Pravilan pritisak u gumama
- AchtungDichtung
- Postovi: 188
- Pridružio se: 02 Jun 2020, 13:11
Re: Pravilan pritisak u gumama
Ako je pitanje za mene, nemam TPMS
- Romanticni_Piroman
- Postovi: 427
- Pridružio se: 09 Maj 2019, 22:49
- Garaža: Mazda 3 2.0 Skyactiv-X
Re: Pravilan pritisak u gumama
Imam zelju da se malo igram sa pritiskom u gumama (menjam), pa me zanima sta su preporuke.
Nemoguce da je onaj fabricki propisani pritisak 2.5 napred 2.3 pozadi na 508 dobar i na suvom, i po kisi, i pri velikim brzinama, itd. Da li mogu da smanjim understeer ako povecam pritisak pozadi i smanjim napred? Da auto bude malo zanimljiviji za voznju, sta znam.
Isto me zanima sta da radim sad uskoro sa zimskim gumama, da li ih isto pumpam na 2.5 2.3 kao sto stoji na vratima od auta, ili nesto drugo? Zimske su skroz druga dimenzija, letnje 235/40R19 zimske 215/55R17, pa mi je malo nelogicno da se oba seta pumpaju na isto.
Nemoguce da je onaj fabricki propisani pritisak 2.5 napred 2.3 pozadi na 508 dobar i na suvom, i po kisi, i pri velikim brzinama, itd. Da li mogu da smanjim understeer ako povecam pritisak pozadi i smanjim napred? Da auto bude malo zanimljiviji za voznju, sta znam.
Isto me zanima sta da radim sad uskoro sa zimskim gumama, da li ih isto pumpam na 2.5 2.3 kao sto stoji na vratima od auta, ili nesto drugo? Zimske su skroz druga dimenzija, letnje 235/40R19 zimske 215/55R17, pa mi je malo nelogicno da se oba seta pumpaju na isto.
Re: Pravilan pritisak u gumama
Kao na vratima, pa odatle koriguješ zavisi šta želiš da postigneš. Za udobniji auto, posebno ako se stalno vozi prazan, nazad malo izduvaš. Za volan ako želiš malo preciznije, doduvaš napred.
Naduvanije gume se sporije greju i mogu malo manju trakciju da imaju, i manju potrošnju. Mekša guma se brže zagreje i samim tim i malo doduva ako ima prilike da se vozi malo duže. Itd.
Naduvanije gume se sporije greju i mogu malo manju trakciju da imaju, i manju potrošnju. Mekša guma se brže zagreje i samim tim i malo doduva ako ima prilike da se vozi malo duže. Itd.
Re: Pravilan pritisak u gumama
Prilicno sam siguran da na 508-ici koja je relativno velik auto i trimovan za iole udobnija putovanja, te razlike tipa da napred spustiš 0.2, pozadi dignes 0.2, nećeš primetiti u normalnoj vožnji. Ne znam, možda i uspeš nešto, ali mislim da čak i da napraviš primetnu razliku, to pre može biti korak unazad nego unapred. Malo je nerealno da ćeš ti kompresorom drastično promeniti setup auta koji je na fabričkim pritiscima.
Имам једно потпитање...