Fenomen poznat kao višak ulja: motor troši manje ulja nego što se goriva (obično dizel-goriva) sliva u korito/karter, zajedno sa različitim kondenziatima i agensima, pa nivo raste. Obično dizela jer u pravilu benzin više isparava.Uroš S. napisao: 04 Avg 2022, 21:19 Upravo tako, ta rashladna posledično preuzima toplotu ulja, pa ga i hladi.
Jednom sam ga nagurao na 108c, ali spoljna temperatura verovatno blizu 50c, jak uspon, i vožnja 150+. 1.0 turbo benzin. Gotovo instant pada ispod 100 kad se pusti gas.
Dodatno ne znam koje vode ima da se oslobađa ulje?
Drugo, temperature unutar motora nisu ujednačene, pa tako ni u zonama u kojima se nalazi ulje u odnosu na one gde je rashladna tečnost. Nisam merio lično na sad baš svim različitim motorima kako to izgleda, ali sam pročitao priličan broj udžbenika, priručnika, i proizvođačkih stručnih članaka, gde vlada neko takvo mišljenje koje sam ovde preneo. Postoje međuuticaji, naravno.
TNG obično blago podiže temperaturu motora.SrdjanN napisao: 04 Avg 2022, 16:50 2 greske imam
P0313 low fuel level jer sam u totalnoj rezervi za oba goriva, auto ima plin zab sam reci!
 
        

 Kako bilo, koga zanima, ulja se pre menjaju zbog potrošenih aditiva i deterdženata, i zbog zaprljanja nego zbog oslabljenih osobina po pitanju podmazivanja i prenošenja toplote. Ti deterdženti upravo služe tome da anuliraju kondenzate - kondenzat nije samo voda, ali, da, u vrlo malom procentu ga u koritu motora čini i voda, izraženije kod starih motora i monogradnih ulja, i izraženije ako se koristi za kratke vožnje, naročito zimi. Tu ima prilično kiselina, rastvora ugljenika, korozivnih fluida... i fizičkih nečistoća (mada i prethodno navedene mogu formirati naslage).
 Kako bilo, koga zanima, ulja se pre menjaju zbog potrošenih aditiva i deterdženata, i zbog zaprljanja nego zbog oslabljenih osobina po pitanju podmazivanja i prenošenja toplote. Ti deterdženti upravo služe tome da anuliraju kondenzate - kondenzat nije samo voda, ali, da, u vrlo malom procentu ga u koritu motora čini i voda, izraženije kod starih motora i monogradnih ulja, i izraženije ako se koristi za kratke vožnje, naročito zimi. Tu ima prilično kiselina, rastvora ugljenika, korozivnih fluida... i fizičkih nečistoća (mada i prethodno navedene mogu formirati naslage).





