Nisam jos nigde nasao da motoru ne prija kocenje motorom, ako neko nadje nek postavi. A sto se tice kvacila, pa meni je kvacilo pritisnuto samo dok pomeram rucicu menjaca, znaci 1 do max 2 sekunde zimi
Promena stepena prenosa
Re: Promena stepena prenosa
Hm, meni je svako kocenje ujedno i kocenje motorom. I uvek mi brzine idu 1-2-3-4-5-6, pa onda 6-5-4-3-2(ako nisam stao skroz)-1(ako sam stao skroz).
Nisam jos nigde nasao da motoru ne prija kocenje motorom, ako neko nadje nek postavi. A sto se tice kvacila, pa meni je kvacilo pritisnuto samo dok pomeram rucicu menjaca, znaci 1 do max 2 sekunde zimi
Ima ljudi koji ceo semafor odcekaju na kvacilu, a pre toga su ga cuvali od motornog kocenja i brinuli se da ce im otici radilice od naprezanja prilikom kocenja motorom 
Nisam jos nigde nasao da motoru ne prija kocenje motorom, ako neko nadje nek postavi. A sto se tice kvacila, pa meni je kvacilo pritisnuto samo dok pomeram rucicu menjaca, znaci 1 do max 2 sekunde zimi
- starac vujadin
- Postovi: 11448
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 20:58
- Lokacija: Beograd
Re: Promena stepena prenosa
...I da dodam, posto vidim da se i to spominje, da nikada ne izbacujem u ler kada hocu da se zaustavim, vec to uvek radim u brzini.
Re: Promena stepena prenosa
Takodje.
Zapravo meni je auto u svakom trenutku, bilo da ubrzavam ili usporavam u takvom stanju, da kada stisnem pedalu gasa on ce normalno krenuti dalje. Dobro trudim se da tako bude.
Zapravo meni je auto u svakom trenutku, bilo da ubrzavam ili usporavam u takvom stanju, da kada stisnem pedalu gasa on ce normalno krenuti dalje. Dobro trudim se da tako bude.
Re: Promena stepena prenosa
starac vujadin napisao:...I da dodam, posto vidim da se i to spominje, da nikada ne izbacujem u ler kada hocu da se zaustavim, vec to uvek radim u brzini.
ova dva klija sa kojima sam presao dovoljno da kazem da sam osetio sta prija motoru su dosta razlicita, dvojka ima takoreci normalan menjac i oseti se da prija motoru da pri ubrzanjima ide kroz svaku brzinu, dok kad se usporava moze poneka i da se preskoci ako je put kocenja motorom nesto duzi ( pustim recimo u 4. da koci motorom i do ispod 30kmh, tj do skoro 1000rpm, tad osetim da motor prilazi leru, i onda vratim u drugu ako treba, pogotovo ako skrecem ). pri potpunom stajanju jedino ne ubacujem u prvu, vec kad brzina dodje do 10-15kmh onda stanem kocnicom...
na rs-u su brzine jako kratke i bliske i s obzirom na snagu motora komotno mogu da se koriste samo parne ili samo neparne brzine i da auto ide normalno...ali kad se traze performanse i motor ide u visoke obrtaje menjac mnogo glatkije salta ako se brzine ne preskacu, i tako uvek radim...
kad usporavam isto preskocim poneku brzinu, i zakocim kocnicama kad brzina vec opadne ispod 20kmh...
generalno sam misljenja da je i bolje za motor a i ekonomicnije da se nesto jacim gasom ubrza do zeljene brzine i onda se ubaci u najvisi stepen i ta brzina odrzava...
jednostavno se oseti koji rezim obrtaja prija motoru za kakav nacin voznje...rs se lepo kotrlja i na 60 u 6. na 2000rpm, i lepo primi gas, ali tek kad se pri 60 ubaci u 3. ili 2. shvatis koliko zivlje deluje ako hoces da ubrzas...
pri nizim obrtajima, ispod nekih 1500rpm sasvim se lepo oseti kako motor ne prima gas i kako ne bi trebalo da se vozi u tim obrtajima osim ako se ne koci motorom...dok recimo taj 2.0 u hondi vrti i na nizim obrtajima, barem u akordu koji sam vozio vise puta...
Re: Pravilna promena stepena prenosa?
Možda još i bitnije, kočenje motorom utiče (negativno) na vek trajanja plivajućeg zamajca koji na sebe prima udare. Stil vožnje koji si opisao je ujedno jedan od razloga što plivajići ne menjaš kada i kvačilo nego potrošiš tri seta kvačila za jedan plivajući.NexT napisao:upravo togrujicd napisao:Ali haba kvačiloRetko kocim motorom, ako naglo moram da kocim, ne mozes da menjas brzine dovoljno cesto koliko auto usporava. Ako mi se upali crveno a ja 200 metara od semafora, izbacima na ler i lagano kocim do semafora, a najcesce ne moram da stanem uopste...
U ubrzanju nikad ne preskacem brzine...
Ipak ne treba biti isključiv. Auto u brzini je mnogo lakše kontrolisati od onoga koji je izbačen iz brzine. Takođe pri kočenju motorom, plivajući će duže trajati ako ne preskačete brzine. Potisni ležaj neće.
Što se tiče potrošnje kočnica, ona je najveća pri naglim kočenjima na autoputu, a tada svakako ne kočite motorom. Opasnost da zbog kočenja ostanete bez kočnica... iskomentarisao bih sa:
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
- TheWickerMan
- Postovi: 11384
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
- Garaža: AR Stelvio Estrema
- Lokacija: Stuttgart,DE
Re: Promena stepena prenosa
Jok,jednostavno su ga loše naučili i to je to .noob napisao:Možda je polagao vozački na dizelu
Re: Pravilna promena stepena prenosa?
U gradu u principu ne kocim motorom kada stajem na semafore. Zimi naravno maksimalno koristim menjac i obrtaje da mi se ne bi desilo da moram odokativno da gadjam brzinu, i da bih uvek imao kontrolu nad pogosnkim tockovima.perfiko napisao:Možda još i bitnije, kočenje motorom utiče (negativno) na vek trajanja plivajućeg zamajca koji na sebe prima udare. Stil vožnje koji si opisao je ujedno jedan od razloga što plivajići ne menjaš kada i kvačilo nego potrošiš tri seta kvačila za jedan plivajući.NexT napisao:upravo togrujicd napisao:Ali haba kvačiloRetko kocim motorom, ako naglo moram da kocim, ne mozes da menjas brzine dovoljno cesto koliko auto usporava. Ako mi se upali crveno a ja 200 metara od semafora, izbacima na ler i lagano kocim do semafora, a najcesce ne moram da stanem uopste...
U ubrzanju nikad ne preskacem brzine...
Ipak ne treba biti isključiv. Auto u brzini je mnogo lakše kontrolisati od onoga koji je izbačen iz brzine. Takođe pri kočenju motorom, plivajući će duže trajati ako ne preskačete brzine. Potisni ležaj neće.![]()
Što se tiče potrošnje kočnica, ona je najveća pri naglim kočenjima na autoputu, a tada svakako ne kočite motorom. Opasnost da zbog kočenja ostanete bez kočnica... iskomentarisao bih sa:
E, zivo me zanima, sta je losije za plocice, da se koci lagano a dugo, ili da se jace stisne kocnica, al da se brze stane?
Re: Promena stepena prenosa
Lagano a dugo ce vise zagrejati diskove i paknove
Re: Promena stepena prenosa
Najbolje neka proba to isto na biciklu... pa će videti u kom slučaju će se "motor" (noge) više naprezati.TheWickerMan napisao: Još kada su od starta učeni da što je manji broj obrtaja , to je manja potrošnja i bolje je po motor, dolazi se do situacije da se vozi na premalom broju obrtaja. Jedan moj poznanik šalta na 2000 o/min benzinca 1.6 16V a "radni" obrtaji su tu oko 1700 o/min. Svež vozač a kasno položio i još uvek ,po meni,ne zna da vozi, naučili ga loše i to je to. I još jednostavno nema osećaja. Kaže : bolje voziti do 2k obrataja nego preko 4 jer se tad motor mnogo više napreže i može da " pukne"
Ђенерал Јанковић
Re: Promena stepena prenosa
Da, na biciklu moze da se objasni i obrtni moment i zasto necije noge mogu da zaverglaju brze u 5oj, nego necije u 2oj 
Re: Promena stepena prenosa
E, još na primeru bicikla da objasnite kako se kuči ubacivanjem u niži stepen prenosa. 
Biti zaljubljen, to je isto kao kad se usereš u gaće...Svi vide, ali samo ti imaš onaj poseban osećaj topline.
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Iskustvo je predivna stvar. Omogućava vam da prepoznate grešku kada je ponovite.
Mogu ja to tebi objasniti, ali ti to ne možeš shvatiti!
Re: Promena stepena prenosa
Na primeru bicikla se najbolje vidi da je uzbrdo mnogo lakše ići nižim stepenom prenosa. Kada idete uzbrdo bolje da vam se motor 'dere' nego da ubacujete u 18tu brzinu da vam otpadnu noge.
Re: Promena stepena prenosa
Pa kad bi imao povrat kretanja na pedale od tockova, sto da neperfiko napisao:E, još na primeru bicikla da objasnite kako se kuči ubacivanjem u niži stepen prenosa.
- Kuzmanovic
- Postovi: 15305
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
Re: Promena stepena prenosa
Uvek to radim, ali ne zbog stednje kocnica nego zbog lakseg polazenja iz mestaperfiko napisao:E, još na primeru bicikla da objasnite kako se kuči ubacivanjem u niži stepen prenosa.
Sent from my Samsung using Tapatalk
Re: Promena stepena prenosa
Takvi (tzv. "fixed-gear") su bicikli za pistu, a postoje i u varijantama za "normalnu" vožnju po putu.nikaragva napisao:Pa kad bi imao povrat kretanja na pedale od tockova, sto da neperfiko napisao:E, još na primeru bicikla da objasnite kako se kuči ubacivanjem u niži stepen prenosa.
U varijanti za pistu ni nemaju kočnice (da bi bili što lakši)
Ђенерал Јанковић