KIA Picanto 1.2 MPI EX Style AT

Odgovori
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32514
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

KIA Picanto 1.2 MPI EX Style AT

Post od trojanac »

Kia Picanto se nalazi u A segmentu koji danas više nije popularan kao nekad, jer su ga zamenili mali krosoveri A i B segmenta. Ipak, drago nam je što Kia i dalje ima ovakav model u ponudi, jer Picanto ostaje veoma zanimljiv i upotrebljiv, posebno u gradskim uslovima.

Slika

Picanto u svojoj najnovijoj iteraciji naslađuje dizajnski jezik koji je započeo Sorento, sa agresivnijim i modernijim izgledom. Redizajn je doneo svežinu kroz vertikalno raspoređena svetla i veći branik sa crnim vertikalnim usisnicima koji daju futuristički utisak. Kompaktne dimenzije od 3.605 x 1.595 x 1.485 mm čine ga idealnim za gradsku gužvu, dok međuosovinski razmak od 2.400 mm omogućava minimalni radijus okretanja od samo 4,7 metara.

Slika

Unutrašnjost je lepo uređena sa solidno osmišljenim prostorom uprkos skromnim spoljašnjim dimenzijama. EX Style paket donosi volan presvučen kožom (čak i grejani volan), tkaninom presvučeno nebo i ergonomska sedišta koja pružaju udobnost tokom vožnje.

Slika

Slika

Slika

Prtljažnik od 255 litara je skroman, ali dovoljno velik za ovu klasu, sa mogućnošću proširenja na 1.010 litara spuštanjem zadnjih sedišta. Vozilo ostaje veoma pregledno i lako za vožnju.

Slika

Multimedija je prilagođena veličini vozila sa 8-inčnim ekranom koji ima sve neophodne osnovne funkcije. Tu su navigacija, audio sistem, glasovne komande, povezivanje telefona, profili vozača i razna podešavanja, pre svega bezbednosih sistema i asistencija. Jedina zamerka je što se kamera za rikverc sporo vraća na glavni ekran nakon što iz R prebacite u D, da bi krenuli napred.

Slika

Srce Picanta čini 4-cilindarski atmosferski benzinski motor koji iz 1.197ccm razvija 79 KS pri visokih 6.000 o/min i 113 Nm obrtnog momenta pri 4.200 o/min. Zvanične fabričke specifikacije govore o ubrzanju od 0-100 km/h za 12 sekundi i maksimalnoj brzini od 173 km/h, što su sasvim pristojni brojevi za gradski automobil. Naš testni primerak kombinovan je sa 5-stepenim AMT (robotizovanim) menjačem na čiji rad treba navići. U klasičnom režimu rada menjač je nešto usporeniji prilikom promene stepena prenosa, ali to nije slučaj kada potopite papučicu gasa do kraja i zahtevate punu snagu. Tada menjač reaguje brže, ide u niži stepen prenosa, nekad i dve brzine niže, a motor se vrti i do 6000 obrtaja. Pokazuje da hoće i zna da potegne kada se to traži od njega. Bilo bi nepravedno reći da je Picanto u ovoj konfiguraciji spor i neadekvatno opremljen menjačem, ali svakako raduje činjenica da je u ponudi i mauelni 5-stepeni menjač.

Slika

U praktičnoj upotrebi, na kratkoj relaciji, uz prosečnu brzinu od 52km/h, potrošnja je iznosila 8,6 litara. Međutim, prema informacijama sa putnog računara, zabeležena je potrošnja za poslednjih 720 km uz prosečnu brzinu od 72km/h, potrošnja je iznosila 6,3 litra. Mi smo napravili i prosek potrošnje od 5,3 litra na 20 km dugoj relaciji auto-puta i otvorenog puta, što dovoljno govori da Picanto može biti veoma ekonomičan i da nije veliki potrošač, posebno na otvorenom. Realno je očekivati prosečnu potrošnju oko 6,5 litara ukoliko se podjednako koristi u različitim intezitetima saobraćaja, što ocenjujemo kao dobar rezultat obzirom da nema pomoć niti turbine niti elektromotora.

Slika

Picanto je, kao i svi moderni automobili, opremljen raznim sistemima bezbednosti. Neki su obavezni prema EU propisima, poput čitanja znakova i upozorenja o ograničenju brzine. Za razliku od većine proizvođača koji ostavljaju mogućnost brzog isključivanja, ovde je potrebno četiri koraka kroz meni multimedije da se ugasi upozorenje, što je relativno brzo i jednostavno. Moguće je uraditi to i tokom vožnje, pri čemu može ostati aktivno čitanje znakova bez upozorenja o prekoračenju.

Slika

Zanimljivost kod Picanta je što se LED dnevna svetla pale tek kada spustite ručnu kočnicu i krenete. Ako stojite sa podignutom ručnom neće upaliti dnevna svetla, što treba imati na umu ukoliko se nađete u slabo osvetljenom okruženju, pa je preporuka upaliti svetla ili pozicije, da bi bili uočljiviji.

Slika

Kia Picanto 1.2 MPI EX Style AMT predstavlja zaista zanimljiv, gradski autić u vremenu kada mali automobili gube bitku sa nekim drugačijim modelima. Njegova glavna snaga je u tome što zna šta jeste: praktičan, ekonomičan gradski saputnik koji neće pokušavati da bude nešto što nije. Cena EX Style verzije sa automatskim menjačem iznosi 21.199 evra, uz mogućnost popusta do 2.400 evra, u zavisnosti od paketa opreme. KIA i dalje daje garanciju od čak 7 godina ili 150.000 km (bez ograničenja km u prve tri godine). Picanto je automobil koji definitivno ima svoju ciljnu grupu. Pored drugog automobila u kući, koji treba da služi za obavljanje potreba u gradu, tu su mladi vozači koji traže prvi automobil, ali i svi oni koji cene ekonomičnost i praktičnost u malom pakovanju. Za one kojima odgovara baš ovakav koncept, Picanto nudi odličan odnos uloženo-dobijeno, uz modernu opremu i pouzdanost po kojoj je Kia poznata.


Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Hvala vam ukoliko ste pročitali ovaj test do kraja. Nadam se da vam se dopao. Originalni tekst se nalazi na našem sajtu: https://www.garaza.rs/garaza-test-kia-p ... -style-at/
Zahvalan sam vam ukoliko otvorite link i pogledate još nešto od sadržaja na našem sajtu.
Posetite www.garaza.rs !
Odgovori