Po evropi se koristi diesel, i petrol, dok se kod nas forsiraju nazivi euro o bezolovni.
Što se tiče zagađenja, nisam siguran da dizel može manje da zagađuje od benzina.
Ono što mene zbunjuje je na šta im rade kamioni, ili većinu transporta obavljaju vozovi.
Pa čak i lokomotive prave struju s dizelom, ako nema elektrifikacije, odnosno ako su u mogućnosti.
Kamioni u rudnicima isto tako. Ne znam da ima na benzin, možda ima.
Dok ovi "obični" kamioni cepaju uglavnom dizel.
Ali pitanje je koliko oni troše goriva, a koliko putnička vozila. Verujem da u razvijenim zemljama, gde običan čovek u proseku prelazi 30,000km godišnje, jer ima novca za to, veliku većinu zagađenja čine automobili, a ne kamioni. Možda grešim.
Mada, moglo bi to da se razradi u kontekstu Evrope kao "umornog kontinenta" koji je konstatno pod krizom, veliki troškovi, velika ulaganja, slab turnover, itd...ali nema veze.