goblin napisao: i neke nove sisteme poput zakretanja zadnjih tockova (cini mi se jedini u klasi, ako ne gresim)...
Sto se tice snage motora, pa to je samo jedan veliki minus za Volvo. Uzimi u obzir da je testirani Q7 bio opremljen sa najslabijim motorom.
Ne bih se slozio, dizel motor je sporednog udela u prodaji na glavnim svetskim trzistima, Kina i SAD.
Manja zapremina direktno ima uticaja na ekoloske rezultate a ekologija je kod Volva vec dugo prioritet pri konstruisanju.
Zakretanje zadnjih tockova je sistem star minimum 25godina koji su imali razni auti (Citroen ZX, VW Pasat iz 80tih, Renault Laguna 3, Mazda i razni japanci jos od 80tih).
Q7 ima tavku potrebu zbog povelikog kruga okretanja a sa ovim je kao pokusano da se to resi. I dalje ne bas uspesno reseno sto se vidi pri poredjenju brojki.
Na testovima u Nemackoj XC je ispred Q7 po utisku iz voznje upravo zbog bolje okretnosti i time lakoce voznje a zamerke su da je XC90 "sportskije" trimovan u odnosu na ocekivano mekse za familijarnu upotrebu.
Snaga Volvo motora za dizel od 2000kubika nominalno je sasvim dobra, i nije nikakav minus. Dizel motor Volvoa je prilicno vece snage po litri zapremine od Audijevog, sto se vidi u podacima.
Kome treba snage za trkanje a ne voznju moze da uzme jace motore u XC90 ukljucivo i hibrid T8.
O7 jos nema adekvatan hibrid, tek je u razvoju.
Glavne prednosti XC90 je sto moze 7 odraslih osoba da vozi sto Q7 ne moze (po testovima u TV emisijama je i dalje 5+2 kapacitet) zatim bezbednost podignuta na novi nivo zastite putnika pri izletanju sa puta i pre svega ergonomija enterijera koja je vrhunska. Sedista su i dalje ono sto izdvaja Volvo od drugih sto se cesto pominje u testovima pri direktnom poredjenju.
Sam dizajn enterijera Volva je visoko pozicioniran kod kupaca, i po testovima tu je za sada daleko ispred Audija u bilo kojoj varijanti opreme. Cak je i Auto Bild tako rangirao
Spoljni enterijer je pravljen pre svega za najveca trzista Kinu i SAD a tamoslji kupci su dobro prihvatili.
Sto se tice motora, vrlo brzo ce i Audi morati da napusti 6cil. dizele ako misle da dostignu XC90 po potrosnji i uklope se u nove ostrije poreske standarde koji ce uskoro postati obavezni.
Ono sto je najveca prednost Audija je nemacko VAG poreklo sto znaci odredjenim kupciima vise nego sadrzaj.
Oba modela imaju svoju klijentelu, i dobro je da su razliciti dovoljno da se moze birati.
XC je veci iznutra, bolji enterijer, ekonomicniji sa gorivom, ekoloski napredniji, manja poreska kategorija (videti u tekstu koje su razlike godisnje), kompletnija standardna oprema (Q7 ima jos uvek klasicnu instrument tablu kao standard sto je dosta cudno za novi model 2015. godista).
Adekvatan po opremi Q7 je solidno skuplji od XC90 sto moze i prednost i mana, zavisi kako se gleda.
Treba ocekivatii odgovor Mercedesa sta moze da ponudi za tu klasu SUV za 7 putnika.