uticaja.

Trajno rešenje je bakarna pletenica preseka minimum 6mm2 kao što se nekada radilo sa spojevima od 50+ Ampera i kao što se i danas radi u industrijskim uredjajima.

Re: Servis automatskog menjača

Poslato: 06 Okt 2025, 23:14
od elMaestro
Dzona napisao: 06 Okt 2025, 09:53 Jesi li odgledao video ili?
Upravo cela suština jeste da EV clinic popravlja ovo uspešno - jer su uspeli da "zaleme" veoma veoma tanke niti.
Imaju adekvatnu aparaturu i pre svega znanje (iako ih ne volim previše, ovo im ne mogu osporiti).

Serviseri izbegavaju ovo da rade, baš zbog toga jer nemaju odgovarajuću aparaturu i tehniku - i zapale celu ploču kada pokušaju popravku vodova (lemljenje istih)
Brate, ne znam koliko si dugo na forumu, ali znam da ti je ovo pogrešan korak...početak diskusije.

Doduše, zajebem se i ja, svestan rezultata, ja pokušam da se ubeđujem sa nekima.

Re: Servis automatskog menjača

Poslato: 10 Okt 2025, 18:56
od Geza
Slika

Re: Servis automatskog menjača

Poslato: 10 Okt 2025, 19:09
od Gaginh0
Solidno idu na qurac.