Iz te računice treba izbaciti sve one polovne automobile koji ne dobacuju ni do najjeftinijeg novog automobila, a verujem da je to velika većina prodatih polovnih automobila kod nas.
Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Iz te računice treba izbaciti sve one polovne automobile koji ne dobacuju ni do najjeftinijeg novog automobila, a verujem da je to velika većina prodatih polovnih automobila kod nas.
- Rakhil
- Postovi: 8340
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:01
- Garaža: Ford Focus Mk2 1.6 16V, KTM Leggero Cross
- Lokacija: Beograd
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
To i dalje ne menja na poenti, a to je da svi vozaci polovnjaka profitiraju na sacici koja se zajebe i kupi nov auto. Takva matematika moze samo u Srbiji i slicnim zemljama, globalno ne pije vodu.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Šačica ljudi kod nas je statistička greška u ukupnom prometu vozila. Ove polovnjake je kupio neko negde gde je standard daleko viši, a prodaje ga jer održavanje počne da se približava posedovanju novog automobila. Kod nas je matematika sasvim drugačija, majstor će ceo dan sa 2 šegrta pod kolima da bude za 80-100€.
Tržište diktira pravila igre.
Tržište diktira pravila igre.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Bolje nov nego polovan.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
A koji je brzi, nov ili polovan?
- Day Walker
- Postovi: 23565
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Dobro de... GT je najbrži 
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Ovo u stvari nije pokazatelj ko je pametniji od kupaca, nego koliko nam je nizak životni standard.Prema zvaničnoj carinskoj statistici, tokom 2013. godine u Srbiju je uvezeno preko 120.000 polovnih vozila a svega 16.800 novih ili jedva 15% od ukupno uvezenih vozila.
Ceo tekst:
http://www.vrelegume.rs/test/prodaja-polovnjaka/
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Moja logika je: Imas para za nov, kupi ga! Nemas para, kupi polovan.
E sad, puno ljudi za 8000 ne kupi Daciju Sandera, nego nekog BMW-a ili Audi za iste pare, ali 7-8 godina star. Nije samo stos koliko trenutno imas para da kupis auto, nego koliko imas mesecnih prihoda da taj auto i odrzavas. Odrzavanje tog polovnjaka je sigurno daleko skuplje nego novog Sandera. Najgore prodju oni koji za 2-3 hiljade kupe prastarog Mercedesa ili BMW-a, a ustvari ni nisu neki ljubitelji kola i sasvim im je dovoljan neki mali auto mnogo mladji za iste pare. No dobro, svako nadje svoju logiku.
U poredjenju istog auta novog ili polovnog, a pare su tu, onda svakako nov. Planirao sam da vozim Aurisa ili neki auto te klase, jer mi manji ne odgovara zbog porodice. Znaci, da sam imao 7000, ne bih kupio Punta, nego par godina starog Aurisa, Megana ili Focusa, ali posto sam imao 13000, kupio sam novog Aurisa. Na neki nacin sam shvatio kojoj klasi pripadam i nisam kupio 10 godina starog Land Cruisera za iste pare, da budem baja, pa da se ubijem ako mi ode lamela, da ne kazem nesto skuplje. Jos nemam platu za odrzavanje te klase auta, tj. imam, ali mi auto nije prioritet u zivotu.
E sad, puno ljudi za 8000 ne kupi Daciju Sandera, nego nekog BMW-a ili Audi za iste pare, ali 7-8 godina star. Nije samo stos koliko trenutno imas para da kupis auto, nego koliko imas mesecnih prihoda da taj auto i odrzavas. Odrzavanje tog polovnjaka je sigurno daleko skuplje nego novog Sandera. Najgore prodju oni koji za 2-3 hiljade kupe prastarog Mercedesa ili BMW-a, a ustvari ni nisu neki ljubitelji kola i sasvim im je dovoljan neki mali auto mnogo mladji za iste pare. No dobro, svako nadje svoju logiku.
U poredjenju istog auta novog ili polovnog, a pare su tu, onda svakako nov. Planirao sam da vozim Aurisa ili neki auto te klase, jer mi manji ne odgovara zbog porodice. Znaci, da sam imao 7000, ne bih kupio Punta, nego par godina starog Aurisa, Megana ili Focusa, ali posto sam imao 13000, kupio sam novog Aurisa. Na neki nacin sam shvatio kojoj klasi pripadam i nisam kupio 10 godina starog Land Cruisera za iste pare, da budem baja, pa da se ubijem ako mi ode lamela, da ne kazem nesto skuplje. Jos nemam platu za odrzavanje te klase auta, tj. imam, ali mi auto nije prioritet u zivotu.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
To je to. Mudro zboriš 
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24872
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Interesantna stvar koliko ljudi kupuje privatno velika kola (naravno evidentno da je u Nemackoj to normalno). Imam utisak da je kod nas zivotni moto da se uvali guzica u Audi ili slican, sto veci auto, po bilo koju cenu. Posle toga moze i da se umre.Risto napisao:ta prica kako je lizing povoljniji mi nikako ne ide u glavu a mislim da je to skoro nemoguce objasniti i na digitronu
evo zanimljive statistike, pogledajte sta se u Nemačkoj najvise kupuje za cash:
http://bestsellingcarsblog.com/2014/06/ ... olkswagen/

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- dag81
- Postovi: 7600
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
- Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
- Lokacija: Novi Sad
- Kontakt:
Re: Одг: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Sta znam ja sam realno kupio veliki auto a treba mi par puta godisnje. Mada sa njim uglavnom idem van grada po gradu ga skoro i ne vozim.
Krenuo da kupim Gokfa VI highline, bilo ih tri na oglasima. Pogledao ovog iz NSa i nije mi se svidelo par detalja( ocuvanost pojasa sedista, volan donji krak) zamajac se bas cuo, morao ja da vozim na AMS pregled. Pa nikako da se organizujem da pogledam druga dva i naleti mi sadasnji A4. A Golfa 6 sa standarnom optemom nisam hteo da gledam tj samo Highline je bio u opticaju od Golfa. Bio je jedab lep DSG carat za oko 13k mislim da jos uvek stoji na oglasima ali za malo vise uzmen novu VII icu od koje sam donekle i krenuo proletos da razmisljam. Ali 1.2 tsi na akciji mi je slabasan jer volim da stisnem i tako na kraju kupih A4 sa 5godina, kupljen kod nas. Jer mi za iste pare tj malo vise bolje pedu sedi u Audiju.
A realne potrebe su mi Doblo i nedeljom da iznajmim auto za dusu( ne mora nista ekskluziva ali eto bar nesto iz Nemacku:mrgreen:) mada i sa Doblom bih sve zavrsavao. Ali sta cu kad volim da imam dobar auto, a pored toga mogu da vozim i Yuga.
Krenuo da kupim Gokfa VI highline, bilo ih tri na oglasima. Pogledao ovog iz NSa i nije mi se svidelo par detalja( ocuvanost pojasa sedista, volan donji krak) zamajac se bas cuo, morao ja da vozim na AMS pregled. Pa nikako da se organizujem da pogledam druga dva i naleti mi sadasnji A4. A Golfa 6 sa standarnom optemom nisam hteo da gledam tj samo Highline je bio u opticaju od Golfa. Bio je jedab lep DSG carat za oko 13k mislim da jos uvek stoji na oglasima ali za malo vise uzmen novu VII icu od koje sam donekle i krenuo proletos da razmisljam. Ali 1.2 tsi na akciji mi je slabasan jer volim da stisnem i tako na kraju kupih A4 sa 5godina, kupljen kod nas. Jer mi za iste pare tj malo vise bolje pedu sedi u Audiju.
A realne potrebe su mi Doblo i nedeljom da iznajmim auto za dusu( ne mora nista ekskluziva ali eto bar nesto iz Nemacku:mrgreen:) mada i sa Doblom bih sve zavrsavao. Ali sta cu kad volim da imam dobar auto, a pored toga mogu da vozim i Yuga.
Poslednja izmena od dag81 u 22 Jul 2014, 16:36, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Kod nas ljudi mnogo vode računa o tome šta drugi misle o njima, umesto da gledaju sebe, svoju porodicu i svoja posla. Nemci, kakvi god da su, prvo gledaju sebe, a onda sve oko sebe, veliki su egoisti i individualisti. To se neće promeniti, velika je razlika u mentalitetu. Mi smo zato fantastični domaćini, oni baš i nisu. Slika automobila na našim ulicama je zapravo kudikamo bolja koliko je ekonomska situacija loša.
I dalje ulažem primedbu na spominjanje polovnog automobila u scenariju da daš poslednju paru za njega pa da se rokneš, kao što kolega iznad reče, kad crkne lamela ili bilo šta drugo. Ne, ne, i ne. Imam 15000€ za kola, dam 8000€ za polovnjak i poprilično sam lagodan u bilo kom nepredviđenom slučaju, koji i ne mora da se desi uopšte. Za ostatak para mogu 10x da odem na skijanje u Francusku, npr.
I dalje ulažem primedbu na spominjanje polovnog automobila u scenariju da daš poslednju paru za njega pa da se rokneš, kao što kolega iznad reče, kad crkne lamela ili bilo šta drugo. Ne, ne, i ne. Imam 15000€ za kola, dam 8000€ za polovnjak i poprilično sam lagodan u bilo kom nepredviđenom slučaju, koji i ne mora da se desi uopšte. Za ostatak para mogu 10x da odem na skijanje u Francusku, npr.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24872
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Ja se slazem da je lepo zavaliti pedu u fin auto, jedino su prioriteti drugaciji.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Nov ili polovan automobil - prednosti i mane
Ulagao primedbu ili ne to je dominantan scenario, a često je dopunjen i podizanjem kredita jer sve pare iz kuće nisu dovoljne. To je scenario koji ja nikako ne mogu da razumem.nidza napisao:I dalje ulažem primedbu na spominjanje polovnog automobila u scenariju da daš poslednju paru za njega pa da se rokneš, kao što kolega iznad reče, kad crkne lamela ili bilo šta drugo. Ne, ne, i ne. Imam 15000€ za kola, dam 8000€ za polovnjak i poprilično sam lagodan u bilo kom nepredviđenom slučaju, koji i ne mora da se desi uopšte. Za ostatak para mogu 10x da odem na skijanje u Francusku, npr.
Još jedan scenario koji ne razumem. Šta će nekome ko živi i radi u Beogradu veliko vozilo? Uglavnom mu ne treba jer 2x godišnje izađe iz grada. Samo se zlopati po gradskim parkinzima.dragvorl napisao: Interesantna stvar koliko ljudi kupuje privatno velika kola (naravno evidentno da je u Nemackoj to normalno). Imam utisak da je kod nas zivotni moto da se uvali guzica u Audi ili slican, sto veci auto, po bilo koju cenu. Posle toga moze i da se umre.

