
Opel Astra H XER 1.6 116 ks mesa vodu i ulje
Re: Opel Astra H XER 1.6 116 ks mesa vodu i ulje
Nakon deset dana koriscenja i predjenih 700km mogu da kazem da je za sada sve uredu, nema ulja u posudi, nema nedostatka ulja u sistemu, sve u svemu nasli smo resenje.  
			
			
			
						
						
										
						
- 
				xxzeljkoxx
- Postovi: 1
- Pridružio se: 26 Mar 2025, 19:01
Re: Opel Astra H XER 1.6 116 ks mesa vodu i ulje
Dobro vece, moze li neka preporuka za majstore, imam isti problem sa zafirom 1.6 turbo metan, hvala.
			
			
			
						
						
										
						Re: Opel Astra H XER 1.6 116 ks mesa vodu i ulje
Из ког места долазиш?xxzeljkoxx napisao: 26 Mar 2025, 19:54 Dobro vece, moze li neka preporuka za majstore, imam isti problem sa zafirom 1.6 turbo metan, hvala.
Re: Opel Astra H XER 1.6 116 ks mesa vodu i ulje
Meni je u avgustu majstor uradio mali servis i zamenio gumice hladnjaka ulja, sada nema novih tragova ulja u posudi za antufriz, isti je nivo kao u avgustu - na samom vrhu posode, samo oko zidova.
Majstor me je upozorio da mu je originalna dijagnostika pokazala da imam problem sa termostatom i da dođem pred zimu, pa ako ne budem imao novog mešanja ulja (kao što i nemam) da će taman da mi ispere posudu i zameni antifriz novim.
Dalje, sinoć je spoljna temperatura pala na 5 stepeni, dok sam krstario praznim novobeogradskim bulevarima, na dispelju mi je (u servisnom modu) pokazivalo samo 77 stepeni (već je radio pola sata, dakle, u pitanju je radna temperatura) i grejanje je bilo mlako iako na max. Na semaforu, i dok polazim sa njega, se postepeno podiše do 82-83 stepena i grejanje se pojačalo, da sam morao da ga smanjim na 3/4 max, dam bi mi bilo prijatno. A kada uhvatim brzinu krstarenja u četvrtoj i prođem dva-tri zelena talasa (semafora) temperatura opet spadne na 77 stepeni.
Letos, kada mi je saopšteno da termostat možda ne zatvara, temperatura mi je u gradu išla od 88 stepeni na krstarenju do 105 pa čak i 108 stepeni u gradskim gužvama, sa klimom i do 111 kada se palila druga brzina ventilatora (prva se pali sa uključivanjem klime, a ne znam kada se pali bez klime, čuo sam na 105, ne znam, nije ni bitno za ovaj slučaj)
Gladao sam cene termostata, radnja gde ja kupujem ga ceni 7.400+ din (cena je iznenađujuće visoka u odnosu na OEM zamnu za Punta a još je za Punta duplo jeftinija firma Vernet koja je kvalitetna zamena.)
Mislim da je cena za Astru H 1,6 16v 115 KS XER visoka, ovo kao najbolja zamena za original, ali opet ...
Vidim u katalozima da ima konakte na sebi i da je elektronski kontrolisan, ne znam tačno koja je marka.
Da li neko ima iskustva sa nabavkom i zamenon termostata i koje su bile manifestacije kvara?
			
			
			
						
						
										
						Majstor me je upozorio da mu je originalna dijagnostika pokazala da imam problem sa termostatom i da dođem pred zimu, pa ako ne budem imao novog mešanja ulja (kao što i nemam) da će taman da mi ispere posudu i zameni antifriz novim.
Dalje, sinoć je spoljna temperatura pala na 5 stepeni, dok sam krstario praznim novobeogradskim bulevarima, na dispelju mi je (u servisnom modu) pokazivalo samo 77 stepeni (već je radio pola sata, dakle, u pitanju je radna temperatura) i grejanje je bilo mlako iako na max. Na semaforu, i dok polazim sa njega, se postepeno podiše do 82-83 stepena i grejanje se pojačalo, da sam morao da ga smanjim na 3/4 max, dam bi mi bilo prijatno. A kada uhvatim brzinu krstarenja u četvrtoj i prođem dva-tri zelena talasa (semafora) temperatura opet spadne na 77 stepeni.
Letos, kada mi je saopšteno da termostat možda ne zatvara, temperatura mi je u gradu išla od 88 stepeni na krstarenju do 105 pa čak i 108 stepeni u gradskim gužvama, sa klimom i do 111 kada se palila druga brzina ventilatora (prva se pali sa uključivanjem klime, a ne znam kada se pali bez klime, čuo sam na 105, ne znam, nije ni bitno za ovaj slučaj)
Gladao sam cene termostata, radnja gde ja kupujem ga ceni 7.400+ din (cena je iznenađujuće visoka u odnosu na OEM zamnu za Punta a još je za Punta duplo jeftinija firma Vernet koja je kvalitetna zamena.)
Mislim da je cena za Astru H 1,6 16v 115 KS XER visoka, ovo kao najbolja zamena za original, ali opet ...
Vidim u katalozima da ima konakte na sebi i da je elektronski kontrolisan, ne znam tačno koja je marka.
Da li neko ima iskustva sa nabavkom i zamenon termostata i koje su bile manifestacije kvara?
- 
				milekmilek
- Postovi: 483
- Pridružio se: 12 Sep 2017, 14:29
Re: Opel Astra H XER 1.6 116 ks mesa vodu i ulje
Treba da zameniš termostat, ostao je u otvorenom položaju, to je i dijagnostika verovatno pokazala. Normalna radna t rashladne tečnosti tog motora, u toku vožnje je oko 96 stepeni. 108 je granična t koja se obično ne prekoračuje jer se tada uključuje ventilator hladnjaka. Ne znam koju marku termostata da tražiš, raspitaj se koji su kvalitetni. 
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
			
			
			
						
						
										
						Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Re: Opel Astra H XER 1.6 116 ks mesa vodu i ulje
Потписујем све што је рекао. Јако пипав мотор...
			
			
			
						
						
										
						Re: Opel Astra H XER 1.6 116 ks mesa vodu i ulje
Danas je zamenjen termostat, a ujedno je i isprana boca antifriza (do letos je ubacivalo ulje u bocu antifiza, a posle letošnje zamene gumica hladnjaka ulja nije bilo novih naslaga ulja u boci pa je danas, o istom trošku, isprana boca antifriza - kada se već menja termostat i antifriz). 
Na prvi pogled izgleda da se na originalnom termostatu pojelo polovina unutrašnjeg gumenog prstena ispod kojih su rupice pa je tečnost tuda tekla i kada je termostat u zatvorenom položaju (ako ga je uopšte zatvarao).
Sada na krsrarenju autoputem 90 km/h na 16 stepeni C pokazuje 102 stepena C, a pre zamene, na odlasku prema majsoru, 70 stepeni C.
U gradu na bulevarima sada je 102 strpena, na semaforu se digne na 105, na dužem semaforu na 108 pa upali ventilator i spusti ga na 104.
			
							Na prvi pogled izgleda da se na originalnom termostatu pojelo polovina unutrašnjeg gumenog prstena ispod kojih su rupice pa je tečnost tuda tekla i kada je termostat u zatvorenom položaju (ako ga je uopšte zatvarao).
Sada na krsrarenju autoputem 90 km/h na 16 stepeni C pokazuje 102 stepena C, a pre zamene, na odlasku prema majsoru, 70 stepeni C.
U gradu na bulevarima sada je 102 strpena, na semaforu se digne na 105, na dužem semaforu na 108 pa upali ventilator i spusti ga na 104.
- Prikačeni fajlovi
- 
			
		
				- IMG_5239.jpg (83.05 KiB) Pogledano 392 puta
 
- 
			
		
				- IMG_5230.jpg (39.36 KiB) Pogledano 392 puta
 
- 
			
		
				- IMG_5235.jpg (101.05 KiB) Pogledano 392 puta
 
- 
				milekmilek
- Postovi: 483
- Pridružio se: 12 Sep 2017, 14:29
Re: Opel Astra H XER 1.6 116 ks mesa vodu i ulje
T koje si naveo sada deluju blago povišene. Ne bi trebalo da pri 90km/h ide preko 100 stepeni. Takođe, previše često dostiže graničnu t od 108. 
			
			
			
						
						
										
						Re: Opel Astra H XER 1.6 116 ks mesa vodu i ulje
Taj motor je dizajniran da radi preko 100 stepeni. Ja mislim da je kod njega sve OK.
Licno mislim da je trajnije resenje da radi na nizim temp, ali ovaj tako radi da bi manje trosio goriva....
			
			
			
						
						
							Licno mislim da je trajnije resenje da radi na nizim temp, ali ovaj tako radi da bi manje trosio goriva....
Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
			
						Re: Opel Astra H XER 1.6 116 ks mesa vodu i ulje
Zaboravio sam da napomenem da sam autoputem išao 90 km/h u ČETVROJ brzini, dakle ipak je bio u obrtajima, a kada sam morao da obiđem sporije vozilo ubacivao sam ga u petu pa na 120 km/h u levoj traci. 
Ali, uglavnom, isti stil vožnje, juče na delu autoputa, pri odlasku kod majstora (stari termostat) temperatura je bila 70 stepeni, a u povratku (novi termostat) 102 stepena. Zamenski termostat otvara na 105 stepeni.
Ovo za potrošnju goriva je istina, naročito zimi. Pre 2-3 nedelje, znam da je bio četvrtak išao sam na Zlatibor, gde me zatekao prvi sneg, pa još malo dalje prema Zlataru, takođe sneg. Mereno od čepa do čepa na 520 km Astra je trošila 8,8 L/100 km (lagana vožnaj autoputem i magistralom, bez klime, 30% puta temperatura bila oko 0 ili -1, u ravnici do Užica je bila između +8 i +9 stepeni.
Prošle zime, istu deonicu išao sam sa Puntom (beznizac) i tada je u ravnici bilo oko +2 do +3 a na planini od -4 do -5. Punto je, isto od čepa do čepa, potrošio 5,6 L/100 km (a gle čuda, na poklopcu motora mu ne piše ECOTEC).
Nadam se da će mi Astra sada da troši manje zimi.
			
			
			
						
						
										
						Ali, uglavnom, isti stil vožnje, juče na delu autoputa, pri odlasku kod majstora (stari termostat) temperatura je bila 70 stepeni, a u povratku (novi termostat) 102 stepena. Zamenski termostat otvara na 105 stepeni.
Ovo za potrošnju goriva je istina, naročito zimi. Pre 2-3 nedelje, znam da je bio četvrtak išao sam na Zlatibor, gde me zatekao prvi sneg, pa još malo dalje prema Zlataru, takođe sneg. Mereno od čepa do čepa na 520 km Astra je trošila 8,8 L/100 km (lagana vožnaj autoputem i magistralom, bez klime, 30% puta temperatura bila oko 0 ili -1, u ravnici do Užica je bila između +8 i +9 stepeni.
Prošle zime, istu deonicu išao sam sa Puntom (beznizac) i tada je u ravnici bilo oko +2 do +3 a na planini od -4 do -5. Punto je, isto od čepa do čepa, potrošio 5,6 L/100 km (a gle čuda, na poklopcu motora mu ne piše ECOTEC).
Nadam se da će mi Astra sada da troši manje zimi.
Re: Opel Astra H XER 1.6 116 ks mesa vodu i ulje
Trosice sigurno manje, radila je pod "sauhom" sve vreme, kad je hladno,
			
			
			
						
						
							Lepse je voziti slab auto brzo, nego snazan sporo.
			
						- 
				milekmilek
- Postovi: 483
- Pridružio se: 12 Sep 2017, 14:29
Re: Opel Astra H XER 1.6 116 ks mesa vodu i ulje
Ipak bih rekao da su mu t blago povišene. 108 bi trebao da dostiže leti pri izuzetno visokim t.Bax napisao:Taj motor je dizajniran da radi preko 100 stepeni. Ja mislim da je kod njega sve OK.
Licno mislim da je trajnije resenje da radi na nizim temp, ali ovaj tako radi da bi manje trosio goriva....
Re: Opel Astra H XER 1.6 116 ks mesa vodu i ulje
U kreni stani i vožnji grad i na semaforima gde prođem iz prve, eventualno drugog otvaranja zelenog svetla, T je zakucana na 105 stepeni u leru, a padne na 102 kada počnem vožnju. 108 stepeni je jedino dostigao na levom skretanju, posle kreni/stani vožnje kada mi je trebalo 3-4 čekanja semafora da ga prođem, dakle sigurno 8 minuta rada u leru. Na 108 stepeni upali ventilator i brzo se ohladi do 104. Pri istoj vožnji i temperaturi, na istom semaforu kada čekam 3-4 puta pre nego što prođem na zeleno i na Puntu (drugim kolima) mi se upali ventilator. Mada na Puntu je kazaljka zakucana na pola upalio se ventilator ili ne, a Asta nema ni kazaljku jbg-a.
Mislim da nema razloga za brigu jer normalno upali ventilator, a istina je, - uopšte mi se ne dopada što su konstruktori rešili da se termostat otvara tek na 105 stepeni a ventilator pali tek na 108 stepeni, moglo je to 5 do 10 stepeni niže, ali Opel hoće da bude ECOTEC. Da bi se brže i zagrejao ima i hladnjak (u stvari grejač) ulja da bi ulje što pre dostiglo radnu temperaturu, odnosno da bi što pre počelo "ekološkije" sagorevanje. I meni i mnogima pre i posle mene, se moraju da menjaju dihtunzi tog hladnjaka da ne bi bilo mešanja ulja i vode ..., drgim rečima j***š ECOTEC .
 .
			
			
			
						
						
										
						Mislim da nema razloga za brigu jer normalno upali ventilator, a istina je, - uopšte mi se ne dopada što su konstruktori rešili da se termostat otvara tek na 105 stepeni a ventilator pali tek na 108 stepeni, moglo je to 5 do 10 stepeni niže, ali Opel hoće da bude ECOTEC. Da bi se brže i zagrejao ima i hladnjak (u stvari grejač) ulja da bi ulje što pre dostiglo radnu temperaturu, odnosno da bi što pre počelo "ekološkije" sagorevanje. I meni i mnogima pre i posle mene, se moraju da menjaju dihtunzi tog hladnjaka da ne bi bilo mešanja ulja i vode ..., drgim rečima j***š ECOTEC
 .
 .- Saša
- Postovi: 14419
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Opel Astra H XER 1.6 116 ks mesa vodu i ulje
Jel to "Z16XER" motor?
Evo šta kaže čika Google:
"The normal operating temperature for an Opel 1.6 engine with 116 hp is typically between 90 and 105 C. However, the temperature can fluctuate, and some models, like the Z16XER, are designed to operate at temperatures around 105 C and can go up to 113 C without issues."
			
			
			
						
						
										
						Evo šta kaže čika Google:
"The normal operating temperature for an Opel 1.6 engine with 116 hp is typically between 90 and 105 C. However, the temperature can fluctuate, and some models, like the Z16XER, are designed to operate at temperatures around 105 C and can go up to 113 C without issues."
- 
				milekmilek
- Postovi: 483
- Pridružio se: 12 Sep 2017, 14:29
Re: Opel Astra H XER 1.6 116 ks mesa vodu i ulje
To je taj motor. Inače to Z ispred oznake motora svedoči o Euro standardu (taj je bio Euro 4, a moj je bio Euro 5 - A16XER). 
Termostat ne otvara na 105 stepeni već mnogo ranije a verovatno je potpuno otvoren tu negde između 100 i 105 stepeni.
			
			
			
						
						
										
						Termostat ne otvara na 105 stepeni već mnogo ranije a verovatno je potpuno otvoren tu negde između 100 i 105 stepeni.
 
        

