Re: Vulkanizer/reglaza preporuka
Poslato: 27 Okt 2025, 09:57
Fer.
Sent from my 2306EPN60G using Tapatalk
Sent from my 2306EPN60G using Tapatalk
forum Kluba ljubitelja automobila GARAŽA
https://forum.xn--garaa-xib.rs/
Ja sam istu gumu i felnu balansirao kod dva razicita vulkanizera, jedan je izalansirao sa 350g, drugi sa 150gsebekkg napisao: 25 Okt 2025, 21:01 Ja sad idem za sve kod jednog lika u kg koji se bavi sređivanjem felni, pa mi učini da mi odradi i ovo. Iste pare su kao i kod ostalih ali zato se vodi računa. Geniji u kemoimpeksu su na 15" alu felni i nova continental premium contact 7 (znači ne neka guma sklona defektima), stavilo 160g tegova. Ja pitam da li baca točak možda, a radnik odgovara ne kao samo se tako zadesilo možeš proveriti.
Odem kod ovog lika što sređuje felne, on zarotira gumi na felni i nije trebao ni jedan teg.
A odvojeno to što u skoro 50% slučajeva maše balansiranje. Da li su im mašine drljave ili oni omanu ne znam.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
Istu situaciju sam imao danas... Skinuo letnje i otisao sa zimskim felnama da mi stave nove zimske gume. To skidanje letnjih je zahtevalo da polomim cev koju inace koristim i morao sam da upotrebim cevku od 1m koja je takodje pukla/savila se... Ko god je zatezao ove srafove, ne znam kako ih nije sve pokidao....dunx81 napisao: 25 Okt 2025, 22:31 Sličnu situaciju sam imao nedavno kad je ćale kod lokalnog (renomiranog) vulkanizera menjao sve 4 gume i toliko su mu zategnuli šrafove da je meni 5 dana nakon toga trebala poluga od 1m na koju sam pošteno morao da najašem da bi popustili. Na momente sam pomislio da ću ih otkinuti. Inače reče mi da je zamena bila kao u pit stopu, otpusti na max-zategni na max, pneumatski kao mitraljez.
pedalaš napisao: 25 Okt 2025, 20:28 Poslednji put sam bio u prilici pre pet meseci menjam brezon i šraf oštećen od strane nekog vulkanizera. A zbog tog problema sam najpre čekao preko dve nedelje da šraf i brezon stiglu ( jer servis Toyote to ne drži na stanju ), pa onda opet skoro još toliko da bih u tom servisu dobio slobodan termin za zamenu.
Mada najčešće to sa vulkanizerima prodje kako treba, generalno, veoma me strah vulkanizerskih usluga. Jer, ma koliko skupo uslugu da platiš i koliko god je savremenom opremom snabdeven neki servis, kvalitet cele usluge na kraju zavisi samo od nekog ( lošije ili bolje plaćenog ) radnika, koga zbog njegovih ličnih muka često boli briga i za tebe i za tvoja kola. I kada sam god u prilici, ja te neposredne radnike - servisere unapred i počastim, da to pažljivije urade ( jer da ih častiš posle, tada može biti prekasno ).
A da bih smanjio rizike, često prilikom montaže novih pneumatika vulkanizerima nosim ( u gepeku ) samo komplet točkove (sa starim gumama ), pa tada barem ne razmišljam kako podižu kola ( imao sam tri puta oštećene sajtne-pragove ), niti tada razmišljam kako će postupati sa šrafovima ( jedno pet puta za 35 godina su mi uništavali brezone i šrafove, a jednom su mi bukvano nestale dve navrtke, što tada nisam odmah da znam, jer su bile čelične felne pokrivene sa ratkapnama ).
Pre 10-ak dana uzmem u jednoj beogradskoj vulkanizerskoj firmi dva seta all season guma za dva Jarisa (privatni i poslovni). Prvi set zamenim prošle nedelje i sve prošlo ok.
Danas dodjem radi montaže novih guma na drugo vozilo, a kada je trebalo da preuzmem vozilo, radnik koji je neposredno radio na vozilu, doneo je na prijemni pult u foliji radni nalog, ključ kola i jednu navrtku, uz njegovu napomenu radniku na prijemu da ta navrtka nije montirana nazad jer je navodno već bila oštećena.
Čim sam uzeo navrtku u ruke, primetio sam da je ona bukvalno vrela. A jasno je zašto je bila vrela. Zaista sam "poludeo".
Da je to navodno bilo ranije tako oštećena ( onako kako to radnik kaže ), ta navrtka bi ( kada sam stigao u servis ) vizuelno „virila“ napolje ( iz širine felne ) najmanje jedan cm i radnik bi to uočio i pre nego je počeo išta da radi na vozilu i zvao bi me telefonom na mobilni, koji broj mu je bio zapisan na radnom nalogu – a nije me zvao. A i bila bi već i potpuno hladna kada je radnik vratio završena kola ( jer, da je bila tako oštećena u vreme skidanja, ne bi ni pokušavao da je zavrće ).
A šraf nije „virio“ napolje, što ja znam. Uostalom, ta kola su prošla i tehnički pregled pre 15 dana i uz takvo „virenje“ navrtke ( da je to postojalo kao oštećenje navtke zbog koje ne bi mogla da se zavrne do kraja ) kola ne bi prošla tehnički.
Otišao sam posle u ovl. Toyota servisu na Adi i poručio brezon i navrtku, a deo će, kažu, "stići za 2-3 nedelje".
Sve u svemu, lična lenjost se skupo plaća. Jer, mislio sam najpre i ovaj put da skinem točkove sa tog Jarisa ( u mojoj garaži ) i da samo točkove odnesem kod vulkanizera Hondom ( tako sam uradio kada sam Hondi pre neki mesec stavljao nove letnje gume ). Ali, pomislih: "Ma, biće sve OK". I nisam tako uradio. I tako danas pre polaska Jarisom kod vulkanizera skinuh samo sigurnosne šrafove ... A završilo je kako je završilo.
Ne radi se o parama ( smešni su to novci u današnje vreme, brezon i navrtka su 1.350, a radni čas u servisu Toyote za Jarisa je 6.600 dinara ), već se radi o tolanom gubitku vere u vulkanizere, gubitku mojih živaca i moga vremena, koje će na kraju "Sveti Petar" da mi plati ...

Ja razumem da ne mogu da te ubedim da je bila greška radnika ovog vulkanizerskog servisa prilikom pokušaja zavrtanja. A u prvom postu sam objasnio zašto smatram da je tako. I nemam ni najmanju dilemu da bih to na sudu lako mogao da dokažem.dag81 napisao: 29 Nov 2025, 15:17 Milwoki je stezao eto ko je. Debili. Svakodnevno imamo problem na vise auta.
Moracu i ja zbog debila da kupim Milwoki.
@pedalas, a sta ako je predhonik sto je skidao tocak pretegao, nakrivo uvrnuo sraf?
Sta u situaciji ako tesko ide sraf, prilikom odvijanja? Ko je tu kriv?
Sent from my SM-S918B using Tapatalk