Zamena katalizatora

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11776
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Zamena katalizatora

Post od ljubitelj »

YUgisa napisao: 09 Dec 2025, 19:37
Problem je samo ako je vas auto blizu limita ili je mozda preko limita jer je propao standardni katalizator, da li ce nakon stavljanja univerzalnog biti dovoljno dobar da se vrati ispod limita.
Kao što si naveo 4,5% limita a bez kata ispravan motor (sa lambda regulacijom a to je 0,97 do 1,03) je u reonu 0,4-0,8 % CO tj. daleko ispod limita.

Sa ili bez kata motor kome ne svetli check engine prolazi tehnički što se gasova tiče bez problema jer je ispod limita.
Uz efikasan kat ispravan motor je u rangu 0,1-0,2%, gotovo nema CO i sve je oksidirano u CO2 (upravo u samom katu se to dešava),
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32658
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Zamena katalizatora

Post od trojanac »

Zamenio ga pre 3 i kusur godine na Hondi. U Triu su sve završili. Ne sećam se cene.
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
YUgisa
Reactions:
Postovi: 975
Pridružio se: 29 Jan 2014, 18:52
Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Re: Zamena katalizatora

Post od YUgisa »

Da ali taj limit vazi za aute do mislim 1. marta 2014te godine. Posle toga iskreno ne mogu da skontam kako su to definisali, ispada da postoji neki limit ali pri tome auto mora da zadovoljava normu za koju je fabricki deklarisan sto onda usustini ne znam kako oni to gledaju ako je preko limita ali jeste u svojoj normi, ali ako nemaju podatak za auto u sistemu onda nije taj limit nego fazon 10 puta manje iz nekog razloga xD Ne znam jel se to menjalo otkad sam poslednji put to gledao...
Being second is to be the first of the ones who loose...
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11776
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Zamena katalizatora

Post od ljubitelj »

NOx oksidi i CH nesagoreli ostaci su se menjali tokom godina i oni jesu problem.
CO kao problem u gasovima je praktično rešen 70tih godina uvodjenjem lambda kontrole sa povratnom spregom, dakle u svakom trenutku goriva smesa je pod kontrolom i automatski se reguliše tako da ja lambda u navedenim granicama.
A tada nema CO posle kata, u tragovima praktično pa je time svaka norma oko CO tematike zadovoljena.

Naravno, kada se traži puna snaga motora i bogata smesa i lambda je van te granice, i ima CO ali to se ne meri u okviru Euro norme pa niti daje kao podatak pri testiranju ispravnosti gasova.

Po drugim temama u izduvnim gasovima je druga priča, poput NOx gde je temperatura (dakle EGR) glavna regulacija.

Suština je da ko ima ispravan motor inače, ne troši ulje, ima kompresiju, ispravnu lambda sondu, nije se igrao sa mapama, nema dodatni plin (van fabrike) i ne svetli mu lampica na tabli nema šta da brine oko CO sadržaja u uzduvnim gasovima i samog tehničkog pregleda.
Benzinci samo, dizeli su tema za sebe i šta je tamo problem (čadj pre svega) gde se meri dimnost kao osnova prolazi- ne prolazi tehnički.

Imao sam popravke elektronike tih meračan gasova baš sa tehničkog pregleda, tako sam i saznao da su norme takve da se glatko prolaze ako nije auto/ motor u banani inače.
Odgovori