Pre se moze kazati da mi licimo na Nemce Smesno je kada ja objasnjavam Holandjanima, kako je Srbija (Jugoslavija) mnogo bliza Nemackoj nego susedna Holandija, po (industriskim) standardima, skolskom sistemu i mnogo toga jos
Re: Ljudi sa naših prostora u auto industriji
Poslato: 21 Feb 2020, 08:54
od dragvorl
Mislio sam na izgled. Uglavnom nase i ostale ljude iz Evrope cesto mozes prepoznati, a ne mislim na trenerku.
Re: Ljudi sa naših prostora u auto industriji
Poslato: 21 Feb 2020, 22:15
od NenadNR
Ima dosta nasih ljudi u autoindustriji. Nemcima je cudo kako nasa quick and dirty resenja kako ih oni nazivaju brzo i efikasno resavaju probleme. Prihvataju ih posto vide da rade ali nije im bas po volji.
Re: Ljudi sa naših prostora u auto industriji
Poslato: 24 Sep 2020, 23:15
od dragvorl
Mozda nije bas bas za temu ali interesantna prica.
Walter Wolf, interesantan lik iz Slovenije, postao milioner od emigranta u Kanadi. Lamborghini radio nekoliko specijalnih Countacha po njegovim zahtevima, neka od resenja su se zadrzala u seriji, upumpao velike pare u fabriku kada su bili u krizi. Miura SV sklopljena od rezervnih delova nakon prestanka proizvodnje za njega Imao tim u F1 koji je pobedjivao. Bio i u skandalima oko trgovine oruzjem kasnije.
Re: Ljudi sa naših prostora u auto industriji
Poslato: 17 Apr 2024, 06:35
od dragvorl
Re: Ljudi sa naših prostora u auto industriji
Poslato: 09 Maj 2025, 23:13
od dragvorl
Evo ga opet Walter Wolf, na zalost na nemackom.
Ima materijala za pricu, u ozbiljnoj je lovi (bio).
Re: Ljudi sa naših prostora u auto industriji
Poslato: 13 Dec 2025, 12:28
od Geza
BMW M odjel ima novog šefa, Alexander Karajlovic preuzima razvoj sportskog odjela
Sportski odjel BMW M doživljava značajne kadrovske promjene u trenutku kada se i sam vrh kompanije priprema za veliku smjenu. Alexander Karajlovic imenovan je novim voditeljem razvoja BMW M odjela, preuzimajući ključnu poziciju od Dirka Hackera koji nakon 37 godina u BMW Grupi odlazi u mirovinu.
Karajlovic dolazi s bogatim iskustvom u razvoju sportskih i SUV modela unutar BMW-a. Široj javnosti najpoznatiji je kao čovjek koji je nadgledao razvoj kontroverznog SUV modela BMW XM – prvog samostalnog M modela nakon legendarnog M1 iz davne 1978. godine.
Njegov profesionalni put uključuje vođenje razvoja BMW-ovih X derivata od 2017. do 2020. godine, nakon čega je dvije godine obnašao funkciju potpredsjednika za liniju proizvoda BMW M. U posljednjem razdoblju radio je na integraciji zahtjeva, koncepata i iskustva vožnje unutar šire BMW grupe.
Dirk Hacker, kojeg Karajlovic nasljeđuje, ostavio je neizbrisiv trag u BMW M odjelu. Tijekom 11 godina provedenih u sportskom odjelu, od čega posljednjih 8 kao voditelj razvoja, Hacker je nadgledao brojne uspješne projekte. Posljednji model lansiran pod njegovim vodstvom bio je novi M5 Touring.
“Njegovo je ime neraskidivo povezano s nezapamćenom proizvodnom ofenzivom, vrhunskom kvalitetom proizvoda i godišnjim prodajnim rekordima u BMW M-u”, istaknuo je izvršni direktor BMW M-a Franciscus van Meel, odajući priznanje Hackerovom doprinosu.
Karajlovic preuzima kormilo u ključnom trenutku transformacije za BMW M odjel. Među najvažnijim projektima koji ga očekuju svakako je razvoj novog M3 modela koji će, prema najavama, dolaziti u dvije verzije – potpuno električnoj i tradicionalnoj s twin-turbo šestocilindričnim motorom.
Električna verzija predstavlja revolucionarni tehnološki iskorak za brend, s planiranom konfiguracijom od četiri elektromotora i više od 700 KS. Ovakav radikalni zaokret prema elektrifikaciji nesumnjivo će izazvati brojne rasprave među entuzijastima i poklonicima marke, ali i pokazati smjer u kojem se kreće budućnost sportskih automobila iz Münchena.
Re: Ljudi sa naših prostora u auto industriji
Poslato: 13 Dec 2025, 12:36
od Heinz
Kolumna: Milan Nedeljković šef BMW, i naša opsesija pogrešnim stvarima https://vrelegume.rs/kolumna-milan-nede ... -stvarima/
KARIJERA
Od 1994. do 1999. uči zanat tamo gde se ne greši: u karoseriji i pres-liniji. Lim, alat, tolerancije. Osnove bez kojih nema ozbiljne proizvodnje automobila.
Od 1999. do 2006. vodi pogone u Minhenu i Regensburgu. Ne u prezentacijama, nego u hali. Operativa, ljudi, ritam fabrike. Tu se vidi ko razume automobil, a ko samo govori o njemu.
Od 2006. do 2010. u Oksfordu vodi lakirnicu MINI-ja. Lakirnica je mesto gde se vidi da li je fabrika pod kontrolom. Kvalitet boje nije estetika, to je disciplina procesa i zaštita brenda.
Od 2010. do 2013. u Lajpcigu prvo montaža, pa cela fabrika. Montaža je ogledalo automobila. Ako tu nešto ne štima, džaba sve što je bilo pre. A direktor fabrike tu nema alibi.
Od 2015. do 2018. vodi Minhen, jedan od najvažnijih BMW pogona. Kompleksna proizvodnja, visoki zahtevi, bez prostora za improvizaciju.
Od 2018. do 2019. zadužen za korporativni kvalitet. Jedna reč koja se danas olako koristi, ali u praksi znači da nijedan loš proces ne sme da prođe nezapaženo, bez obzira gde se fabrika nalazi.
Od oktobra 2019. član Upravnog odbora zadužen za proizvodnju. Globalno. Više zemalja, više fabrika, jedan zadatak: da se automobili prave tačno onako kako su projektovani. Bez mitova. Bez folklora. Samo proizvodnja.
Re: Ljudi sa naših prostora u auto industriji
Poslato: 14 Dec 2025, 12:40
od starac vujadin
Lidija misi da svi ovde mislimo da je Nedeljković uspeo zato što je Srbin, pa se ubi da nam objasni da to nikako nije slučaj, nego je naprotiv, uspeo uprkos tome.