Pa da krenemo redom.
Pre nego sto preuzmete auto za performance vozila potrebno je potpisati neki dodatni dokument i dobijete osnovne instrukcije i pravila voznje:
Nakon toga, mozete da sednete u auto i vozite.
Prvo sto pada u oci kada prilazite autu je naravno eksterijer (zacudjujuce). O njemu nema potrebe da trosim reci previse, svi znate kako X5 izgleda, ovaj je manje vise isti kao i svaki X5 sa M paketom, par lepih sitnica ga izdvajaju ali nema neke spektakularne razlike (plave kocione celjusti, zadnji deo oko auspuha i dvostgruki okrugli izduvi za svake strane, drugaciji retrovizori...). Ovaj je bio neke fine svetlo plave boje, dobro mu stoji.
Zatim otvaramo vrata i sedamo u auto, sledeca stvar koju zapazamo je enterijer
Ovaj nije bio u nekom spektakularnom nivou opreme. Bez soft close, bez karbona unutra, bez neke interesantne boje koze (crna), bez B&O ozvucenja (imao je HK). Imao je ona multicontur sedista, nisam ga uslikao unutra ali ovako je izgledao:
Uglavnom, sve to veoma lepo izgleda, medjutim po meni M bi trebao da je malo vise. Osecaj je isti kao i u bilo kom drugom dobro opremljenom X5. Nemate zelju da cim sednete za njega da ga upalite i pravac trkacka staza, ne pocinjete da zamisljate kako ga vozite i forsirate po krivinama. Kada u Macana GTS recimo sednete, odmah pocinjete da mastate, pride ima gomilu detalja koji podizu adrenalin, kod X5M toga nema. Ova sedista su veoma udobna, ona su neki ekvivalent Comfort sedistima, ali nisu toliko dobra, te bih zamolio BMW da ne filozofira vec lepo ponudi kupcima Comfort sedista u ovom autu. Glavna razlika izmedju ovih i Comfort je samo gornji deo i naslon za glavu. Bocno drzanje je manje vise isto (mozda i idendticno), ali osim lepog izgleda ovaj gornji deo nema nikakve prednosti. Taj naslon za glavu je cini mi se vazdusni, mozete da se igrate i odskacete glavu o njega
Onda krecemo sa voznjom. Odmah prvo paljenje u garazi sa otvorenim vratima, brrrrm, coool
Zatvaramo vrata i krecemo. Auto se veoma lagano vozi, u gradu je kao i obican X5, nije ga tesko voziti, pitom je, ne skace... Bez ikakvih problema moze da se vozi po gradu. Udoban je, ne odvaljuje bubrege, sedi se visoko, standardno.
Istrcavamo na autoput, zver pokazuje svoje pravo lice, vuce ko lud. Ja sam ga peglao do 260. Naravno masa i velicina cine svoje, te se na vecim brzinama primeti ogromna razlika u odnosu na M5, osetno je sporiji. M5 na 200km/h kad ga patosirate lepi vas u sediste i baca u hyperspace, ovaj ne bas, preko 150 mislim da je slicniji mom 535GT nego M5. Na 200kmh trosi neograniceno, negde 25l (uzmite sa rezervom). Dok sam ga patosirao, povlacio, vozio preko 200 imao je 29 prosek...
Sledeca stvar koja pada u oci su kocnice, nekako su me one najvise razocarale, ne ulivaju mi previse sigurnosti. Najpre nisu tako osetljive, treba ih dosta jako stisnuti, a takodje prosto ne mogu da sakriju tezinu vozila, kad se koci preko 200 itekako osecate kakvu masu zaustavljate i na jacem kocenju preko 200 postaje malcice nervozan. M5 je sa druge strane ulivao utisak da moze da zakoci u mestu sa 200kmh, cak mi i moj auto uliva vise poverenja na kocenju preko 200km/h.
Uvek na autoputu testiram manevar ostre promene traka, e tu ovaj auto prkosi fizici. Cimno sam ga iz jedne trake u drugu, drzi kao na sinama, tek kada smo shvatili da sam to uradio na 160kmh ostali smo fascinirani, zaista fantasticno.
Onda smo otisli na neke krivudave planinske putice, odlican nacin da se prvo testira osecaj na volanu, pa vrlo je jednsotavno, nema ga
Medjutim zvucna izolacija naravno uzima svoj danak, sa druge strane kada ga vozite 250kmh on i dalje nije bucan u kabini, neverovatno. Sve u svemu nema nekog dubokog brndanja u kabini, ali kada pod punim gasom menjate brzine na vise lepo zagrmi iz auspuha.
Evo ovde smo malo pokusavali da snimimo zvuk:
https://vimeo.com/177997178
https://vimeo.com/177997178
Po krivinama auto zaista prkosi zakonima fizike, da, oseti se tezina, ali on svejedno drzi. Nije ga tako lako i zabavno vozati kao neki manji, laksi i okretniji auto, ali je potpuno neverovatno sta moze da uradi. Kad preterate sa brzinom ulaska, podupavljace, ovo se lako resava popustanjem gasa, ako preterate sa gasom zanece se i ovo nije bas tako lako kontrolisati kao kad laksihi i cisto RWD kola, bas je onako malo neprijatno i iscima dobrano kad se vraca. Cak je i moj nespretni tenk laksi i zabavniji za zadriftovati, no to je pre svega cena 4x4 (u ovom slucaju mana).
Samo sedenje u autu, kao i svakom SUV-u, meni i dalje ide malo na K, i ni posle nekoliko sati voznje nije prestalo da mi smeta. Sad, ovo je moja licna stvar ali i stvar navike, licno mi se vise svidja pozicija sedenja u GT-u ali i obicnoj limuzini, no rekoh to ne uzimati u obzir, neko ima drugacije preferencije, a moguce da bi i ja promenio misljenje posle nekoliko dana.
Prosecna potrosnja tokom nase voznje od oko 400km je bila 19.9l.
Ozvucenje je kao sto sam pomenuo bilo HK, sasvim je fino to ozvucenje, medjutim iz nekog razloga malo mi je naporno za duze slusanje, dosta je hladan zvuk, preferiram malo topliji kao sto je kod mene u autu, moj brat se takodje slaze.
Na kraju u povratku sam ga vozio polako, moze sasvim lepo da se vozi, nekada (kada zelite samo opustenu voznju), bih voleo potpuno da ugasim bilo kakvo rezanje motora, medjutim to ipak nije moguce, mozda ako se iskljuci vestacki zvuk (za ovo se mora iscupati neki kabl u gepeku).
Sve u svemu, da sumiram. Auto je zaista cudo tehnike, prkosi zakonima fizike, ali mu fali malo duha i harizme. Ne razlikuje se dovoljno od obicnnog X5 i tuzna je cinjenica da je 99% vremena Floydov dizel identican (pa mozda cak i bolji) ovom autu.
Kada sam se vratio u GT posle njega, nisam imao utisak, uf koja kanta... moj brat cak kaze da bi radije vozio GT-a za svaki dan...
https://vimeo.com/177997387
https://vimeo.com/177997387
https://vimeo.com/177997495
https://vimeo.com/177997495
https://vimeo.com/177835412
https://vimeo.com/177835436