Škoda Yeti 1.8 TSI 4x4 Ambition
Kombinirajući najbolje iz svijeta gradskih automobila s uvjerljivim benzinskim motorom te više nego li dobrim off-road mogućnostima, testirani nam je Yeti pokazao da zabavno ne mora uvijek biti i skupo, a da praktično i štedljivo u ovom slučaju ne podrazumijeva monotoniju toliko tipičnu za gradska vozila. Yeti je popunio škodinu ponudu, ali i pokazao svestranost češkog proizvođača. 
Prvi škodin model u SUV segmentu nastajao je gotovo četiri godine. Naime, toliko je prošlo od predstavljanja prvog koncepta, pa do premijere ovog kompaktnog modela koji se neće ustezati skrenuti izvan asfalta. U svojoj ponudi, Škoda na raspolaganju ima izvedbe s pogonom samo na dva kotača ili na sva četiri, pet motora i tri paketa opreme, pa bi se u tom mnoštvu doista za svakoga trebalo naći ponešto.
Testirani je automobil bio opremljen najsnažnijim benzinskim motorom, stalnim pogonom na sva četiri kotača i srednjim paketom opreme. Sve zajedno, itekako je dovoljno da "Škoda - obiteljski prijevoznik" postane "Škoda - obiteljska zabava" već pri prvom odlasku na odmor ili skretanju s asfalta.
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
Yeti je, u estetskom smislu, izvedenica Roomstera. No, nekoliko razlika koje možda i nebismo smatrali značajnima, pretvorile su praktičan ali izgledom prosječan obiteljski model u doista atraktivnog mališana koji svoje univerzalne sposobnosti pokazuje već na prvi pogled. Uostalom, Yetijev se izgled stvarao još od frankfurtskog salona 2005. kada je predstavljen prvi koncept te konačni proizvod doista nije podbacio.
Atraktivnom vanjštinom dominiraju velika prednja svjetla, "dodana" na već otprije poznati prednji dio. Tu je i povišeno podvozje koje u kombinaciji s atraktivnim lijevanim naplacima dimenzije od 16 cola, prednjom i stražnjom alu-oblogom te plastičnim zaštitama pragova naglašava kako je ovaj mališan spreman upustiti se i u avanturu izvan asfalta. Testirani je automobil s popisa dodatne opreme dobio zatamnjena stražnja stakla, srebrne krovne nosače i dobro odabranu smeđu metalik boju što upotpunjava atraktivan dojam.
U interijeru "priča" nastavlja tradiciju Škode, ali možemo reći i volkswagenove obitelji uz niz prepoznatljivih detalja koji se koriste u mnogim modelima ovog koncerna. Ergonomski nas je mala off-road Škoda vrlo ugodno iznenadila uz prednja sjedala koja pružaju mnogo potpore tijelu što, premda ovdje ne pričamo o sportskom automobilu, može dosta značiti prilikom off-road vožnje neravnim terenima. Jedino što smo poželjeli, s ergonomske strane, bio bi nešto okomitiji položaj obruča upravljača.
Uređenje interijera je očekivano decentno i ponovno nas je oduševio već otprije poznati dojam vrhunske solidnosti i doista kvalitetnih materijala. Jedan mali detalj u obliku srebrnog obruba središnje konzole uspješno razbija, potencijalno monotono, sivilo plastičnih površina.
Otraga je testirani Yeti bio opremljen sustavom stražnjih sjedala Varioflex. Riječ je o tri zasebna sjedala od kojih se svako može preklopiti, ili prema potrebi izvaditi iz vozila. Uz to, bočna se dva sjedala mogu pomicati uzdužno, a u slučaju da je središnje sjedalo izvađeno, moguće ih je pomicati i prema širini u rasponu od 80 mm. U takvoj konfiguraciji moguće je Yeti pretvoriti u četverosjed raskošne udobnosti.
U prtljažniku će se također naći dovoljno mjesta za avanturistički nastrojene obitelji, uz 415 dm3 temeljnog obujma. Konačno, možemo zaključiti kako Yeti, zahvaljujući domišljatoj modularnoj unutrašnjosti nudi doista mnogo prostora za vozilo čiji međuosovinski razmak iznosi 2578 mm.
Komentar opreme
Uz paket opreme Ambition Yeti je doista solidno opremljen automobil. Dvozonski klima uređaj, brojni elektronički sigurnosni sustavi ili atraktivni lijevani naplaci zadovoljit će većinu ukusa. A od opreme koja bi svakako bila dobrodošla uz Yeti 1.8 TSI 4x4 Ambition možemo navesti tempomat, s obzirom da je ovo vrlo dobar putni automobil. Također, uz ovakvu razinu opremljenosti, Škoda nas je mogla razveseliti i elektropodizačima stražnjih prozora. No, taj ćemo detalj lako zaboraviti "igrajući" se s praktičnim i korisnim sustavom sjedala Varioflex.
Motor i prijenos
Nećemo otkriti nešto posebno novo ustanovimo li da je 1,8-litreni TSI iz volkswagenove grupacije jedan od najboljih motora u svojoj klasi koji smo upoznali. Riječ je o pogonskom stroju opremljenom prednabijanjem i izravnim ubrizgavanjem goriva što je pripomoglo da se najveća snaga od 160 KS razvija pri solidno niskih 4500 o/min. Što je još značajnije, najveći okretni moment (250 Nm) dostupan je već od 1500 o/min (do 4500) što ovako motorizirani Yeti čini lako vozljivim i bez čestog posezanja za ručicom mjenjača. Također, ovaj je motor i štedljiv te smo tako u kombinaciji brze vožnje asfaltom i off-roada ostvarili prosjek od doista umjerenih 9,5 l/100 km.
Pored 6-stupanjskog ručnog mjenjača koji se iskazao solidnom preciznošću, svakako najznačajniji dio prijenosa testiranog automobila njegov je stalni pogon na sva 4 kotača izveden pomoću središnjeg diferencijala Haldex, četvrte generacije. Riječ je o prijenosu koji može rasporediti do 96 posto okretnog momenta na prednju osovinu, ili do 90 posto na stražnju. Haldex mijenja omjer raspodjele momenta ovisno o kontaktu kotača s podlogom, a testirani je automobil bio opremljen i sustavom pomoći pri off-road vožnji (doplata) koji doista preporučamo kao koristan izdatak.
Riječ je o sustavu koji, kada ga aktiviramo, prilagođava način rada elektroničkih sigurnosnih uređaja (ABS, TCS...) terenskoj vožnji te, između ostalog, omogućava lakše kretanje na skliskoj podlozi smanjivanjem broja okretaja motora. Također, ugrađeni sustav pomoći pri vožnji nizbrdo osigurava održavanje stalne brzine na off-road spustu povremenim kočenjem pojedinih kotača.
Za upravljačem
Vjerojatno prvi dojam koji ćete steći za upravljačem Yetija 1.8 TSI njegove su, hvale vrijedne, performanse. Istina jest da ovdje nije riječ o sportskom automobilu ili bilo kakvoj jurilici, no uz činjenicu da pod prednjim poklopcem malenog SUV-a obično očekujemo kakav 1,4-litreni diesel, 160 KS ovog benzinskog motora pružaju vrlo uvjerljiva vozna svojstva.
Tek dva tehnička podatka, onaj o ubrzanju od 0 do 100 km/h za 8,4 s te najveća brzina od 192 km/h (proizvođač propisuje 200 km/h) dovoljni su da malena Škoda brzo zaradi vaše poštovanje. A kao potpora ovom pogonskom stroju tu je i stalni pogon na sva četiri kotača koji jamči sigurnu vožnju autocestom i u zimskim uvjetima. Uostalom, nemali broj vozača u znatno većim automobilima začuđeno nas je gledao kada smo ih pretekli s automobilom koji, iskreno, izgleda više poput male gradske "igračke".
Izvan asfalta priča je jednako uvjerljiva, dakako, uz ogradu da se ipak ne radi o terenskom automobilu. No, takva svojstva nam Yeti niti ne obećava, a ono što je u stanju "podnijeti" nadilazi sve vrste podloga po kojima bi se većina smrtnika uopće i usudila voziti. Dakako, u ovoj su priči ključan čimbenik gume. Naša sreća bila je da je ovaj test odrađen u hladno doba godine, sa zimskim gumama koje u blatu pružaju dosta više od ljetnih. Stoga svatko tko poželi skrenuti s asfalta i proći čak i nešto zahtjevnijim terenima, u ovom će modelu pronaći vrlo sposobnog partnera.
I na kraju...
Škodin prvi izlet u SUV vode ispao je pun pogodak. Potpomognut uvjerljivim 1,8-litrenim TSI motorom, stalnim pogonom na sva četiri kotača te solidnim paketom opreme, Yeti 1.8 TSI 4x4 Ambition je na nas ostavio odličan dojam. Doduše, možda toliko tehnike većini potencijalnih kupaca niti neće biti potrebno, no činjenicom ostaje da Škoda nudi Yeti poput testiranog za iznos uz koji će vas konkurencija jedva pustiti da im uputite neko pitanje. Za mnogo zabave izvan ceste, uvjerljivih performansi na asfaltu te praktičnosti u interijeru, Škoda je doista postavila prihvatljivu cijenu. 
Tvornički tehnički podaci i rezultati mjerenja
KAROSERIJA	
putnički prostor		SUV (2 volumena) s petorim vratima i 5 mjesta za putnike
materijal		Čelik
izvedba		Samonosiva karoserija
koeficijent otpora zraka		Cw = 0,37
MOTOR	
konstrukcija		4-cilindrični redni benzinski postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, glava od lake legure, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, izravno ubrizgavanje goriva, 1 turbopunjač, međuhladnjak, 3-stazni katalizator, ulje 4,6 l, alternator 140 A, akumulator 220 A (44 Ah), Euro 5
obujam		1798 cm3
provrt i hod klipa		82,5 x 84,2 mm
omjer kompresije		9,8 : 1
najveća snaga		118 kW (160 KS) pri 4500 o/min
najveći okretni moment		250 Nm između 1500 i 4500 o/min
specifična snaga		65,6 kW/l (90,0 KS/l)
PRIJENOS SNAGE	
pogon i mjenjač		Stalni pogon na sva četiri kotača sa središnjim diferencijalom Haldex (4. generacija) s elektroničkom blokadom, raspodjela momenta: do 96% na prednju / do 90% na stražnju osovinu, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa
prijenosni omjeri		I 3,77; II 2,09; III 1,47; IV 1,2; V 1,1; VI 0,93; hod unazad 4,55; diferencijal 3,95 / 3,09
PODVOZJE	
prednji ovjes		McPhersonove opružne noge, trokraka poprečna ramena, stabilizator i pomoćni okvir
stražnji ovjes		Višedjelna osovina s uzdužnim i poprečnim ramenima, spiralne opruge, teleskopski amortizeri i stabilizator
upravljač		S nazubljenom letvom, elektromehanički servoojačivač
KOČNICE	
prednje		Ventilirani disk promjera 288 mm, 1-klipna plivajuća kliješta
stražnje		Puni disk promjera 272 mm
oprema		ABS, EBD, BAS, ESP, TCS
KOTAČI	
naplaci		Lijevani naplaci dimenzija 7J x 16
gume		Dimenzija 215/60 R 16 (na testiranom vozilu: Continental ContiWinterContact)
DIMENZIJE	
dužina x širina x visina		4223 x 1793 x 1691 (s krovnim nosačima) mm
međuosovinski razmak		2578 mm
trag kotača		1541 / 1537 mm
krug okretanja		10,3 m
obujam prtljažnika		415 / 1760 dm3
spremnik za gorivo		60 l
MASE	
prazno vozilo		1529 kg
najveća dozvoljena		2070 kg
dozvoljeno opterećenje		541 kg
dozvoljena masa prikolice		700 kg (bez kočnice) / 1800 kg (s kočnicom)
specifično opterećenje		13,0 kg/kW (9,6 kg/KS)
VOZNA SVOJSTVA	
najveća brzina		200 km/h (tvornički podatak), 192 km/h (test)
ubrzanje 0 - 100 km/h		8,4 s (tvornički podatak)
POTROŠNJA GORIVA	
u gradu		10,1 l/100 km (tvornički podatak), 12,2 l/100 km (test)
na otvorenoj cesti		6,9 l/100 km (tvornički podatak), 8,1 l/100 km (test)
mješovita vožnja		8,0 l/100 km (tvornički podatak), 9,5 l/100 km (test)
autonomija u gradu		594 km (tvornički podatak), 492 km (test)
autonomija na otvorenoj cesti		870 km (tvornički podatak), 741 km (test)
prosječnja emisija CO2		189 g/km
KATALOŠKA CIJENA	
do registracije		180.242 Kn (24.821 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 192.413 Kn (26.497 Eur)
JAMSTVO	
na mehaničke komponente		4 godine / 100.000 km
na boju		3 godine
protiv prohrđavanja		10 godina
pomoć na cesti		Doživotno mobilno jamstvo 
 
 
 
 
 
 
 
 
Izvor:Autonet.hr
http://www.autonet.hr/skoda-yeti-18-tsi-4x4-ambition 
			
			
			
						
						
							Live TODAY as each breath is precious and will never come again.