Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Opšte diskusije o markama i modelima automobila
Odgovori
fiatpunto
Reactions:
Postovi: 8
Pridružio se: 06 Nov 2024, 13:31

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od fiatpunto »

Imam problem na Fiat punto classic 2009 godište. Zaverglam jutros na pola ključa ne upali (inače pali na pola ključa). Dam ponovo kontakt čuje se samo kao da alnaser vrti ali ne vergla. I tako nekoliko puta i neće da zavergla. Šta može da bude? Akumulator, bendiks, alnaser?
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14401
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Verovatno elektromagnet anlasera, neće da uzubi... Anlaser samo vrti u prazno (znatno brže nego inače)?
fiatpunto
Reactions:
Postovi: 8
Pridružio se: 06 Nov 2024, 13:31

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od fiatpunto »

Saša napisao: 16 Okt 2025, 08:20 Verovatno elektromagnet anlasera, neće da uzubi... Anlaser samo vrti u prazno (znatno brže nego inače)?
Nisam siguran, Anlaser vrti u prazno.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14401
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Da li možeš da razlikuješ zvuk verglanja kakav je bio ranije i sada? Ako se razlikuju drastično - recimo viši je znatno zvuk kada anlaser vrti u prazno, bez uzubljivanja (čuje se da vrti znatno brže)...

Ako je zvuk isti kao ranije samo auto neće da upali - poslušaj da li se čuje pumpa goriva pozadi kada daš kontakt (pre verglanja). Ona treba da zazuji na kratko i stane. Ako se ne čuje ništa svaki puta kada daš kontakt - onda je ona problem.
fiatpunto
Reactions:
Postovi: 8
Pridružio se: 06 Nov 2024, 13:31

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od fiatpunto »

Saša napisao: 16 Okt 2025, 08:29 Da li možeš da razlikuješ zvuk verglanja kakav je bio ranije i sada? Ako se razlikuju drastično - recimo viši je znatno zvuk kada anlaser vrti u prazno, bez uzubljivanja (čuje se da vrti znatno brže)...

Ako je zvuk isti kao ranije samo auto neće da upali - poslušaj da li se čuje pumpa goriva pozadi kada daš kontakt (pre verglanja). Ona zazuji na kratko i stane. Ako se ne čuje ništa kada daš kontakt - onda je ona problem.
Motor uopšte ne vergla. Samo se čuje anlaser kako vrti.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14401
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Elektromagnet onda definitivno. Probaj da kucneš malo anlaser ključem za točkove ili nekim montiračem, odnosno kucni par puta u onaj manji "cilindar" koji je na većem (telu anlasera), možda pomogne da upališ. Anlaser ti se nalazi sa leve strane motora (gledamo sa prednje strane automobila kada podigneš haubu) dole do požarnog zida (na spoju motora i menjača). Ako uspeš da dođeš do njega odozgo... U svakom slučaju ne gine ti majstor i verovatno remont (ili zamena) anlasera.
fiatpunto
Reactions:
Postovi: 8
Pridružio se: 06 Nov 2024, 13:31

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od fiatpunto »

Saša napisao: 16 Okt 2025, 08:35 Elektromagnet onda definitivno. Probaj da kucneš malo anlaser ključem za točkove ili nekim montiračem, odnosno kucni par puta u onaj manji "cilindar" koji je na većem (telu anlasera), možda pomogne da upališ. Anlaser ti se nalazi sa leve strane motora (gledamo sa prednje strane automobila kada podigneš haubu) dole do požarnog zida (na spoju motora i menjača). Ako uspeš da dođeš do njega odozgo... U svakom slučaju ne gine ti majstor i verovatno remont (ili zamena) anlasera.
Kakve su cene za opravku anlasera i koliko je nov?
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24867
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od dragvorl »

Ja sam prosle godine kvalitetan za Stila dizela platio oko 150 eura, za Punta samo moze biti jeftiniji. Ja bih odneo to nekom ko se razume da remontuje i anlaser odmah.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
elMaestro
Reactions:
Postovi: 3576
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:07
Garaža: C2

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od elMaestro »

Sestra pre par meseci remontovala na Grandeu 1.9, oko 120-130€ sve ukupno čini mi se. Ne bi trebalo za punto da je više od 100-tinak evra.
Имам једно потпитање...
fiatpunto
Reactions:
Postovi: 8
Pridružio se: 06 Nov 2024, 13:31

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od fiatpunto »

Ipak je bio akumulator. Kad sam posle par sati zaverglao ponovo auto je upalio. Na drugo verglanje prestao je da vergla. Kupio sam Monbat akumulator za 6000. din.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12262
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

Proveri onda i napon punjenja, trebalo bi da je oko 14v na Punticu.
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Darko
Reactions:
Postovi: 9590
Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
Lokacija: Lungomare

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Darko »

Davno nisam video ovako dobar primerak.


Slika
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14401
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Ja ih često viđam dok idem na razna pecanja i to baš perfektne ali su obično somborskih ili tako nekih “egzotičnih” tablica “sa sela” i izgledaju bukvalno kao da su sada izašli iz salona. To su sve automobili koji su obično jako malo prešli, garažirani su sve vreme i zato su takvi. Čim “sataremo” ovog našeg Punta kupiću (ponovo) jednog takvog, pa koliko god da košta. Ili ću uložiti u ovog našeg koliko god treba da ga vratim u fabričko stanje. Fantastični autići.
Korisnikov avatar
Bax
Reactions:
Postovi: 12262
Pridružio se: 11 Jan 2012, 22:37

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Bax »

Pre ce se Kadjar satre nego Puntasin....
Sve novo je svileno. Gledam nesto Skalu, pa citam ocekivano radni vek motora kao 150k, bar tako kaze chat gpt, ali samo uz veliku negu....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
Korisnikov avatar
Saša
Reactions:
Postovi: 14401
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
Lokacija: Novi Sad

Re: Z10 / Fiat Punto Classic (opšta tema)

Post od Saša »

Uz moj način eksploatacije i kvalitetno održavanje - verujem da će i Kadjar da potraje. :) Ohrabruje takođe i činjenica da za 3.5 godine od kupovine nisam imao nijednom potrebe da nešto reklamiram u ovlašćenom servisu. No vreme će definitivno pokazati...
Odgovori