Stranica 4 od 900

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 29 Jan 2012, 21:15
od zuzazu
Dosta aviona za danas...

Na slici 2 vidi se Kemer, tokom prilaza za Antaliju, visina aviona je 1500ft, oko 500m

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 30 Jan 2012, 07:26
od zuzazu
Drugo po velicini slano jezero u Turskoj, oko 1700 km2, zimi se salinitet smanjuje i bela boja nestaje.

Oblak tipa Cumulonimbus, najbitniji za avijaciju. Zaobilazi se u sirokom luku...
"Krase" ga jaka uspona i nispona strujanja, grad, smicanje vetra ispod i u blizini oblaka, grmljavinska aktivnost, i td, i td...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 30 Jan 2012, 20:53
od BAJKER
Na drugoj fotki se lepo vidi da kisa pljusti iz tog oblaka samo tako, a sta se desi ako se bas uleti u takav oblak, je si li imao iskustva sa smaknutim vetrom?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 30 Jan 2012, 21:11
od Scuderia
Slika
Uh kakav pogled :cool!:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 30 Jan 2012, 22:07
od zuzazu
Imao sam iskustva sa smicanjem vetra, i to nije retka pojava, ali jeste z.....o.
Zadnji put mi je kopilotusa otrcala u WC cim sam povukao bremzu na platformi, mada ni meni nije bilo sve jedno. Jos je bio nocni let...

Inace u staklu se nalazi nekoliko slojeva necega, tako da se ne moze koristiti CPL jer sve pokazuje, a i boje znaju da budu nerealne, pogotovo u ovako ekstremnim svetlosnim uslovima (izlazak/zalazak sonca)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 31 Jan 2012, 01:28
od NexT
E, iam ja jedno pitanje :mrgreen:

Juce nam bili neki iz Danske, i dosli carterom. Ne znam dal je EasyJet ili tako nesto, ugl narandzasti logo neki... (dragane, mozda ti znas ko je sleteo u 12.40h :) )
Ugl, oni su po sletanju ocistili avion, sipali gorivo itd... Tj spremili ga za poletanje.

Kada se zavrsila utakmica, trazili su da posada odmah krene na aerodrom, da bi mogli da zagreju avion. Poleteli su posle 2h :shock: (u pola 7 krenuli na aerodrom, u 8 su stigli tek navijaci koji su trebali da idu nazad)

kako ide sa mlaznjacima kad je ovakvo vreme, koliko vremena treba da se zagreju, sta se radi itd :mrgreen:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 31 Jan 2012, 05:09
od snork
Jednom sam čitao flight manual za neki Tupoljev, pisalo je da se, ako je temperatura na aerodromu iznad -40, samo aktiviraju interni grejači i sačeka da se ulje u motorima zagreje na -5. Ako je temperatura ispod -40, onda se mora koristiti aerodromska instalacija sa toplim vazduhom. Kada se ulje zagreje na -5, normalno se poleće. :smesko: Baš ću pokušati da nađem taj dokument...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 31 Jan 2012, 05:47
od McGruja
A mi 'vamo hladimo turbine :lol:

E to je mašina

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 31 Jan 2012, 08:56
od snork
Sad sam se setio, nije bio "neki" Tupoljev, nego Tupoljev-144. Nema fajla na disku, kao da sam ga obrisao!? Sad sam ga našao na netu (ima i za mnogo, mnogo, drugih aviona - i civilnih i borbenih). Evo linka sa svim uputstvima: http://www.avsim.su/forum/topic/110641- ... -aviaciya/

Uputstvo za Tu-144 nažalost nije kompletno, završava se upravo tamo gde se govori o pomenutom zagrevanju motora (strana 4.60).

Slika Slika

Maks. brzina 2.15 M i max. visina 19 km. :smesko:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 31 Jan 2012, 10:59
od methane.master
@zuzazu

Izvinjavam se, jedno krajnje laičko pitanje... Gore na fotografiji videh dugme "Taxi". Taxi? :think:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 31 Jan 2012, 11:03
od snork
Taksiranje - kretanje po zemlji (ima li neka preciznija definicija)?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 31 Jan 2012, 16:35
od BAJKER
zuzazu napisao:
Inace u staklu se nalazi nekoliko slojeva necega, tako da se ne moze koristiti CPL
Prednje staklo je viselaminarno, t.j. kako si i sam rekao sa vise slojeva a jedan od njih je i polarizacioni sloj stakla tako da se cpl filter ne moze koristiti prilikom fotografisanja kroz staklo aviona.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 31 Jan 2012, 16:54
od zuzazu
methane.master napisao:@zuzazu

Izvinjavam se, jedno krajnje laičko pitanje... Gore na fotografiji videh dugme "Taxi". Taxi? :think:
Sta imas da se izvinjavas. TAXI nije od "Ivan Ivanovic - Taxi" vec svetlo za vozenje po zemlji koje se nalazi u nosnoj nozi.

Levi red, svetla

Do njih APU, pomocna grupa (jos jedan mali mlazni motor, u repu aviona, za struju i vazduh)

Do njega prekidaci za startovanje motora a izmedju njih da odaberes koju svecicu hoces da baca varnicu, leva/obe/desna

Desni red, svetla

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 31 Jan 2012, 17:09
od zuzazu
Slika a), po slajfnama, odozgo na dole

Prva

Komande leta

Navigacija

Gorivni sistem (imas semu, sest pumpi, po dve u krilu i dve u centralnom rezervoaru)

Druga

IRS (dva komada, jedini izvor polozaja aviona u vazduhu, ukuplovani sa dva GPS daju i brzinu, poziciju, ubrzanje i sl)

Strujni sistem (kako ide koje napajanje sa kog generatora, nije dat prikaz svega)

Treca

Beznacajno

............................................................................

Slika b), po slajfnama odozgo na dole

Prva

Grejanje prozora pilotske kabine
Grejanje pito i statickih cevi
Grejanje krila (jedan prekidac za oba krila)
Grejanje motora (svaki motor ima svoj prekidac)
Hidro sistem (A i B sistem...ima i pomocni, nije na ovom panelu)
Indikatori presurizacije (kako penje kabina, diferencijalni pritisak, visina kabine aviona)


Druga


Grejanje kabine po zonama
Pneumatski sistem (sa semom)
Kontrola presurizacije (tri sistema, automatski/alternativni/manuelni)


Kad vam dam casove, ima da letite ko munja, ili "vozite avion", kako kaze Cozmo

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 31 Jan 2012, 17:24
od zuzazu
BAJKER napisao:
zuzazu napisao:
Inace u staklu se nalazi nekoliko slojeva necega, tako da se ne moze koristiti CPL
Prednje staklo je viselaminarno, t.j. kako si i sam rekao sa vise slojeva a jedan od njih je i polarizacioni sloj stakla tako da se cpl filter ne moze koristiti prilikom fotografisanja kroz staklo aviona.
Staklo (bar je tako bilo na B727, u knjigama za B737 ne daju podatak, mada ne verujem da je Boeing menjao filozofiju pravljenja soferki) ima 5 slojeva akrilita i 5 slojeva vinilita, sa cesticama gvozdja (da bi se grejalo staklo). Ono sto vidis kada stavis CPL je gvozdje.