PS: Zaboravite onu pricu zabijes utikac u steker i imas struje. To vazi za male potrosace. Kada dodju veliki potrosaci vazi potpuna druga igra ....
Isplativost električnih vozila
Re: Isplativost električnih vozila
Bas, poboljsanja / unapredjivanja u prenosnoj mrezi su ultra spora posto je svaki mm napretka vise nego mega skup
To je jedinstveno za ceo svet. Evo bas Holandija koja je kao bogata i brine o tome konstantno udara u granice svojeg razvoja (i kao niko ne moze da veruje da to moze da se desava), i stalno pokusava se da se siri / unapredjuje, ali to ide kasom ranjene kornjace 
PS: Zaboravite onu pricu zabijes utikac u steker i imas struje. To vazi za male potrosace. Kada dodju veliki potrosaci vazi potpuna druga igra ....
PS: Zaboravite onu pricu zabijes utikac u steker i imas struje. To vazi za male potrosace. Kada dodju veliki potrosaci vazi potpuna druga igra ....
Re: Isplativost električnih vozila
I koliko vas vozi EV?
Čuš ne puni ga kuci jer se sporo puni? Pa sta je problem nakaciti ga u toku noci i za 10h imas 20kWh, odnosno za 100km sutra. Ne vidim tu neki problem sporog punjača. I ja sa golfom od 30kWh predjem danas 300km sa dopunom od pola sata. Vratim se kući, nakacim na 220v i nek se puni celu noć. Ujutru ustanem imam za novih 100km voznje.
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Čuš ne puni ga kuci jer se sporo puni? Pa sta je problem nakaciti ga u toku noci i za 10h imas 20kWh, odnosno za 100km sutra. Ne vidim tu neki problem sporog punjača. I ja sa golfom od 30kWh predjem danas 300km sa dopunom od pola sata. Vratim se kući, nakacim na 220v i nek se puni celu noć. Ujutru ustanem imam za novih 100km voznje.
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
- aboki
- Postovi: 226
- Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
- Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
- Lokacija: Bečej
Re: Isplativost električnih vozila
Evo recimo ovo ispod:
Jel znamo šta ispravljamo u šta sad? Prva rečenica iz DC u AC, dok kod druge ne mora da ima ispravljanje iz AC u DCljubitelj napisao: 21 Sep 2023, 10:23
Inverter pretvara DC u AC, dakle obrnuto.
Svaki auto ne mora da ima ispravljanje AC u DC, ispravljač. I to je onda to punjenje sa jednosmernog (DC) punjača gde već u lazi u auto ispravljen tj jednosmerni DC.
Po tome onda mnoge stvari ne moraju da imaju automobili, pa ih ugradjuju.
Mislim da skoro neće izbaciti AC priključak u vozilu, pre će pojačati ispravljanje na 22kw nego što će ga izbaciti.
Re: Isplativost električnih vozila
Na ovo i računamo. Stvarno ima da se bira vrlo mladih kola, 1-2g starih, sa smešnom km.Dzoni_m napisao: 21 Sep 2023, 12:21Bilo sta ako poremeti ovu racunicu, auto ide nazad. Zato ih ima polovnih koliko hoces.
Re: Isplativost električnih vozila
Upravo tako...ljuba napisao: 21 Sep 2023, 12:36
PS: Zaboravite onu pricu zabijes utikac u steker i imas struje. To vazi za male potrosace. Kada dodju veliki potrosaci vazi potpuna druga igra ....
Re: Isplativost električnih vozila
Naravno da znamo. Nigde ne piše da se ispravlja DC u AC....samo treba čitati tačno onako kako je napisano.aboki napisao: 21 Sep 2023, 12:44Evo recimo ovo ispod:
Jel znamo šta ispravljamo u šta sad? Prva rečenica iz DC u AC, dok kod druge ne mora da ima ispravljanje iz AC u DCljubitelj napisao: 21 Sep 2023, 10:23
Inverter pretvara DC u AC, dakle obrnuto.
Svaki auto ne mora da ima ispravljanje AC u DC, ispravljač. I to je onda to punjenje sa jednosmernog (DC) punjača gde već u lazi u auto ispravljen tj jednosmerni DC.
![]()
- aboki
- Postovi: 226
- Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
- Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
- Lokacija: Bečej
Re: Isplativost električnih vozila
Cim ti svoj post citiras i napises upravo tako, nema sta vise da se doda!
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
- carov2
- Postovi: 5207
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Isplativost električnih vozila
Uvek ima potrebe, čak i za one koji misle da im ne treba, sigurno će par puta godišnje da dođu u situaciju da zapale sve i oteraju auto u pizdu mater.nidza napisao:Da li ima potrebe za 11kW noću, ako imaš 8h za bateriju od 50-60kWh? Najčešće će da se puni do 70-80% kako ne bi imala merljivu degradaciju, plus ti ne treba svaki dan 300km. Kako god, 52kWh na ZOE može dosta slabijom strujom (6,5<9A) da se napuni za 8h kad je potpuno prazna, a to jedno - dva punjenja mesečno možeš i da razvučeš do skupe tarife, pa pukneš još 20-30 dinara preko.Heinz napisao: 20 Sep 2023, 20:23 Imaš 25 A po fazi za celu kuću, 11 kW punjač ti noću srče valjda 16A ako je trofazni. Ostaje ti 9A po fazi, dakle bojler se uključi i ćao sa tom fazom.
Jbg, velika je razlika u vremenu punjenja, a to je tip auta gde ćeš želeti svakog dana da bude skoro pun.
Eto, ovo može biti interesantno, koliko često vlasnici sa ovog foruma kače auto na punjač?
Naravno, svi imaju različite domete i različite potrebe tokom dana, ali bih se ja kladio da gledaju svaku priliku da auto prikače da se puni.
Nešto kao vlasnici Samsunga S20.
Generalno je punjenje relativno sporo, tako da su verovatno vlasnici uvek ZA što brže i brže.
Jbg, iskrsne ti neki put, treba da kreneš za dva sata, dosta znači brži punjač.
Ovo čak može biti presudna stvar da na put ipak kreneš sa nekim drugim autom.
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Pa dobro, taj komfor da se puniš brzo na pumpi te košta 15 20 hiljada EUR za 5 godina upotrebe, npr. Niko te ne tera da se toga odričeš ako ti ne znači. Nekome znači, a nije svestan moguće uštede, zato i diskutujemo.
Pritom uzeti u obzir da je baš redak scenario EV kao jedini auto. A vala za tu uštedu bih dvaput godišnje neplanirano seo u taksi.
Pritom uzeti u obzir da je baš redak scenario EV kao jedini auto. A vala za tu uštedu bih dvaput godišnje neplanirano seo u taksi.
- aboki
- Postovi: 226
- Pridružio se: 18 Sep 2017, 22:23
- Garaža: Renault Zoe R135, Renault Scenic 2 2.0T
- Lokacija: Bečej
Re: Isplativost električnih vozila
@carov2 Lepo si napisao, sve zavisi od potreba.
Ja sam recimo u proseku 2.5x nedeljno na punjacu. Prolece, leto i veci deo jeseni 2x nedeljno preko noci, zimi 3x nedeljno. Posao mi je 35km od kuce, znaci dnevno 70km ode na to. Kuci dodjem oko 17:40 i tesko da imam vremena, a i snage za duzi put. Jednom preko zime mi se desilo da sam izasao ranije sa posla i isli za NS, malu nosili na kontrolu. Logicno bilo da vece pre toga budem na punjacu, ali nisam hteo dve veceri za redom, pa sam otisao nakon kontrole do Lidla i tamo se i punio i pazario.
Vise puta isao posle posla u BG, uglavnom kad stignem nisam imao da se vratim, ali sam ili bio u garazi Obilicev venac ili Galeriji. Opet, nisam se vece pre polaska na posao punio na punjacu.
Od maja prosle godine isao 2x u Grcku, jednom Jahorina i pre mesec dana Segedin i Harkanj. Prosle godine u Grcku isao Scenicom. Realno, nije da se ide na more, sve ostale lagano.
Pricam o mom autu, baterije od 77kwh i vece su druga prica. Isto tako i tvoje relacije su druga prica od potreba vecine ljudi
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Ja sam recimo u proseku 2.5x nedeljno na punjacu. Prolece, leto i veci deo jeseni 2x nedeljno preko noci, zimi 3x nedeljno. Posao mi je 35km od kuce, znaci dnevno 70km ode na to. Kuci dodjem oko 17:40 i tesko da imam vremena, a i snage za duzi put. Jednom preko zime mi se desilo da sam izasao ranije sa posla i isli za NS, malu nosili na kontrolu. Logicno bilo da vece pre toga budem na punjacu, ali nisam hteo dve veceri za redom, pa sam otisao nakon kontrole do Lidla i tamo se i punio i pazario.
Vise puta isao posle posla u BG, uglavnom kad stignem nisam imao da se vratim, ali sam ili bio u garazi Obilicev venac ili Galeriji. Opet, nisam se vece pre polaska na posao punio na punjacu.
Od maja prosle godine isao 2x u Grcku, jednom Jahorina i pre mesec dana Segedin i Harkanj. Prosle godine u Grcku isao Scenicom. Realno, nije da se ide na more, sve ostale lagano.
Pricam o mom autu, baterije od 77kwh i vece su druga prica. Isto tako i tvoje relacije su druga prica od potreba vecine ljudi

Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
- carov2
- Postovi: 5207
- Pridružio se: 23 Apr 2012, 20:24
- Garaža: Audi A4
- Lokacija: Pirot, Kladovo
- Kontakt:
Re: Isplativost električnih vozila
Da ne dužimo, ne znam da li si me shvatio, stojim iza toga da svaki vlasnik el. vozila treba da ima instaliran kod kuće "brzi" punjač.nidza napisao:Pa dobro, taj komfor da se puniš brzo na pumpi te košta 15 20 hiljada EUR za 5 godina upotrebe, npr. Niko te ne tera da se toga odričeš ako ti ne znači. Nekome znači, a nije svestan moguće uštede, zato i diskutujemo.
Pritom uzeti u obzir da je baš redak scenario EV kao jedini auto. A vala za tu uštedu bih dvaput godišnje neplanirano seo u taksi.
(Naravno, ko poseduje mogućnosti)
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Ne mozes sa njim jer on kad bije u svoju vodenicu gledace da izvrne i tvoje samo da bi potvrdio svoju pricu.
Sent from my SM-G780G using Tapatalk
Sent from my SM-G780G using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Citirao sam tvoj post, i ako nisi primetio pojašnjenje tvoje dileme:)aboki napisao: 23 Sep 2023, 11:44 Cim ti svoj post citiras i napises upravo tako, nema sta vise da se doda!
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
carov2 napisao: 23 Sep 2023, 15:19Da ne dužimo, ne znam da li si me shvatio, stojim iza toga da svaki vlasnik el. vozila treba da ima instaliran kod kuće "brzi" punjač.nidza napisao:Pa dobro, taj komfor da se puniš brzo na pumpi te košta 15 20 hiljada EUR za 5 godina upotrebe, npr. Niko te ne tera da se toga odričeš ako ti ne znači. Nekome znači, a nije svestan moguće uštede, zato i diskutujemo.
Pritom uzeti u obzir da je baš redak scenario EV kao jedini auto. A vala za tu uštedu bih dvaput godišnje neplanirano seo u taksi.
(Naravno, ko poseduje mogućnosti)
Sent from my LE2121 using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Naravno, svako će to i da uradi sigurno.carov2 napisao:Da ne dužimo, ne znam da li si me shvatio, stojim iza toga da svaki vlasnik el. vozila treba da ima instaliran kod kuće "brzi" punjač.nidza napisao:Pa dobro, taj komfor da se puniš brzo na pumpi te košta 15 20 hiljada EUR za 5 godina upotrebe, npr. Niko te ne tera da se toga odričeš ako ti ne znači. Nekome znači, a nije svestan moguće uštede, zato i diskutujemo.
Pritom uzeti u obzir da je baš redak scenario EV kao jedini auto. A vala za tu uštedu bih dvaput godišnje neplanirano seo u taksi.
(Naravno, ko poseduje mogućnosti)
Sent from my LE2121 using Tapatalk
