Vulkanizer/reglaza preporuka

Iskustva sa servisima, cene održavanja, pranje i poliranje
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7600
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Vulkanizer/reglaza preporuka

Post od dag81 »

Pre je bilo pravilo da se auto provoza posle stelovanja trapa, spona. Sad je to izbaceno. A realno nista gore nego kad volan ne stoji ravno, bar meni.
Posto vecina auta danas nema stelovanje nagiba, zadnji trap jedino ako je multilink ima, reglazu i ne treba raditi. Odraditi kad se menjaju solje, amortizeri, spone.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24868
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vulkanizer/reglaza preporuka

Post od dragvorl »

Nesto mi je neravnomerno trosio gume, sad ne znam da li je zena vozila sa izduvanim gumama ili je nesto razdeseno. Letnje nisam video da trosi neravnomerno.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7600
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Vulkanizer/reglaza preporuka

Post od dag81 »

Ako su obe strand pritisak, unutrasnji i spoljni gazni deo. Ili zena vozi pun gas po krivinama.
Ako je samo spoljni, samo unutrasnji onda je nesto pomereno. A moze da se pomeri samo ako je otisla kugla, silen blok, spona. Ne moze da se rasteluje sam od sebe, rupa i slicnog. Samo luft moze da ga rasteluje.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24868
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Vulkanizer/reglaza preporuka

Post od dragvorl »

Tu potrosenu sam vec zamenio i montirao novu. Sad cu letnje da proverim da li su neravnomerno potrosene. Bilo bi mi cudno da je nesto ozbiljno udareno, mada nikad se ne zna.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
pedalaš
Reactions:
Postovi: 1662
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Vulkanizer/reglaza preporuka

Post od pedalaš »

Poslednji put sam bio u prilici pre pet meseci menjam brezon i šraf oštećen od strane nekog vulkanizera. A zbog tog problema sam najpre čekao preko dve nedelje da šraf i brezon stiglu ( jer servis Toyote to ne drži na stanju ), pa onda opet skoro još toliko da bih u tom servisu dobio slobodan termin za zamenu.

Mada najčešće to sa vulkanizerima prodje kako treba, generalno, veoma me strah vulkanizerskih usluga. Jer, ma koliko skupo uslugu da platiš i koliko god je savremenom opremom snabdeven neki servis, kvalitet cele usluge na kraju zavisi samo od nekog ( lošije ili bolje plaćenog ) radnika, koga zbog njegovih ličnih muka često boli briga i za tebe i za tvoja kola. I kada sam god u prilici, ja te neposredne radnike - servisere unapred i počastim, da to pažljivije urade ( jer da ih častiš posle, tada može biti prekasno ).

A da bih smanjio rizike, često prilikom montaže novih pneumatika vulkanizerima nosim ( u gepeku ) samo komplet točkove (sa starim gumama ), pa tada barem ne razmišljam kako podižu kola ( imao sam tri puta oštećene sajtne-pragove ), niti tada razmišljam kako će postupati sa šrafovima ( jedno pet puta za 35 godina su mi uništavali brezone i šrafove, a jednom su mi bukvano nestale dve navrtke, što tada nisam odmah da znam, jer su bile čelične felne pokrivene sa ratkapnama ).

Pre 10-ak dana uzmem u jednoj beogradskoj vulkanizerskoj firmi dva seta all season guma za dva Jarisa (privatni i poslovni). Prvi set zamenim prošle nedelje i sve prošlo ok.

Danas dodjem radi montaže novih guma na drugo vozilo, a kada je trebalo da preuzmem vozilo, radnik koji je neposredno radio na vozilu, doneo je na prijemni pult u foliji radni nalog, ključ kola i jednu navrtku, uz njegovu napomenu radniku na prijemu da ta navrtka nije montirana nazad jer je navodno već bila oštećena.

Čim sam uzeo navrtku u ruke, primetio sam da je ona bukvalno vrela. A jasno je zašto je bila vrela. Zaista sam "poludeo".

Da je to navodno bilo ranije tako oštećena ( onako kako to radnik kaže ), ta navrtka bi ( kada sam stigao u servis ) vizuelno „virila“ napolje ( iz širine felne ) najmanje jedan cm i radnik bi to uočio i pre nego je počeo išta da radi na vozilu i zvao bi me telefonom na mobilni, koji broj mu je bio zapisan na radnom nalogu – a nije me zvao. A i bila bi već i potpuno hladna kada je radnik vratio završena kola ( jer, da je bila tako oštećena u vreme skidanja, ne bi ni pokušavao da je zavrće ).

A šraf nije „virio“ napolje, što ja znam. Uostalom, ta kola su prošla i tehnički pregled pre 15 dana i uz takvo „virenje“ navrtke ( da je to postojalo kao oštećenje navtke zbog koje ne bi mogla da se zavrne do kraja ) kola ne bi prošla tehnički.

Otišao sam posle u ovl. Toyota servisu na Adi i poručio brezon i navrtku, a deo će, kažu, "stići za 2-3 nedelje".

Sve u svemu, lična lenjost se skupo plaća. Jer, mislio sam najpre i ovaj put da skinem točkove sa tog Jarisa ( u mojoj garaži ) i da samo točkove odnesem kod vulkanizera Hondom ( tako sam uradio kada sam Hondi pre neki mesec stavljao nove letnje gume ). Ali, pomislih: "Ma, biće sve OK". I nisam tako uradio. I tako danas pre polaska Jarisom kod vulkanizera skinuh samo sigurnosne šrafove ... A završilo je kako je završilo.

Ne radi se o parama ( smešni su to novci u današnje vreme, brezon i navrtka su 1.350, a radni čas u servisu Toyote za Jarisa je 6.600 dinara ), već se radi o tolanom gubitku vere u vulkanizere, gubitku mojih živaca i moga vremena, koje će na kraju "Sveti Petar" da mi plati ...
Prikačeni fajlovi
brezon..jpg
brezon..jpg (124.4 KiB) Pogledano 272 puta
1.jpg
1.jpg (131.7 KiB) Pogledano 272 puta
ispravna i oštećena navrtka.jpg
ispravna i oštećena navrtka.jpg (108.53 KiB) Pogledano 272 puta
brezon.jpg
brezon.jpg (85.22 KiB) Pogledano 272 puta
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7600
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Vulkanizer/reglaza preporuka

Post od dag81 »

Nesto mi ne deluje sveze pokvaren navoj. Verovatno je moga da vrati ali nije.
Nije da branim vukanizere, svega ima. Ali pre ce ti mehanicar pretegjuti tocak nego vulkanizer, veruj mi. A upravo je to jedan od razloga stradanja brezona.

P.S. Dosle vreme ako prijavis problem ti si zeznuo. Bolje da ga je usrafio silom i da cuti, po tebi.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


pedalaš
Reactions:
Postovi: 1662
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Vulkanizer/reglaza preporuka

Post od pedalaš »

Pretpostavio sam da će biti takav komentar.
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7600
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Vulkanizer/reglaza preporuka

Post od dag81 »

Eto.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

Korisnikov avatar
Dare4x4
Reactions:
Postovi: 3889
Pridružio se: 22 Avg 2014, 17:00

Re: Vulkanizer/reglaza preporuka

Post od Dare4x4 »

Ovo je jedan od razloga zbog kojih uvek nosim skinute točkove. Osim toga, mogu da pretegnu pa da ne mogu da skinem, loše postave dizalicu, nabiju pištolj na šraf skroz do felne itd.
Sreća pa imam vulkanizera s kojim koliko toliko može da se priča i koji hoće da se potrudi kada ga zamoliš. Letos sam ga zamolio da ispoštuje tačke na felnama i gumama, nije pravio uopšte problem niti pametovao da je to nebitno. Takođe, uvek odnesem felne besprekorno čiste i očigledno to shvata onako kako treba. Pazio je da ih ne ogrebe i čak obrisao višak one masti kojom maže gume :)
Korisnikov avatar
sebekkg
Reactions:
Postovi: 11041
Pridružio se: 13 Jan 2012, 02:18

Re: Vulkanizer/reglaza preporuka

Post od sebekkg »

Ja sad idem za sve kod jednog lika u kg koji se bavi sređivanjem felni, pa mi učini da mi odradi i ovo. Iste pare su kao i kod ostalih ali zato se vodi računa. Geniji u kemoimpeksu su na 15" alu felni i nova continental premium contact 7 (znači ne neka guma sklona defektima), stavilo 160g tegova. Ja pitam da li baca točak možda, a radnik odgovara ne kao samo se tako zadesilo možeš proveriti.
Odem kod ovog lika što sređuje felne, on zarotira gumi na felni i nije trebao ni jedan teg.
A odvojeno to što u skoro 50% slučajeva maše balansiranje. Da li su im mašine drljave ili oni omanu ne znam.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

Slika
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Reactions:
Postovi: 11384
Pridružio se: 13 Jan 2012, 12:46
Garaža: AR Stelvio Estrema
Lokacija: Stuttgart,DE

Re: Vulkanizer/reglaza preporuka

Post od TheWickerMan »

Ja sam danas doživeo da vulkanizer nije mogao da odvije tri šrafa koje sam ja stegao pre mesec dana. Poučen lošim iskustvom sa šrafovima ( otpao mi točak sa BMWa, popustili se svi točkovi na Giulietti zbog loše ofarbanih felni i još par situacija ) stegao sam odokativno previše i lik se baš namučio da ih skine. Definitivno moram da kupim moment ključ :)
pedalaš
Reactions:
Postovi: 1662
Pridružio se: 02 Okt 2023, 14:01

Re: Vulkanizer/reglaza preporuka

Post od pedalaš »

Ja za šrafove točkova moment ključ koristim preko 30 godina.
Korisnikov avatar
dag81
Reactions:
Postovi: 7600
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:09
Garaža: BMW1 118d i Doblo JTD radna makina :)
Lokacija: Novi Sad
Kontakt:

Re: Vulkanizer/reglaza preporuka

Post od dag81 »

Svega ima kao i u bilo kojoj drugoj profesiji.
I ja sam drugaru stavljao felne pre neki dan, i on zove posle parcdana kaze pukao sigurnosni jel mozes da mi skines.Kako bre pukao? Pa ja stavljao celjusti i kad sam stezao odvali mi se i ostane u srafu. Inace originialni BMW-ov nije bas slab.
Nemojte preterivati sa stezanjem.
A mehanicari kako su uzeli Milvokije, to se steze na mrtvo, neverovatno. Ako oni nemaju moment kljuc da ga jbm ko treba da ga ima. Ali nee, i poluga ide od pola metra valjda, jer i meni treba od metar da popustim

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

Korisnikov avatar
dunx81
Reactions:
Postovi: 5717
Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:20
Garaža: Civic 1.8
Lokacija: Zrenjanin

Re: Servis - Razno

Post od dunx81 »

Sličnu situaciju sam imao nedavno kad je ćale kod lokalnog (renomiranog) vulkanizera menjao sve 4 gume i toliko su mu zategnuli šrafove da je meni 5 dana nakon toga trebala poluga od 1m na koju sam pošteno morao da najašem da bi popustili. Na momente sam pomislio da ću ih otkinuti. Inače reče mi da je zamena bila kao u pit stopu, otpusti na max-zategni na max, pneumatski kao mitraljez.
Odgovori