Stranica 8 od 12
					
				Re: Hladan start motora
				Poslato: 20 Feb 2013, 20:14
				od ljubitelj
				snork napisao:Ja bih preporučio da probaš neku drugu marku, ili bar drugu gradaciju ulja. Možda nađeš neko koje će se manje trošiti.
Ne verujem, taj motor ima takvu fabricku gresku, i 100% tih Tojota ima taj problem potrosnje ulja vec na skromnim kilometrazama.
Poznato je odavno, nije pitanje da li ce problem nastati samo je pitanje kada.
Lako se i jeftino otklanja prostom zamenom gumica, i nista drugo nije potrebno.
Nikakvi ventili, sicevi, bregaste, karike i sta jos sve ne, rutinski majstori koji znaju taj  motor resavaju po svetu u toku jednog dana.
Prosto, omasili konstrukciju/ materijal tog sklopa, nista strasno. Svakih 100-150.000km se odradi popravka i teraj posto sa ostalim nema problema.
Mislim da svako ko je ikada imao prilike da poseduje ili duze vozi Tojote iz tog doba zna za tu falinku sa troskarenjem ulja.
 
			
					
				Re: Hladan start motora
				Poslato: 20 Feb 2013, 21:29
				od cozmo
				Moze da se menja bez skidanja glave (gumice), ali na ovoj kilometrazi je pozeljno skinuti glavu i ocistiti ventile jer ipak troska ulje pa troska.
Ali ne mora, zna i moj burazer da ih zameni bez skidanja glave, samo je potreban alat (kompresor koji dize ventile kroz otvor od svecice).
Posto se potrosnja ulja ne povecava, ne diram nista. Uostalom, ima novijih vozila koja trose vise  

 
			
					
				Re: Hladan start motora
				Poslato: 20 Feb 2013, 21:31
				od MAD MAX
				cozmo
Sipaj ulje 10W-40 ACEA A3, i guraj dok ide. 
Imaš opciju zamene gumica i podizača, bez skidanja glave motora, ali pošto je auto prešao dosta, može da nastane problem sa sicevima ventila. 
Ako želiš da zadržiš auto, preporučujem da digneš glavu, obradiš siceve i ventile, promeniš podizače i gumice naravno i vođice po potrebi. Nije neka cifra.
Ako je do gumica, obično kad kočiš motorom nizbrdo, bez gasa neko vreme 30-60sec, staneš, pa kad isturišaš motor, "zakumbara" plavičast dim na auspuh....
			 
			
					
				Re: Hladan start motora
				Poslato: 20 Feb 2013, 21:32
				od cozmo
				Da, zadimi plavkasto pri pustanju gasa u tom slucaju ili kad radi u leru desetak minuta pa dodas gas.
Ili ujutru prvo paljenje, malo plavkastog dima izadje 1-2 sekunde i to je to. U voznji ne.
			 
			
					
				Re: Hladan start motora
				Poslato: 20 Feb 2013, 22:50
				od ljubitelj
				cozmo napisao:
Posto se potrosnja ulja ne povecava, ne diram nista. Uostalom, ima novijih vozila koja trose vise  

 
Ima ali zasto da ne bude savrseno kako treba, ako se moze 

 Odlicni su ti motori.
 A ima i vozila koja nemaju gumice usisnih ventila, barem po navodima fabrike u servisnom uputstvu, tesko mi je da poverujem ali pise na vise mesta kristalno jasno a nemam nameru da otvaram da bih video. 

 
			
					
				Re: Hladan start motora
				Poslato: 20 Feb 2013, 23:01
				od dragvorl
				Obicno dovodjenje u perfekciju auta starog 20 godina kosta nekoliko puta vise od samog auta.
			 
			
					
				Re: Hladan start motora
				Poslato: 21 Feb 2013, 09:10
				od cozmo
				Ovo ne bi kostalo vise od stotinak evra... mozda 120 ako skidam glavu, menjam gumice, sredim ventile i slicno.
U sustini 50-60 je obrada glave, gumice su recimo oko 1,5 evra po komadu, dihtung ne znam tacno... mislim da je sve zajedno 100 evra. I da castim burazera rucak  
 
Ali znam sta su mi rekli odavno ovi Toyotasi iskusni majstori - NE DIRAJ NISTA dok ne trosi previse ulja i dok sve radi kako treba. On ovako moze jos 200.000 minimum.
Inace AMS procenjuje auto na 160.000 dinara... 1500 evra. Minimalna procena za nju je oko 100.000, maximalna oko 200.000 dinara. Sto je sasvim OK cena.
Mene bi generalna motora sa zamenom seta kvacila kostala mozda 600 evra da mi radi burazer... samo delovi i da platimo obrade sta treba. Sto nije toliko puno. Kad bi to uradio, dobio bi auto za narednih 10 godina... ali ipak treba novi 

 Ovaj nek ide ovako, nista mu ne fali 

 
			
					
				Re: Hladan start motora
				Poslato: 21 Feb 2013, 09:51
				od NexT
				
			 
			
					
				Re: Hladan start motora
				Poslato: 21 Feb 2013, 12:01
				od ljubitelj
				cozmo napisao:
U sustini 50-60 je obrada glave, gumice su recimo oko 1,5 evra po komadu, dihtung ne znam tacno... mislim da je sve zajedno 100 evra. I da castim burazera rucak  
 
 On ovako moze jos 200.000 minimum.
 
Moze ovako bez obrade glave, dihtunga jos 200.000. tako da ne treba nista od dopunskih radova koje pominjes,nije to dizel da mu se haba glava.
Osim zamene gumica, 12komx 1,50 evra zameniti i dihtung poklopca ventila koji je verovatno 10tak evra.
Ne treba niti ulje ispustati.
Trosak je mozda do 30evra u materijalu +ruke, da se resi trajno.
Opet, i ako se nista ne uradi radice motor jos dugo.
 
			
					
				Re: Hladan start motora
				Poslato: 04 Avg 2016, 11:41
				od Kuzmanovic
				https://www.youtube.com/watch?v=xKALgXDwou4
			 
			
					
				Re: Hladan start motora
				Poslato: 04 Avg 2016, 22:12
				od nmaric1993
				Lepo je to, samo je zaboravio da kaze da se motor vise haba pod opterecenjem nego kad radi na leru bez skoro ikakvog opterecenja. Tako da se ja ne bih slozio sa njim 

 
			
					
				Re: Hladan start motora
				Poslato: 04 Avg 2016, 22:14
				od Heinz
				Ma sigurno ima sjajno podmazivanje na leru.
			 
			
					
				Re: Hladan start motora
				Poslato: 04 Avg 2016, 22:21
				od dragvorl
				Da, narocito hidrodinamicko.
			 
			
					
				Re: Hladan start motora
				Poslato: 04 Avg 2016, 22:28
				od ljubitelj
				nmaric1993 napisao:Lepo je to, samo je zaboravio da kaze da se motor vise haba pod opterecenjem nego kad radi na leru bez skoro ikakvog opterecenja. Tako da se ja ne bih slozio sa njim 

 
Ne, uglavnom a sigurno suprotno od toga sto si napisao kod dizela.
Najvece habanje je na leru.
 
			
					
				Re: Hladan start motora
				Poslato: 05 Avg 2016, 00:33
				od nmaric1993
				Zbog?
Heinz napisao:Ma sigurno ima sjajno podmazivanje na leru.
Ima, sto ne bi imao, taman koliko mu treba 
