Jedino je realno porediti ista auta od istog proizvodjaca, pogotovo su trke nebitne kada se prica iskljucivo o snazi motora jer tu oslanjanje pravi najvecu razliku, kao i menjac i pogon kod auta slicne snage.
Turbo vs atmo iste snage
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Turbo vs atmo iste snage
Po specifikacijama a6 2.4 ima 1525kg, a a6 2.0tfsi ima 1520kg, tako da sumnjam da tih 5kg pravi toliku razliku 
Jedino je realno porediti ista auta od istog proizvodjaca, pogotovo su trke nebitne kada se prica iskljucivo o snazi motora jer tu oslanjanje pravi najvecu razliku, kao i menjac i pogon kod auta slicne snage.
Jedino je realno porediti ista auta od istog proizvodjaca, pogotovo su trke nebitne kada se prica iskljucivo o snazi motora jer tu oslanjanje pravi najvecu razliku, kao i menjac i pogon kod auta slicne snage.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24872
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Turbo vs atmo iste snage
Snaga i obrtni moment su povezani preko broja obrtaja. Izraz je snaga=moment x rpm/9549.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Turbo vs atmo iste snage
Nadam se da znas koliko je 2.4 motor stvarno veci i tezi od tog 2.0 TFSI. Podaci koje ja imam su: 2.0 TFSI 1520kg a 2.4 1600 ravnoIvan napisao:Po specifikacijama a6 2.4 ima 1525kg, a a6 2.0tfsi ima 1520kg, tako da sumnjam da tih 5kg pravi toliku razliku
Jedino je realno porediti ista auta od istog proizvodjaca, pogotovo su trke nebitne kada se prica iskljucivo o snazi motora jer tu oslanjanje pravi najvecu razliku, kao i menjac i pogon kod auta slicne snage.
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Turbo vs atmo iste snage
Da li je taj 2.4 za koji si ti gledao automatik ili quattro ili mozda avant (karavan)?
Zato sto je limuzina teza za citavih 5kg
Zato sto je limuzina teza za citavih 5kg
Re: Turbo vs atmo iste snage
E bas to.dragvorl napisao:Snaga i obrtni moment su povezani preko broja obrtaja. Izraz je snaga=moment x rpm/9549.
http://static.howstuffworks.com/flash/fpte-curve.swf
Nije vazna kolicina Nm, ako ne mogu ''da se zavrte''. To objasnjava japace sa nenormalno malim obrtnim momentom, a velikom konjazom, vrte se na visokim obrtajima. Kao i motori kod npr Yamaha-e R1, ili tako neke zujalice 90Nm, 150hp.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
Re: Turbo vs atmo iste snage
Da dobra je prica i treba da se udubi u promenljivost snage kroz obrtaje da bi se izveo pravilan zakljucak.dragan napisao:na sajtu rri.se mogu se naci vrednosti o kojima pricas, i to bas te najvaznije za praksu, velicina obrtnog momenta kroz ceo iznos obrtaja motora, i vrednost momenta kroz broj obrtaja tocka. ima jako zanimljivih primera, gde se lapo moze videti bas taj uticaj duzeg odnosno kraceg menjaca...
dobra je to prica, ko hoce da se bas udubi a ne samo da cita po katalozima snagu i obrtni momenat motora u nekom modelu vozila...
a mene zanima odgovor na ovo pitanje koje si postavio - 2l 150ks atmo vs 2l 150ks turbo ( mora da je neki soft turbo u pitanju)...
Oba motora nominalno imaju istu max snagu od 150KS, ali pri razlicitim obrtajima. Atmo pri 6200 turbo pri 4700.
Naravno, turbo motor se lakocom vrti brze od 4700 pa u praksi ima vise od 150KS ali u saobracajnoj se pise150KS, placa se taksa za 150KS itd.
Drugim recima jaci motor je namerno prigusen radi administrativnih razloga, i to se dogadja samo na papiru.
Realno turbo od 150 ima oko 200 KS i naravno to se oseca.
Izdvojeni podatak o maksimalnoj snazi u samo jednom stacionarnom broju obrtaja obicno ne znaci nista o stvarnim efektima koji se postizu tokom voznje.
@dusan, obrtni moment nije snaga kako si primetio ali obrtni momenat i snagu povezuje jedinica vremena stoga na dijagramu se tako i prikazuje SUS motor.
Nije uobicajeno da se SUS motor opisuje pomocu rada pa ta definicija gde bi se motor iskazao kroz rad koji je izvrsio u Dzulima retko primenjuje kada se porede 2 motora u praksi.
Stoga je i potenciorano da podatak o max KS ne opisuje dovoljno motor, i da je jako bitno uzeti obrtaje (vreme) kao uslov kada se to ostvaruje.
Obrtni moment X rpm / koeficijent= Snaga , i to je ta veza drugacijeg iskazivanja opisa motora.
Za ono sto si napisao nema spora, naravno.
Re: Turbo vs atmo iste snage
Ajoooj glava me boli posle ovoga
Markoni, tvoj GTI verovatno ima 250ks, posto po saobracajnoj ima 200, tako da kad ga budes prodavao, da znas da naznacis da ima vise konja
Svasta, svasta i opet svasta
Znaci moj auto ide kao auto od 200ks, cim sam brzi od tog turba od 150ks ili smo bar isti?
Juhuuu i ja imam skrivene konje, ako on ima 200 a ja 150, on je brzi, a ovako ja verovatno imam preko 200 
Jeste videli ljudi sta je atmosferac, mojih 150 znace kao turbovih 200
Mogu da mislim koliko turbo konja znace Draganovih ili Saletovih 200 atmosferskih 
Svasta, svasta i opet svasta
Jeste videli ljudi sta je atmosferac, mojih 150 znace kao turbovih 200
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Re: Turbo vs atmo iste snage
E bravo, to mi je trebalodragvorl napisao:Snaga i obrtni moment su povezani preko broja obrtaja. Izraz je snaga=moment x rpm/9549.
Re: Turbo vs atmo iste snage
@16valve, izgleda da te mnogo boli glava
Lepo ti to procitaj polagano, samo ce se kasti.
I jos nesto, poslusaj profesore, knjige, i fiziku. Nema greske a praksa se apsolutno slaze sa teorijom fizicke mehanike.
Podatak o max KS ne opisuje SUS motor, nista ne govori sam za sebe.
Bespotrebno se frljas KS brojkama poredeci babe i zabe
Poseti rri.se pogledaje par dijagrama kako je snaga nesto sto je promenljivo
Lepo ti to procitaj polagano, samo ce se kasti.
I jos nesto, poslusaj profesore, knjige, i fiziku. Nema greske a praksa se apsolutno slaze sa teorijom fizicke mehanike.
Podatak o max KS ne opisuje SUS motor, nista ne govori sam za sebe.
Bespotrebno se frljas KS brojkama poredeci babe i zabe
Poseti rri.se pogledaje par dijagrama kako je snaga nesto sto je promenljivo
Re: Turbo vs atmo iste snage
Evo ti ljubitelj tvoj turbo
http://www.zeperfs.com/en/duel646-385.htm
Minimalno potrebno vreme od 80 do 180 je 2.5 sekunde u korist atmosferskog od 150ks u odnosu na turbo od 150ks
Evo ti i dizel od 150ks
http://www.zeperfs.com/en/duel646-1286.htm
http://www.zeperfs.com/en/duel646-385.htm
Minimalno potrebno vreme od 80 do 180 je 2.5 sekunde u korist atmosferskog od 150ks u odnosu na turbo od 150ks
Evo ti i dizel od 150ks
http://www.zeperfs.com/en/duel646-1286.htm
Poslednja izmena od 16_Valve_ u 24 Jan 2013, 21:30, izmenjeno 1 put ukupno.
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Re: Turbo vs atmo iste snage
:trljamoci:ljubitelj napisao: Realno turbo od 150 ima oko 200 KS i naravno to se oseca.
There's nothing worse than making your hand and losing it all, because you were drawing dead to start with.
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Turbo vs atmo iste snage
Pazi koliko ga sije u medjuubrzanjima a za nijansu je bolji u ubrzanju, a tezi je citavih 100kg, a ja i dalje cekam podatke tog tvog a6 2.4 da je tezi od a6 2.0tfsi.
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=118690
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=137137
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=118690
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=137137
Re: Turbo vs atmo iste snage
Pusti carfolio, oni imaju jako mnogo netacnih podataka ovo sam sa ZePerfs-a skinuo podatke
http://www.zeperfs.com/en/duel1370-46.htm
Za C6 imaju samo sa Multitronic-om
http://www.zeperfs.com/en/duel1370-1261.htm
http://www.zeperfs.com/en/duel1370-46.htm
Za C6 imaju samo sa Multitronic-om
http://www.zeperfs.com/en/duel1370-1261.htm
Demokratija je izmisljena da bi se pametni sputali, prostaci podrzali, bogati obogatili a siromasni osiromasili...
Re: Turbo vs atmo iste snage
Šeto, ne razumem šta hoćeš da kažeš ali ja ne znam šta ti tu nije jasno da KS nije jedini podatak koji utiče na to kako automobil ide. Ako neki automobil razvija svoju max snagu na 10,000 obrtaja, on će do 6,000 obrtaja uglavnom ići loše a u realnom svetu koji nije trkačka staza gde voziš normalno i u jednom trenutku ti zatreba snaga(recimo voziš ibarskom i hoćeš da pretičeš bez prebacivanja 4 brzine niže) to itekako znači i zbog toga su turbo motori u prednosti(a turbo dizeli još više).
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Turbo vs atmo iste snage
Pusti carfolio koji ima fabricke specifikacije ali kao relevantne uzimamo sajtove gde korisnici stavljaju random podatke. 