Ne mogu da nađem sad neki cenovnik iz 80ih (imam u Srbiji) ali sećam se da su carine na uvozna vozila bile bezobrazne... za neke modele i 100%.
Imali smo, nismo znali
Re: Imali smo, nismo znali ...
Pa prvi auto C segmenta ovde je Samara... 54 plate 
Ne mogu da nađem sad neki cenovnik iz 80ih (imam u Srbiji) ali sećam se da su carine na uvozna vozila bile bezobrazne... za neke modele i 100%.
Ne mogu da nađem sad neki cenovnik iz 80ih (imam u Srbiji) ali sećam se da su carine na uvozna vozila bile bezobrazne... za neke modele i 100%.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Nesto gledam tabelu, dosta modela se sklapalo kod nas(sto se i po oznaci da zakljuciti).
Mečka, alfa i volvo predpostavljam da nisu? Mercedes je 4x skuplji od njih.
Mečka, alfa i volvo predpostavljam da nisu? Mercedes je 4x skuplji od njih.
What i do for the livin'? I live for the livin'.
Re: Imali smo, nismo znali ...
A na slici 124-ka kupe, umesto 560 SEC-a 
15.000e je 40 prosecnih plata u Srbiji.
15.000e je 40 prosecnih plata u Srbiji.
Veče u kome se svi slazu je protraceno.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Prvi znak gluposti je potpuno odsustvo stida.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Neki su se sklapali (Golf, Reno 4/5...) a neki su mogli da se uzmu bez carine zahvaljujući sporazumima (Kadett 1.2J, Tipo 1.4, AX 1.1 itd.).
Na Mercedes je išla najveća carina valjda. Gledala se i kubikaža. BMW je bio po "normalnoj ceni" jedino 316s 75ks (specijalno rađen za YU i GR) a za ostale je bilo dranje.
Danas ljudi u Srbiji mogu lakše da dođu do boljeg auta nego nekad...
Na Mercedes je išla najveća carina valjda. Gledala se i kubikaža. BMW je bio po "normalnoj ceni" jedino 316s 75ks (specijalno rađen za YU i GR) a za ostale je bilo dranje.
Danas ljudi u Srbiji mogu lakše da dođu do boljeg auta nego nekad...
Re: Imali smo, nismo znali ...
Ajde, u neku ruku mogu i da razumem tadasnju politiku, radi podsticaja i zastite tadasnje auto industrije.
Yugo i zastava su te godine bili tek par godina stari modeli.
Kasnije je to potpuno izgubilo smisao.
Yugo i zastava su te godine bili tek par godina stari modeli.
Kasnije je to potpuno izgubilo smisao.
What i do for the livin'? I live for the livin'.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Kod nas se nije gotovo nista sklapalo od silne ponude raznih navodno domacih modela, jedine fabrike su bile Fiatova Zastava i VAGov TAS. Uslovno i Renoov IMV.
Ostalo se kupovalo kao gotov proizvod direktno od proizvodjaca kao kompenzacija za gomilu nasih izvezenih delova. Tako je isao Opel( IDA Kikinda radila glave motora) , Citroen (Cimos), Pezo (amortizeri iz Pristine), VW (ventili iz S. Mitrovice za Audi) svi modeli osim Caddy i Golfa JX itd.
U svim tim slucajevima "sklapanja" dolazio je gotov auto na kamionu a ovde se od "sklapanja" praktikovalo pumpanje guma, dekonzervacija i spoljno pranje uz prevod uputstva za upotrebu na 4 zvanicna jezika. I lepljenje dodatne oznake modela/ domace fabrike pozadi na gepek.
Placala se carina, pa savezni porez na promer, republicki porez na promet, pa opstiniski porez na promet, pa takse za registraciju.
Zbirno za preko 1200 kubika je bilo placanje dazbina oko 78%, za recimo 1950 kubika motor oko 140%.
Imam ja gomilu cenovnika za skoro sve marke vozila iz 80tih, cesto je kod nas bila snizena devizna cena i posebni ogoljeni modeli prodavani sa povadjenom opremom / motorima umanjene kubikaze da bi se koliko toliko koji komad mesecno uopste prodavao.
Tako je BMW izgubio 200 kubika za YU i GR trziste, Reno 21 je imao motor 1400 kubika kao specijal model za YU.
Sve preko 1599 kubika carina i porezi su prevazilazili 100% i takvi automobili su bili misaona imenica, tj nisu se mogli videti na ulici ili sresti u voznji.
Auto sa vise od 75KS i preko 1600 kubika se smatrao teskim luksuzom u YU, svuda osim u Sloveniji gde je onih 1600-2000 ipak bilo moguce primetiti.
Na primer, VW Golf GTD je prodavan preko konsignacione prodaje Inex Interexporta za oko 40.000 DEM zbirno auto sa dazbinama. TASov JX dizel 54KS je kostao oko 14.000 DEM. Toliko je bila velika razlika. Naravno i razlika u opremi nemackoj i yu modela je bila veoma velika, takoreci drugi auto po kvalitetu materijala, izradi i spisku opreme.
To je bilo sve do jeseni 1989. kada je ublazen restriktivni uvozni rezim automobila.
Mogu da pogledam tacne iznose za mnogo modela, Avto Magazin iz Ljubljane je redovno objavljivao cenovnike a poznati su i njihovi testovi Martina Cesenja koji su bili uvek izvanredno stivo sa detaljnim podacima.0
Ostalo se kupovalo kao gotov proizvod direktno od proizvodjaca kao kompenzacija za gomilu nasih izvezenih delova. Tako je isao Opel( IDA Kikinda radila glave motora) , Citroen (Cimos), Pezo (amortizeri iz Pristine), VW (ventili iz S. Mitrovice za Audi) svi modeli osim Caddy i Golfa JX itd.
U svim tim slucajevima "sklapanja" dolazio je gotov auto na kamionu a ovde se od "sklapanja" praktikovalo pumpanje guma, dekonzervacija i spoljno pranje uz prevod uputstva za upotrebu na 4 zvanicna jezika. I lepljenje dodatne oznake modela/ domace fabrike pozadi na gepek.
Placala se carina, pa savezni porez na promer, republicki porez na promet, pa opstiniski porez na promet, pa takse za registraciju.
Zbirno za preko 1200 kubika je bilo placanje dazbina oko 78%, za recimo 1950 kubika motor oko 140%.
Imam ja gomilu cenovnika za skoro sve marke vozila iz 80tih, cesto je kod nas bila snizena devizna cena i posebni ogoljeni modeli prodavani sa povadjenom opremom / motorima umanjene kubikaze da bi se koliko toliko koji komad mesecno uopste prodavao.
Tako je BMW izgubio 200 kubika za YU i GR trziste, Reno 21 je imao motor 1400 kubika kao specijal model za YU.
Sve preko 1599 kubika carina i porezi su prevazilazili 100% i takvi automobili su bili misaona imenica, tj nisu se mogli videti na ulici ili sresti u voznji.
Auto sa vise od 75KS i preko 1600 kubika se smatrao teskim luksuzom u YU, svuda osim u Sloveniji gde je onih 1600-2000 ipak bilo moguce primetiti.
Na primer, VW Golf GTD je prodavan preko konsignacione prodaje Inex Interexporta za oko 40.000 DEM zbirno auto sa dazbinama. TASov JX dizel 54KS je kostao oko 14.000 DEM. Toliko je bila velika razlika. Naravno i razlika u opremi nemackoj i yu modela je bila veoma velika, takoreci drugi auto po kvalitetu materijala, izradi i spisku opreme.
To je bilo sve do jeseni 1989. kada je ublazen restriktivni uvozni rezim automobila.
Mogu da pogledam tacne iznose za mnogo modela, Avto Magazin iz Ljubljane je redovno objavljivao cenovnike a poznati su i njihovi testovi Martina Cesenja koji su bili uvek izvanredno stivo sa detaljnim podacima.0
Re: Imali smo, nismo znali ...
Okači cenovnike, biće zanimljivo za pregled.
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...

- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Imali smo, nismo znali ...
Za nas malo starije... Legenda nekadašnjeg školskog programa.
http://www.yugopapir.com/2015/11/jesen- ... bi-me.html
http://www.yugopapir.com/2015/11/jesen- ... bi-me.html
Širim haos!
Re: Imali smo, nismo znali ...
Moja deca mogu samo da mi zavide na mom detinjstvu, iako smo bili materijalno daleko manje obezbeđeni.
Eh...
Eh...
Re: Imali smo, nismo znali ...
Ne znam koliko puta mi je na pamet pala ona scena kad kuva onu kašu sa užarenim kamenjem.methane.master napisao:Za nas malo starije... Legenda nekadašnjeg školskog programa.
http://www.yugopapir.com/2015/11/jesen- ... bi-me.html
Jeste da je bilo prvo dva kanala, pa onda 3K(što će mlađima na forumu biti smešno) ali sadržaj za decu je bio mnogo kvalitetniji. Iako ga je bilo manje nego danas mnogo.
What i do for the livin'? I live for the livin'.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Mi gledamo Kockicu uveče, ima na RTS2 rano ujutro pa vraćamo. Klincu je uglavnom zanimljivo.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Nista drugacije ne izgleda isporuka Fijata (raznih modela) u Barskoj luci.
Kad sam video bas sam se iznenadio, nisam ocekivao bas toliki "lager" u luci Bar.
Kad sam video bas sam se iznenadio, nisam ocekivao bas toliki "lager" u luci Bar.
Re: Imali smo, nismo znali ...
Seat 600.

https://www.youtube.com/watch?v=YgtRsIRxyZc

https://www.youtube.com/watch?v=YgtRsIRxyZc
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...

Re: Imali smo, nismo znali ...


Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...

