Sad je Planta INUroš S. napisao:Kakav crni finest, finest i dirtiest obicno bleje u Mr. President-u
TT post.
Beograd
- Day Walker
- Postovi: 23565
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Beograd
Brzine idu u H-a !!!




- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Beograd
Jeste, zgrade su teško oštećene za vreme rata, mada je i većina zgrada u okolini, ali su uredno obnovljene.nikaragva napisao:Methane jesu li te slike pre ili posle rata?
Možda su saranjene u onim silnim bombardovanjima, pa su zato nikle nove na njihovim mestima.
Sve sve, ali za ovo čupanje epoleta, to ne bi ni Kurir i Informer zajedno smislili.NexT napisao: "За љубитеље пикантерија, нека остане забележено да је архитекта Никола Добровић, при раду на извођачком пројекту за овај, леви део Генералштаба, изнервиравши се због непоштовања пројекта, лично генералу Гошњаку дохватио и исцепао еполете.
Од тада, Добровићу је забрањен сваки даљи рад на овој згради, а десно крило и остале радове завршавали су војни архитекти према идејним пројектима оригиналног аутора. Због тога су се делови "преко пута улице" делимично разликовали, што је стварало некакву врсту естетске недоследности и збуњујућ ефекат."
Znači da ne idete više u Jerry?Day Walker napisao:Sad je Planta INUroš S. napisao:Kakav crni finest, finest i dirtiest obicno bleje u Mr. President-u
TT post.
Širim haos!
- Day Walker
- Postovi: 23565
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Beograd
Apropo generalštaba
Ulazio sam u te zgrade dok sam služio vojsku i dobro su razvaljene. Možda su one sa arhitektonskog stanovišta jako značajne, ali su sa sranovišta prosečnog Beograđanina izgrađene na pogrešnom mestu i za pogrešnu namenu. Ne uklapaju se ni u K Miloša ni u Nemanjinu.
Već tada je trebalo vojne objekte izmeštati iz centra, a sada naročito.
Država očigledno nema para da ih rekonstruiše, a niko ne želi da ih kupi. Dakle jedino rešenje je srušiti ih.
Druga stvar je što mislim da vojsku treba izbaciti iz centra grada. Stari generalštab, koji je reprezentativno zdanje, bi, da se ja pitam, postao muzej ili nešto slično.
Ulazio sam u te zgrade dok sam služio vojsku i dobro su razvaljene. Možda su one sa arhitektonskog stanovišta jako značajne, ali su sa sranovišta prosečnog Beograđanina izgrađene na pogrešnom mestu i za pogrešnu namenu. Ne uklapaju se ni u K Miloša ni u Nemanjinu.
Već tada je trebalo vojne objekte izmeštati iz centra, a sada naročito.
Država očigledno nema para da ih rekonstruiše, a niko ne želi da ih kupi. Dakle jedino rešenje je srušiti ih.
Druga stvar je što mislim da vojsku treba izbaciti iz centra grada. Stari generalštab, koji je reprezentativno zdanje, bi, da se ja pitam, postao muzej ili nešto slično.
- Ji 4Tze
- Postovi: 8237
- Pridružio se: 22 Jan 2012, 23:10
- Garaža: Mercedes E Class 220d All-Terrain
- Lokacija: Beograd
Re: Beograd
Pa sa arhitektonskog stanovišta a i šireg kulturnog, značajan je i muzej SU na Ušću ali ko će tamo da ode pored tržnog centra.
Zgrada Generalštaba (i Dobrović) su bitni jer su stvarani kad je ipak postojala sloboda izražavanja - one stare zgrade i one preko puta su stvarane u vreme kad se nije previše eksperimentisalo sa stilovima. Lepe su prolaznicima kojima je simetrija najbitnija za ugođaj
Zgrade moderne imaju mnogo više značenja upravo jer je taj stil i to vreme oslobodio mnoge stege ranijih vremena, stilski, psihološki, sociološki.
Što se tiče zgrada za rušenje, pa eno ga npr. Vojno Geografski zavod bleji prazan, zgradurina i po na dobroj lokaciji - ničemu ne služi, idealan je za zamenu funkcije...
Dobar deo NBG-a je dugo bio prilično promašen projekat ali sada (tj. u neko manje krizno vreme) je tamo lokacija najskuplja za gradnju. Na stranu što su otvorene površine izgubile svoju primarnu funkciju a to je rekreacija.
Zgrada Generalštaba (i Dobrović) su bitni jer su stvarani kad je ipak postojala sloboda izražavanja - one stare zgrade i one preko puta su stvarane u vreme kad se nije previše eksperimentisalo sa stilovima. Lepe su prolaznicima kojima je simetrija najbitnija za ugođaj
Što se tiče zgrada za rušenje, pa eno ga npr. Vojno Geografski zavod bleji prazan, zgradurina i po na dobroj lokaciji - ničemu ne služi, idealan je za zamenu funkcije...
Dobar deo NBG-a je dugo bio prilično promašen projekat ali sada (tj. u neko manje krizno vreme) je tamo lokacija najskuplja za gradnju. Na stranu što su otvorene površine izgubile svoju primarnu funkciju a to je rekreacija.
Boringly average, but also perfect for school run mums
Re: Beograd
methane.master @
Slazem se da je ajfelova izuzetak, ali ako pricamo o kontekstu sa okolinom onda svakako nije, jer jeste kontrast
ne postoji stilsko uskladjivanje arhitekture dva vremena i dve epohe.
Ono moze biti uklopljeno formom, kontekstom, ali ne i stilom. Stil definise vreme pa i mesto, ali pre svega koncept i ako pricamo o kvalitetu, ono mora da bude u odnosu na ova dva odnosno tri parametra...
svaki grad visoke arhitekture je imao susrete razlicitih epoha koje mi danas gledamo kao urbanu celinu,
lepo i ruzno ne postoje u arhitekturi kao termini, jer je individualno i ne moze se definisati.
Ali se moze definisati kvalitet ili kich, koncept, tema, funkcija, konstrukcija... svi ti elementi definisu na kraju da li je nesto dobro ili loshe...
znaci Postoji dobra i losa arhitektura...
Slazem se da je ajfelova izuzetak, ali ako pricamo o kontekstu sa okolinom onda svakako nije, jer jeste kontrast
ne postoji stilsko uskladjivanje arhitekture dva vremena i dve epohe.
Ono moze biti uklopljeno formom, kontekstom, ali ne i stilom. Stil definise vreme pa i mesto, ali pre svega koncept i ako pricamo o kvalitetu, ono mora da bude u odnosu na ova dva odnosno tri parametra...
svaki grad visoke arhitekture je imao susrete razlicitih epoha koje mi danas gledamo kao urbanu celinu,
lepo i ruzno ne postoje u arhitekturi kao termini, jer je individualno i ne moze se definisati.
Ali se moze definisati kvalitet ili kich, koncept, tema, funkcija, konstrukcija... svi ti elementi definisu na kraju da li je nesto dobro ili loshe...
znaci Postoji dobra i losa arhitektura...
- somi-car
- Postovi: 2243
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 06:50
- Garaža: Skoda Superb, Opel Combo
- Lokacija: BG
Re: Beograd
odlican video 
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32546
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Beograd
Diskusija o tržnim centrima premeštena u odgovarajuću temu... viewtopic.php?f=25&t=278&start=30#p127008
Posetite www.garaza.rs !
Re: Beograd
Ušće sasvim lepo radi, info iz prve ruke.
Kad nama na Voždovcu, i generalno svima sa ove strane grada, otvore Stadion i Autokomandu, najverovatnije nas neće videti ni DC ni Ušće.
Kad nama na Voždovcu, i generalno svima sa ove strane grada, otvore Stadion i Autokomandu, najverovatnije nas neće videti ni DC ni Ušće.
Beograd nekad
Brankov most

Beogradjanka i ulaz u RK Beograd

Bezanija

Blokovi

Brankov most

Bulevar JNA 1969.god prema slaviji

Bulevar revolucije

Decanska(Mose Pijade)

Dom omladine

Dusanovac

Generalštab i Savezni sekretarijat za narodnu odbranu

Juga

Konjarnik-istocna kapija beograda

Izgradnja Gazele

Kanarevo Brdo OS France Presern

Karaburma

Zemun-Karadjordjev trg

Bazeni Kosutnjak

Banovo Brdo ul Nikolaja Gogolja (u sredini OS Josif Pancic)

Autoput (sa desne strane je prostor gde se danas nalazi Ste Co)

Prizrenska

Gledaj levo, gledaj desno

Aerodrom


Beogradjanka i ulaz u RK Beograd

Bezanija

Blokovi

Brankov most

Bulevar JNA 1969.god prema slaviji

Bulevar revolucije

Decanska(Mose Pijade)

Dom omladine

Dusanovac

Generalštab i Savezni sekretarijat za narodnu odbranu

Juga

Konjarnik-istocna kapija beograda

Izgradnja Gazele

Kanarevo Brdo OS France Presern

Karaburma

Zemun-Karadjordjev trg

Bazeni Kosutnjak

Banovo Brdo ul Nikolaja Gogolja (u sredini OS Josif Pancic)

Autoput (sa desne strane je prostor gde se danas nalazi Ste Co)

Prizrenska

Gledaj levo, gledaj desno

Aerodrom

Re: Beograd nekad
Kej

Knez Mihajlova sa pocetka '70.




Kneza Milosa

Konj

Kod kule Nebojsa

Kupaliste na Savi

Mecke

Most kralja Aleksandra

Mostar

Fontana

Novi Beograd oko 1970.


Narodna Skupstina oko 1970.

Kod opstine N. Beograd

Ovo je Plymouth koji je taksirao Beogradom do rata. Nemci su ga rekvirirali odmah po ulasku u Beograd

Paviljoni rodjaci

Prodavnica Gorica u Juznom bulevaru 1988. god

RK Beograd u Zemunu


Knez Mihajlova sa pocetka '70.




Kneza Milosa

Konj

Kod kule Nebojsa

Kupaliste na Savi

Mecke

Most kralja Aleksandra

Mostar

Fontana

Novi Beograd oko 1970.


Narodna Skupstina oko 1970.

Kod opstine N. Beograd

Ovo je Plymouth koji je taksirao Beogradom do rata. Nemci su ga rekvirirali odmah po ulasku u Beograd

Paviljoni rodjaci

Prodavnica Gorica u Juznom bulevaru 1988. god

RK Beograd u Zemunu

Re: Beograd nekad
Predzadnja slika - i u vreme Tita su krali brisace

6 kaplara, 21. blok u izgradnji, palata Srbija, CK

6 kaplara, 21. blok u izgradnji, palata Srbija, CK
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Beograd nekad
Mladiću, u vreme Tita nije bilo Yuga. Svi automobili osim one bube su iz 80-ih.NexT napisao:Predzadnja slika - i u vreme Tita su krali brisace![]()
@igorche
Stvarno lepe slike iz ranijih perioda. Neke od ovih prizora čak i pamtim, recimo "ušorenu" današnje Gandijevu i Nehruovu ulicu, pre nego što su je preklili blokovi 63 i 64. Koga ovo interesuje ima čitave threadove na Skysreapercityju ili Beobuildu.
Širim haos!
