Inverter vs on/off
Kružni tok(ovi) kod Ušća
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Najgore je svađati se sa budalom. Prvo te spusti na svoj nivo, a onda te dotuče iskustvom...

Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
To stoji da je u KT potrebno uključiti mozak i vremensko prostornu orijentaciju znatno više nego prosto crveno stani zeleno kreni ponašanje.
Inverter vs on/off
Inverter vs on/off
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Ja gledam jutros, mnogi ( zatečeni ) prolaze na crveno.
Ali, ZOBS i ne poznaje ovaj režim rada semafora ( naizmeničan režim stalnog crvenog i žutog treptača ).
Ali, ZOBS i ne poznaje ovaj režim rada semafora ( naizmeničan režim stalnog crvenog i žutog treptača ).
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Ne vidim u ZOBS da ne sme ovako.
Члан 141.
На семафорима са тробојним светлима:
1) црвено и зелено светло не сме да буде укључено истовремено,
2) жуто светло може да буде укључено као постојано самостално светло у интервалу од престанка зеленог до појаве црвеног светла или истовремено са црвеним светлом пре укључења зеленог светла, или као самостално трепћуће светло,
3) зелено светло може бити трепћуће.
Члан 142.
Светлосни саобраћајни знакови из члана 137. став 1. и чл. 138. и 140. овог закона имају следеће значење:
1) црвено светло – забрањен пролаз,
2) жуто светло – забрањен пролаз, осим у случају када се возило не може безбедно зауставити испред наведеног знака,
3) зелено светло – дозвољен пролаз,
4) истовремено укључено жуто и црвено светло – забрањен пролаз и наговештај да ће се укључити зелено светло,
5) трепћуће жуто светло – обавеза за све учеснике у саобраћају да се крећу уз повећану опрезност,
6) трепћуће зелено светло – дозвољен пролаз и наговештај скорог престанка дозвољеног пролаза укључењем жутог, а затим црвеног светла.
Возач не сме проћи светлосни саобраћајни знак из става 1. овог члана када му је тим знаком забрањен пролаз.
Члан 141.
На семафорима са тробојним светлима:
1) црвено и зелено светло не сме да буде укључено истовремено,
2) жуто светло може да буде укључено као постојано самостално светло у интервалу од престанка зеленог до појаве црвеног светла или истовремено са црвеним светлом пре укључења зеленог светла, или као самостално трепћуће светло,
3) зелено светло може бити трепћуће.
Члан 142.
Светлосни саобраћајни знакови из члана 137. став 1. и чл. 138. и 140. овог закона имају следеће значење:
1) црвено светло – забрањен пролаз,
2) жуто светло – забрањен пролаз, осим у случају када се возило не може безбедно зауставити испред наведеног знака,
3) зелено светло – дозвољен пролаз,
4) истовремено укључено жуто и црвено светло – забрањен пролаз и наговештај да ће се укључити зелено светло,
5) трепћуће жуто светло – обавеза за све учеснике у саобраћају да се крећу уз повећану опрезност,
6) трепћуће зелено светло – дозвољен пролаз и наговештај скорог престанка дозвољеног пролаза укључењем жутог, а затим црвеног светла.
Возач не сме проћи светлосни саобраћајни знак из става 1. овог члана када му је тим знаком забрањен пролаз.
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Ništa sporno, ovo svaki vozač treba da zna:
-трепћуће жуто светло – обавеза за све учеснике у саобраћају да се крећу уз повећану опрезност,
-црвено светло – забрањен пролаз,
Ne znam šta ih zbunjuje i koje dodatne instrukcije su im potrebne?
-трепћуће жуто светло – обавеза за све учеснике у саобраћају да се крећу уз повећану опрезност,
-црвено светло – забрањен пролаз,
Ne znam šta ih zbunjuje i koje dodatne instrukcije su im potrebne?
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Nigde ne piše da može žuto svetlo naizmenično sa crvenim svetlom da se izmenjuje bez zelenog.2) жуто светло може да буде укључено као постојано самостално светло у интервалу од престанка зеленог до појаве црвеног светла или истовремено са црвеним светлом пре укључења зеленог светла, или као самостално трепћуће светло,
Slažem se, nije po ZOBS dozvoljeno, citiran stav, neispravan semafor dakle.Ali, ZOBS i ne poznaje ovaj režim rada semafora ( naizmeničan režim stalnog crvenog i žutog treptača ).
A zašto se ne pali zeleno kako je i predvidjeno?
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Izmena svetala nije ne spomenuta u ZOBS, već u Pravilniku o saobraćajnoj signalizaciji i odnosi se na semafore sa tri boje, a ovaj nema tri boje.
A sa dve boje semafor ni nema u tom Pravilniku
Šapke to možda tumači ovako:
semafor ON: crveno - read ZOBS
semafor OFF: žuto trepćuće - read ZOBS.
A sa dve boje semafor ni nema u tom Pravilniku
Šapke to možda tumači ovako:
semafor ON: crveno - read ZOBS
semafor OFF: žuto trepćuće - read ZOBS.
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Gde piše da mora da se pali zeleno svetlo na semaforu?
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Hahaha je l' realno da ljudi prolaze na crveno kao da ne postoji taj semafor? 
- grujicd
- Postovi: 9153
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Teško je reći sa Pedalaševih slika da li prolaze na crveno. Zaustavna linija je 10-tak metara pre KT, ti sa slika su možda već prešli zaustavnu liniju.
Pitanje je i da li ovakav semafor ima 3 faze:
- trepćuće žuto
- konstantno žuto
- crveno
Ili samo prvu i zadnju? Da postoji i srednja faza kad žuto gori neprekidno par sekundi to bi dalo ljudima šansu da se zaustave na vreme, ovako imaš prelazak pravo u crveno, pa realno svi koji su u 20-30m od semafora ili porlaze kroz "čisto" crveno ili koče naglo. Sa 50kmh ti prelaziš 14 metara u sekundi! dodaj vreme reakcije i vreme kočenja i ti si već na 50 metara. Naravno ako ideš sporije pred kružni tok biće ova daljina i manja, ali nema šanse da te ne uhvati bar 10-20 metara crvenog.
Pored toga, ovde ne bi smelo ni da važi pravilo da ne smeš da ostaneš blokiran u raskrsnici kod ti se upali crveno svetlo, ovde je to nemoguće proceniti.
Kakav kružni tok takav i semafor.
Pitanje je i da li ovakav semafor ima 3 faze:
- trepćuće žuto
- konstantno žuto
- crveno
Ili samo prvu i zadnju? Da postoji i srednja faza kad žuto gori neprekidno par sekundi to bi dalo ljudima šansu da se zaustave na vreme, ovako imaš prelazak pravo u crveno, pa realno svi koji su u 20-30m od semafora ili porlaze kroz "čisto" crveno ili koče naglo. Sa 50kmh ti prelaziš 14 metara u sekundi! dodaj vreme reakcije i vreme kočenja i ti si već na 50 metara. Naravno ako ideš sporije pred kružni tok biće ova daljina i manja, ali nema šanse da te ne uhvati bar 10-20 metara crvenog.
Pored toga, ovde ne bi smelo ni da važi pravilo da ne smeš da ostaneš blokiran u raskrsnici kod ti se upali crveno svetlo, ovde je to nemoguće proceniti.
Kakav kružni tok takav i semafor.
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Pa, pogledaj prve tri fotografije.
Samo kao primer, na prvoj fotografiji Fabija ( u srednjoj traci ) je na oko 5 metara ispred semafora ( na kome je već svetlelo crveno svetlo ).
Na drugoj fabija je ispod semafora, a na trećoj je već prošla iza semafora.
Da li po zakonu smeš da prodješ semafor na kome je upaljeno crveno svetlo ? Ne smeš, naravno. Ali, uz ovakvu regulaciju, to će za mnoge biti neminovno.
A iza ( na Brankovom mostu imaš kamere ).
I kada bi se ZOBS poštovao, oni „hladno“ mogu da pišu svakome prekršajne prijave za prolazak kroz crveno, pa i onome ko je prilazio semaforu ispred kružnog toka sa 36 km/h ( 10 m/s ), a na udaljenosti od 10-15 metara od semafora mu se upalilo crveno ( kao „zamena“ za žuti treptač ), kada vozač više ne može da se zaustavi, a da semafor sa crvenim ne prodje.
Zakon ti dozvoljava da izuzetno prodješ kroz žuto, ali, zakon ne poznaje nikakav izuzetak za crveno.
Samo kao primer, na prvoj fotografiji Fabija ( u srednjoj traci ) je na oko 5 metara ispred semafora ( na kome je već svetlelo crveno svetlo ).
Na drugoj fabija je ispod semafora, a na trećoj je već prošla iza semafora.
Da li po zakonu smeš da prodješ semafor na kome je upaljeno crveno svetlo ? Ne smeš, naravno. Ali, uz ovakvu regulaciju, to će za mnoge biti neminovno.
A iza ( na Brankovom mostu imaš kamere ).
I kada bi se ZOBS poštovao, oni „hladno“ mogu da pišu svakome prekršajne prijave za prolazak kroz crveno, pa i onome ko je prilazio semaforu ispred kružnog toka sa 36 km/h ( 10 m/s ), a na udaljenosti od 10-15 metara od semafora mu se upalilo crveno ( kao „zamena“ za žuti treptač ), kada vozač više ne može da se zaustavi, a da semafor sa crvenim ne prodje.
Zakon ti dozvoljava da izuzetno prodješ kroz žuto, ali, zakon ne poznaje nikakav izuzetak za crveno.
- grujicd
- Postovi: 9153
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Eto, i posle kružni tok bacanje para. Povratiće se investicija za mesec dana.
Edit: imao sam možda dvaput u vozažkom stažu priliku da prilazim semaforu na kome trepće žuto (van funkcije je neko duže vreme), i baš kad je kasno da se zaustavim - pali se crveno. Samo pretrneš kad se to desi, vozački instinkti ti govore da si nešto gadno uprskao iako nisi mogao ništa tu da uradiš. Neprijatan osećaj. Ali sad ću uz ovakav KT da se naviknem na prolazak kroz crveno pa mi neće više biti strašno
Edit: imao sam možda dvaput u vozažkom stažu priliku da prilazim semaforu na kome trepće žuto (van funkcije je neko duže vreme), i baš kad je kasno da se zaustavim - pali se crveno. Samo pretrneš kad se to desi, vozački instinkti ti govore da si nešto gadno uprskao iako nisi mogao ništa tu da uradiš. Neprijatan osećaj. Ali sad ću uz ovakav KT da se naviknem na prolazak kroz crveno pa mi neće više biti strašno
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Gangula je vaš. Razumem da vas boli KT. Sad gledam na kamerama, mnogo je veća gužva na Autokomandi i Plavom mostu. Dakle radi Ušće OK.
- grujicd
- Postovi: 9153
- Pridružio se: 16 Jan 2012, 13:32
- Garaža: Honda Jazz 1.4 2007 & CR-V 2.0 2012
- Lokacija: Beograd
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
https://n1info.rs/biznis/profesor-saobr ... -tokovima/
Muzika za moje uši.šef katedre profesor Nikola Čelar za N1 kaže da je primenjen koncept suprotan od onoga što je stav struke.
...
„Stručno mišljenje po pitanju navedenog je nedvosmisleno u celoj struci, ne samo na Saobraćajnom fakultetu – kružne raskrsnice se apriori nikada ne primenjuju u rešavanju problema zagušenja, odnosno povećanju kapaciteta, takozvane protočnosti“, ističe profesor.
...
On objašnjava da kapacitet kružnih tokova direktno zavisi od „vrednosti protoka vozila“, što znači – ukoliko je protok veći, kapacitet je manji.
...
„Najefikasniji način regulisanja saobraćaja na osnovnoj uličnoj mreži je primena klasičnih direktnih semaforisanih raskrsnica upravljanih u realnom vremenu sa usklađivanjem rada semafora duž određenih koridora ili u zonama (tzv. ‚pametni semafori‘). Semaforisana kružna raskrsnica nema veći kapacitet od klasične semaforisane raskrsnice i predstavlja iznuđeno rešenje“, kaže profesor
...
Zaključak je da navedena transformacija u kružnu nije imala nikakvo stručno opravdanje“, izjavio je profesor.
- mitar1982
- Postovi: 352
- Pridružio se: 11 Maj 2019, 14:45
- Garaža: Opel Insignia Sports Tourer SW 2.0 CDTI EDITION 110 hp
- Lokacija: NO
Re: Kružni tok(ovi) kod Ušća
Најефикаснији начин за регулисање и смањење гужви је увођење наплатних станица и наплата проласка. Проверено у пракси.grujicd napisao: 30 Okt 2024, 23:32„Najefikasniji način regulisanja saobraćaja na osnovnoj uličnoj mreži je primena klasičnih direktnih semaforisanih raskrsnica upravljanih u realnom vremenu sa usklađivanjem rada semafora duž određenih koridora ili u zonama (tzv. ‚pametni semafori‘). Semaforisana kružna raskrsnica nema veći kapacitet od klasične semaforisane raskrsnice i predstavlja iznuđeno rešenje“, kaže profesor
...
“I should be sorry if I only entertained them, I wish to make them better.” – G.F. Handel