Inače, F-15 je i dalje "tata" medj' eFovima.
Ratna tehnika
Re: Ratna tehnika
Maca misli, da si, kao mali hteo da budeš Tom Kruz.
Inače, F-15 je i dalje "tata" medj' eFovima.
Inače, F-15 je i dalje "tata" medj' eFovima.
-
Heineken
- Postovi: 6451
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Ratna tehnika
Rusi lepo poklopili kolonu kamiona, Alepo...
https://www.youtube.com/watch?v=TL8Q3Vo_k7Y
Turci granatiraju polozaje SAA
https://www.youtube.com/watch?v=7ud1fc9madA
https://www.youtube.com/watch?v=TL8Q3Vo_k7Y
Turci granatiraju polozaje SAA
https://www.youtube.com/watch?v=7ud1fc9madA
- Uroš S.
- Postovi: 11016
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Ratna tehnika
Čime su gadjali kamione? Ako su ovo glupe bombe pametne im ni ne trebaju.
P8 Lite TT
P8 Lite TT
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Ratna tehnika
Pa verovatno glupim , ali sistem navodjenja takvih bombi i trenutak kada treba ispustiti bombu na cilj, a da bude precizna je supersofisticiran

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Ratna tehnika
Tom Kruz, Keli, Top Gun, F-14… Ha, ha, ha! Nije li murikanska mornarica imala godinama slogan tipa „Prijavite se u mornaricu, avantura je zagartovana“?
Dakle, mornarici fale piloti pa ih regrutuju filmom. OK, kapiram i to jeste, po meni, ispravno. Isto tako, smatram ispravnim da se najgori proizvod najvise reklamira. U ovom slucaju to je KRSINA od F-14. Licno, iako postoji jaz gledano i generacijski, i po nameni i po karakteristikama, skuter ima veliku prednost u odnosu na F-14.
Razloga ima mnogo. Mornarica kaze da je maksimalna brzina F-14D 2,38M na velikoj visini. Pouzdano znam (izvestaji, clanci, izjave pilota, uputstva…) da je kanta limitirana na 1,88M BEZ naoruzanja. Dakle samo sa topom (mada nigde nije pomenuta kolicina municije). Kanta se na vecim brzinama raspadala. I zaista je malo pilota koji mogu da se pohvale da su na F-14D leteli brzom preko 1M. Razlog – zabrana upotrebe forsaza osim u izuzetnim slucajevima!!!
Vec pomenuh jednom raspad konstrukcije u vazduhu pa da nastavim dalje sa raspadom. Kaze dalje mornarica „pri brzini od 2M na velikoj visini moze da izvodi evoluciju sa opterecenjem od +7,5g“!!! Mislim, jer to mornaricki avion ili akrobatski avion (Su-26 trpi opterecenje u limitu -10/+12g). Ha, ha! Pa cemu onda sve te lagarije kad na malim visinama na 4g otpadaju paneli oplate!!! Zato je i limitiran na samo 3,5g.
„Zbog promenljivog ugla strele krila avion ima izuzetne manevarske karakteristike.“ P….c Milojke!!! Pa zbog toga je tezak ko cigla! Problem je bila brzina aviona, i ovo je jedina mogucnost da ga uspore uz upotrebu SILNE mehanizacije (baci pogled na fotke sa sletanja – split flapsovi, hendli pejdz pretkrilce i spojleri duz citavog raspona polukrila). Krilo je veoma optereceno, reda 470kg/m2. Poredjenja radi, Spitfire je imao opterecenje od 158 a Bf-109 173 kg/m2. Malo novije avijacije za poredjenje, kod Eurofightera - 311, MiG-23 - 420, Mirage 2000 - 337 , MiG-21bis - 380kg/m2. Samo kanta zvana F-104 ima vece opterecenje krila, nekih 514kg/m2. Od opeterecenja krila zavisi dalje mnogo parametara, brzina poletanja/sletanja (evo ga razlog krila promenljive strele), brzina penjanja (sporiji je cak i od MiG-21PFM koji je koriscen u Vijetnamu krajem ’60 i pocetkom ’70 – imam proracun negde kuci, igrala se deca na faksu), veca potrosnja goriva na rezimu krstarenja (aerodinamicko i konstruktivno vitoperenje krila), sporije ubrzanje u horizontalnom letu, pad roll rate-a i samim time brzine stacionarnog zaokreta (osim ako pilot ne prekrsi zabranu upotrebe forsaza i predje u dinamicki zaokret), problemi sa oscilovanjem (poprecna i uzduzna stabilnost su uocljivo bili veliki problem – ogromni ventral finovi ispod motora i dorsali sa gornje strane centralnog dela krila/trupa – ne, to nisu usmerivaci struje vazduha kao sto ima Karavela, Orao ili G4)… Da ne gnjavim vise kada je konstrukcija u pitanju…
Onda su kantu hvalili da moze da istovremeno prati 24 cilja i moze da gadja 6! Ha, ha! Uradjeno samo jednom, na poligonu, u idealnim uslovima. Rezultat, 5 pogodjenih ciljeva. Pa da je taj hjuzov sistem, zajedno sa sve feniksima nesto valjao, koristilo bi ga i vazduhoplovstvo (vec se dogodilo ranije ali je trebalo da se proguta MNOGO veci zalogaj od rakete i radarskog sistema, ceo avion, F-4B za mornaricu, F-4C za vazduhoplovstvo)! Taj cuveni feniks je isao kao ala koja guta pare i sluzio da se pokazuje na izlozbama. Bio je prvo GAR-1(2)/AIM-4 Falcon, pa GAR-11/AIM-26A Falcon, pa GAR-9/AIM-47 Falcon da bi na kraju postao AIM-54. I koliko je bio efikasan? Dva puta (zvanicno) lansiran u borbenim dejstvima, Irak 1999. da bi 2004. bio i zvanicno povucen iz upotrebe. A, da, oba puta promasio metu. Mada, ni sam radar nije bio nista bolji. Taj AN/AWG-9 je imao srednje vreme otkaza rede 9-9,5 sati (akle, toliko ti vremena u vazduhu radi cak i uz manje kvarove ali ti daje tacne podatke koliko je ju njegovoj moci), bio tezak ko djule, zahtevao obucenog operatera – RIO i jeo vreme odrzavanja ko gladna godina. Zatu su ga i brze-bolje zamenili derivatom AN/APG-70, radarom koji se koristi na F-15E (F-15E bese poznat i pod nazivom STRIKE EAGLE?) sa novim imenom AN/APG-71.
Ma sta ima vise da napisem ovde o toj kanti, pogledaj snimak pa sam zakljuci jesam li ili nisam u pravu.
http://www.youtube.com/watch?v=7qMtnFtB38I
@aviator
Ne trci pred rudu, ni F-15A a ni F-15C nisu postedjeni kada su eksploataciona ogranicenja u pitanju. Mozda najvise u korist ovih mojih reci ide cinjenica da su svi noviji primerci dvosedi kojima je primarna uloga ne lovacka nego lovacko-bombarderska. Bese i nas Orao lovac-bombarder?
Dakle, mornarici fale piloti pa ih regrutuju filmom. OK, kapiram i to jeste, po meni, ispravno. Isto tako, smatram ispravnim da se najgori proizvod najvise reklamira. U ovom slucaju to je KRSINA od F-14. Licno, iako postoji jaz gledano i generacijski, i po nameni i po karakteristikama, skuter ima veliku prednost u odnosu na F-14.
Razloga ima mnogo. Mornarica kaze da je maksimalna brzina F-14D 2,38M na velikoj visini. Pouzdano znam (izvestaji, clanci, izjave pilota, uputstva…) da je kanta limitirana na 1,88M BEZ naoruzanja. Dakle samo sa topom (mada nigde nije pomenuta kolicina municije). Kanta se na vecim brzinama raspadala. I zaista je malo pilota koji mogu da se pohvale da su na F-14D leteli brzom preko 1M. Razlog – zabrana upotrebe forsaza osim u izuzetnim slucajevima!!!
Vec pomenuh jednom raspad konstrukcije u vazduhu pa da nastavim dalje sa raspadom. Kaze dalje mornarica „pri brzini od 2M na velikoj visini moze da izvodi evoluciju sa opterecenjem od +7,5g“!!! Mislim, jer to mornaricki avion ili akrobatski avion (Su-26 trpi opterecenje u limitu -10/+12g). Ha, ha! Pa cemu onda sve te lagarije kad na malim visinama na 4g otpadaju paneli oplate!!! Zato je i limitiran na samo 3,5g.
„Zbog promenljivog ugla strele krila avion ima izuzetne manevarske karakteristike.“ P….c Milojke!!! Pa zbog toga je tezak ko cigla! Problem je bila brzina aviona, i ovo je jedina mogucnost da ga uspore uz upotrebu SILNE mehanizacije (baci pogled na fotke sa sletanja – split flapsovi, hendli pejdz pretkrilce i spojleri duz citavog raspona polukrila). Krilo je veoma optereceno, reda 470kg/m2. Poredjenja radi, Spitfire je imao opterecenje od 158 a Bf-109 173 kg/m2. Malo novije avijacije za poredjenje, kod Eurofightera - 311, MiG-23 - 420, Mirage 2000 - 337 , MiG-21bis - 380kg/m2. Samo kanta zvana F-104 ima vece opterecenje krila, nekih 514kg/m2. Od opeterecenja krila zavisi dalje mnogo parametara, brzina poletanja/sletanja (evo ga razlog krila promenljive strele), brzina penjanja (sporiji je cak i od MiG-21PFM koji je koriscen u Vijetnamu krajem ’60 i pocetkom ’70 – imam proracun negde kuci, igrala se deca na faksu), veca potrosnja goriva na rezimu krstarenja (aerodinamicko i konstruktivno vitoperenje krila), sporije ubrzanje u horizontalnom letu, pad roll rate-a i samim time brzine stacionarnog zaokreta (osim ako pilot ne prekrsi zabranu upotrebe forsaza i predje u dinamicki zaokret), problemi sa oscilovanjem (poprecna i uzduzna stabilnost su uocljivo bili veliki problem – ogromni ventral finovi ispod motora i dorsali sa gornje strane centralnog dela krila/trupa – ne, to nisu usmerivaci struje vazduha kao sto ima Karavela, Orao ili G4)… Da ne gnjavim vise kada je konstrukcija u pitanju…
Onda su kantu hvalili da moze da istovremeno prati 24 cilja i moze da gadja 6! Ha, ha! Uradjeno samo jednom, na poligonu, u idealnim uslovima. Rezultat, 5 pogodjenih ciljeva. Pa da je taj hjuzov sistem, zajedno sa sve feniksima nesto valjao, koristilo bi ga i vazduhoplovstvo (vec se dogodilo ranije ali je trebalo da se proguta MNOGO veci zalogaj od rakete i radarskog sistema, ceo avion, F-4B za mornaricu, F-4C za vazduhoplovstvo)! Taj cuveni feniks je isao kao ala koja guta pare i sluzio da se pokazuje na izlozbama. Bio je prvo GAR-1(2)/AIM-4 Falcon, pa GAR-11/AIM-26A Falcon, pa GAR-9/AIM-47 Falcon da bi na kraju postao AIM-54. I koliko je bio efikasan? Dva puta (zvanicno) lansiran u borbenim dejstvima, Irak 1999. da bi 2004. bio i zvanicno povucen iz upotrebe. A, da, oba puta promasio metu. Mada, ni sam radar nije bio nista bolji. Taj AN/AWG-9 je imao srednje vreme otkaza rede 9-9,5 sati (akle, toliko ti vremena u vazduhu radi cak i uz manje kvarove ali ti daje tacne podatke koliko je ju njegovoj moci), bio tezak ko djule, zahtevao obucenog operatera – RIO i jeo vreme odrzavanja ko gladna godina. Zatu su ga i brze-bolje zamenili derivatom AN/APG-70, radarom koji se koristi na F-15E (F-15E bese poznat i pod nazivom STRIKE EAGLE?) sa novim imenom AN/APG-71.
Ma sta ima vise da napisem ovde o toj kanti, pogledaj snimak pa sam zakljuci jesam li ili nisam u pravu.
http://www.youtube.com/watch?v=7qMtnFtB38I
@aviator
Ne trci pred rudu, ni F-15A a ni F-15C nisu postedjeni kada su eksploataciona ogranicenja u pitanju. Mozda najvise u korist ovih mojih reci ide cinjenica da su svi noviji primerci dvosedi kojima je primarna uloga ne lovacka nego lovacko-bombarderska. Bese i nas Orao lovac-bombarder?

-
Heineken
- Postovi: 6451
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Ratna tehnika
Verovatno stare FAB-250, "pametne" koriste samo kad gadjaju vazne objekte...Uroš S. napisao:Čime su gadjali kamione? Ako su ovo glupe bombe pametne im ni ne trebaju.
P8 Lite TT
Kad su ovako lepo poslagani jedan su-25 da nadleti haos bi napravio
- maxer
- Postovi: 6672
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:36
- Garaža: Ford Focus II Mk2 1.6 16V
- Lokacija: Zaječar
Re: Ratna tehnika
Ali to nisam video na snimcima (da u brišućem letu sredi kolonu - ko u II sv. ratu) ... izgleda da se plaše ručnih raketnih lansera pa sve gađaju sa bezbedne visine (~5 km.) a tada nisu nešto naročito precizni.
Gledao sam više snimaka gde su gađali kolone kamiona i uglavnom su bile eksplozije koje ukazuju na navođene bombe (i to ne nešto naročito precizne): pukne obično jedna bomba pa drugi kadar - druga bomba. Ima i snimaka glde otprilike padaju 2 bombe sa razmakom od 2-3 sec. (to bi možda moglo da bude i klasično ispuštanje podvesnih glupih bombi).
Gledao sam više snimaka gde su gađali kolone kamiona i uglavnom su bile eksplozije koje ukazuju na navođene bombe (i to ne nešto naročito precizne): pukne obično jedna bomba pa drugi kadar - druga bomba. Ima i snimaka glde otprilike padaju 2 bombe sa razmakom od 2-3 sec. (to bi možda moglo da bude i klasično ispuštanje podvesnih glupih bombi).
Re: Ratna tehnika
Cica maco, šta reći više...
Ovako izgleda kad piše neko ko ima materiju u malom prstu
U smislu obrazovanja ovo je meni iz uže struke i kamo sreće da su nas tamo malo više učili ovakvim stvarima a malo manje nekim glupostima kojih se više ni ne sećam...
Sent from my D5503 using Tapatalk
Ovako izgleda kad piše neko ko ima materiju u malom prstu
U smislu obrazovanja ovo je meni iz uže struke i kamo sreće da su nas tamo malo više učili ovakvim stvarima a malo manje nekim glupostima kojih se više ni ne sećam...
Sent from my D5503 using Tapatalk
Re: Ratna tehnika
Automatsko, ekonomija, organizacija proizvodnje, sociologija...
Sent from my HTC Desire 610 using Tapatalk
Sent from my HTC Desire 610 using Tapatalk

Re: Ratna tehnika
Nisam baš razumeo.
Sent from my D5503 using Tapatalk
Sent from my D5503 using Tapatalk
Re: Ratna tehnika
Hah, ni andragogija, taktika i topografija nisu bili potrebni u tolikom fondu časova... Mislim da sam naoruzanje sa nastavom gađanja imao isto kao i radare ili vazduhoplovne motore, sličan broj sati... Vidim da je sad dosta to sve izmenjeno i dosta se predmeta izgubilo...Više se ni ne sećam, sociologija je valjda ostala u gimnaziji sa još nekim predmetima...
Kamo sreće da smo se malo više bavili letenjem, navigacijom i tako tim stvarima umesto vojnom istorijom u hiljadu strana...
Sent from my D5503 using Tapatalk
Kamo sreće da smo se malo više bavili letenjem, navigacijom i tako tim stvarima umesto vojnom istorijom u hiljadu strana...
Sent from my D5503 using Tapatalk
Re: Ratna tehnika
Ha, ha, a ja sad zbog toga bistrim istoriju WWII ko zeka sargarepu.
Sent from my Sony Xperia
Sent from my Sony Xperia

-
Heineken
- Postovi: 6451
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:34
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm-2 150, Opel Corsa D 1,4 FL
- Lokacija: Šid, Srbija
Re: Ratna tehnika
SAA nastavlja sa napredovanjem kod Alepa
T-90 na prvoj liniji
https://www.facebook.com/Military.Media ... 749098177/
SAA sada vec izgleda mnogo ozbiljnije nego pre nekoliko meseci, da ne spominjem pre pocetka ruske operacije
Spominje se da su Rusi odradili remont i modernizaciju na 9 sirijskih migova 29
Russia upgraded & refurnished 9 Syrian MiG-29 into Fulcrum MiG-29SM.
most importantly it has given the SAA a moral boost, having upgraded the MiG29 to MiG29-SM, installing them with ZHUK-M radar that is able to track 10 targets, and engage with 4 at one particular moment, covering 120Km having 5Km width, it is now able to launch the lethal R77 missiles, also installed on these air crafts along with other gadgets is a radio jamming device, and the upgrading enables it to carry other highly developed missiles and bombs such as the KAB-500S-E. These upgrades make the MiG29-SM the most advanced in the fourth generation line up”.
http://bmpd.livejournal.com/1711930.html
T-90 na prvoj liniji
https://www.facebook.com/Military.Media ... 749098177/
SAA sada vec izgleda mnogo ozbiljnije nego pre nekoliko meseci, da ne spominjem pre pocetka ruske operacije
Spominje se da su Rusi odradili remont i modernizaciju na 9 sirijskih migova 29
Russia upgraded & refurnished 9 Syrian MiG-29 into Fulcrum MiG-29SM.
most importantly it has given the SAA a moral boost, having upgraded the MiG29 to MiG29-SM, installing them with ZHUK-M radar that is able to track 10 targets, and engage with 4 at one particular moment, covering 120Km having 5Km width, it is now able to launch the lethal R77 missiles, also installed on these air crafts along with other gadgets is a radio jamming device, and the upgrading enables it to carry other highly developed missiles and bombs such as the KAB-500S-E. These upgrades make the MiG29-SM the most advanced in the fourth generation line up”.
http://bmpd.livejournal.com/1711930.html
Re: Ratna tehnika
@Cica Maca
Može komentar na temu A10 Warthog protiv Su25?
Može komentar na temu A10 Warthog protiv Su25?